...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polski rynek taksówkarski: iTaxi

iTaxi opublikowała wyniki dotyczące korzystania z taksówek. Na podstawie analizy przeprowadzonego badania wprowadziła do programu nowe funkcjonalności i rozpoczęła strategie działania pod hasłem „Zwyczajnie uczciwa”.

Badanie, na zlecenie iTaxi, przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wzięli w nim udział Polacy w wieku 18-50 lat zamieszkujący miasta 200 tys.+ mieszkańców, osoby korzystające z taksówek przynajmniej raz na 3 miesiące.

Najważniejsze wnioski z badań:

1. Częstość korzystania z taksówek: osoby, które korzystają z usług taksówkarskich codziennie, lub prawie codziennie (16%) posiadają średnie wykształcenie. Częściej pracujący dorywczo lub prowadzący działalność gospodarczą, zarabiający więcej (3000+ zł.) Najczęściej korzystają z taksówek w ramach obowiązków zawodowych. Dojeżdżają do/z pracy, do miejsc trudnodostępnych komunikacją miejską, lub wtedy, gdy ich własny samochód jest zepsuty.

 

::

2. Najczęstsze sytuacje korzystania z taksówek: respondenci wskazywali na: późny powrót do domu (67%), dojazd na lub powrót z wieczornego wyjścia na koncert, do teatru, na imprezę (61%) oraz dojazd na/powrót ze spotkań towarzyskich lub rodzinnych (58%).

 

::

3. Sposób zamawiania taksówek: 96 % respondentów nadal wskazuje zamawianie taksówek przez centralę telefoniczną za najwygodniejszą formę, podczas gdy przez specjalną aplikację taksówkę zamawia 4% badanych.

 

::

4. 78% respondentów miało przykre doświadczenia z jazdy taksówką: Kierowca wybrał dłuższa trasę (37%) lub zawyżył cenę na przejazd (23%). 18% badanych po wyjściu z taksówki czuło się oszukanych.

 

– Wyniki potwierdziły, że postawienie w biznesie taksówkarskim na szeroko rozumianą uczciwość, jako główną wartość firmy, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie większości konsumentów. Obietnica naszej marki to uczciwość i wiemy jak w 110% zapewnić ją naszym klientom na poziomie funkcjonalności – podsumowuje Stefan Batory.

::

Od lipca 2014 iTaxi wprowadza nowe funkcjonalności, strefę pasażera i panel reklamacyjny. Dzięki nim pasażerowie będą mieć pewność, że zapłacili za kurs tyle, ile powinni.

– Jak wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu br. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie iTaxi, ponad 70% użytkowników ma złe doświadczenia z podróży taksówką. Dlatego nowa strategia działania i obietnica naszej marki zorientowana jest wokół jednej wartości – uczciwości na wszystkich poziomach operacyjnych. Jako największa aplikacja taksówkarska obecnie jesteśmy dostępni w 6 miastach w Polsce. Nasza strategia i długofalowe plany zakładają, że do 2015 roku zamawiać taksówkę poprzez aplikację iTaxi będą mogli mieszkańcy 14 największych polskich miast. Liczba taksówek przekroczy zaś 6 tys., a liczba kursów wzrośnie do ponad ćwierć miliona miesięcznie. – zapowiada Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi.

::

Więcej informacji oraz możliwość pobrania aplikacji tutaj.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF