Poniedziałek w Cannes
W sobotę 18.06 rozpoczął się kolejny festiwal Cannes Lions. Jak co roku festiwal bije rekordy. Agencje zgłosiły 43,101 prac, co jest wynikiem o 7 proc. wyższym w porównaniu do zeszłego roku. Rekord padł również ze strony Polski - w tym roku zgłaszamy 261 kampanii.
Agencje typują już zwycięzców. Moim zdaniem będzie głośno z okazji nowego burgera McWhopper (Burger King & Peace One Day). Trzymam kciuki za Volvo, które oddało swoje ciężarówki w ręce dzieciaków. Liczę na to, że Lwa otrzyma również jeden szwedzki numer telefonu oraz pokój Van Gogha, który Instytut Sztuki w Chicago wynajmował przez portal AirBnB. Ciekawym projektem jest również kampania House of Cards – #FU2016, która wypromowała nie tylko serial, ale także nowego kandydata na prezydenta. Przypomina to takie zjawisko jak „Wojna światów” z 1938 roku.
W Cannes czarował już David Copperfield, pojawił się dron niedźwiedzia polarnego. Za chwię swoje plaże otworzy Facebook i YouTube, który również typował zwycięzców. Za nami Cannes Health (Grand Prix – MACMA „Manboobs”), przed nami cały festiwal.
Trzymam kciuki za nas!! Go Lions!