Premiera serialu Coca-Cola „Smaki bez granic” – międzykulturowe spotkania przy wspólnym stole

277

2 lipca miała miejsce premiera pierwszego odcinka serialu „Smaki bez granic” marki Coca-Cola. To dokumentacja międzykulturowych spotkań, których inspiracją jest podróż Coca-Cola po Polsce i kampania „Razem smakuje lepiej”. Marka zaprosiła sześciu ambasadorów kampanii o międzynarodowych korzeniach do odkrycia jednych z najpiękniejszych miejsc w naszym kraju i poznania ich lokalnych smaków.

„Smaki bez granic” – jedzenie otwiera nas na nowe doświadczenia i jest kluczem do poznania innych kultur

Serial dokumentalny „Smaki bez granic” to kolejna odsłona najnowszej kampanii Coca-Cola „Razem smakuje lepiej”. Ideą przewodnią kampanii jest wspólny posiłek –  symbol łączenia, otwartości, wspólnoty i relacji między ludźmi. Siadając razem do stołu zapominamy
o różnicach i o tym, co nas dzieli. Cieszymy się spotkaniem i odkrywaniem tego, co nowe.  Jako marka, Coca-Cola od zawsze szuka tego, co nas łączy. Szczególnie w dobie narastających podziałów i eskalacji różnic, dialog przy wspólnym stole nabiera coraz większej wartości. Przecież niezależnie od kultur i przekonań, wszędzie na świecie ludzie siadają do wspólnego posiłku, by po prostu być razem.  

Do serialu „Smaki bez granic” Coca-Cola zaprosiła znanych blogerów, którzy pochodzą
z różnych stron świata, a mieszkają w Polsce. W podróż po kraju czerwonym fiatem 125P wraz z prowadzącym Wiktorem Mrozikiem wybrali się: Samar – w połowie Libanka w połowie Polka, Kasia Mecinski – amerykanka o polskich korzeniach mieszkająca w Japoni, Mateo Brunetti – Włoch z pochodzenia, Huyen z Wietnamu, Chido z Meksyku oraz Helen Mazanova
z Ukrainy. 

 

Ambasadorzy kampanii „Razem smakuje lepiej” odwiedzili lokalnych gospodarzy na Podkarpaciu, w Puszczy Białowieskiej, Warmii, Beskidzie Żywieckim, woj. lubelskim i na Kaszubach. Z dala od zgiełku miast i blisko natury, wzajemnie poznawali kulinarne zwyczaje. Wspólnie z gospodarzami gotowali nie tylko to, co rdzennie polskie, ale również swoją rodzimą kuchnię. Eksperymentowali i łączyli różne smaki, by na koniec w miłej atmosferze wspólnie spędzić czas przy pysznym posiłku. 

„Smaki bez granic”. Odcinek 1

W pierwszym odcinku w podróż na Łemkowszyznę wyrusza z Wiktorem Kasia Mecinski. Kasia, która jest w nieustającej podróży w swoim życiu,  inspiruje ciekawością świata
i otwartością. Zatrzymają się z Wiktorem w pasiece, zajrzą do wędzarni gospodarzy Malowanych Wierchów – Kasi i Alberta, spróbują japońskich kanapek onigiri i odkryją, do czego prowadzą samotne drzwi na polanie w Beskidzie Niskim. Już oglądając pierwszy odcinek, ma się ochotę wyruszyć w poszukiwaniu nowych smaków i spotkań.

Wspólny posiłek – znak szczerości i otwartości 

Może się wydawać, że siadanie razem do stołu to codzienny, zwykły rytuał. A jednak ten prosty zwyczaj od zawsze wyraża naszą potrzebę komunikacji, interakcji, wspólnoty. Jako przestrzeń codziennych zdarzeń, niesie ze sobą szczerość. Rytuał dzielenia się jedzeniem jest tak naprawdę okazywaniem miłości, pokazywaniem, że o kogoś dbamy. Zapraszanie innych do stołu jest okazywaniem szacunku i gościnności.

„Smaki bez granic” podkreślają bezpośredniość, jaka towarzyszy spotkaniom przy stole. Nawet jeśli dzielą nas tysiące kilometrów, tak jak bohaterów serialu, wspólny posiłek pozwala pokonać te bariery i cieszyć się wspólnym czasem.

– Zaproszenie do wspólnego posiłku i gotowania, tak codziennej czynności, jest najlepszym sposobem na zawiązanie relacji i otwarcie się na nowe doświadczenia. Polska historycznie była krajem niezwykle różnorodnym etnicznie. To, czy będziemy doceniać bogactwo płynące
z różnych kultur na co dzień i sprawiać, by nasze stoły były różnorodne, otwarte, gościnne, zależy od nas samych. Coca-Cola od zawsze podkreśla twórczą i inspirującą energię pozytywnych emocji, również płynącą ze spotkań z innymi ludźmi. Wtedy można czerpać pełną radość z życia – mówi Ula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola. 

Kampania Coca-Cola „Razem smakuje lepiej”

W kampanii „Razem smakuje lepiej” Coca-Cola zaprasza do celebracji chwil spędzonych razem. W reklamie widzimy międzynarodowe środowisko ludzi w różnych częściach świata, którzy niezależnie od różnic kulturowych, potrafią spędzać ze sobą czas i zapomnieć
o potencjalnych uprzedzeniach. Wymownym akcentem spotu jest kultowa piosenka Luisa Armstronga „What a wonderful world”.

Zespół zaangażowany w produkcję serialu „Smaki bez granic”

Za kreację i koordynację serialu „Smaki bez granic” odpowiada White Paper Agency, za produkcję F25. Zespół produkcyjny serialu: Jarek Tokarski – reżyser i autor scenariusza, Dominika Podczaska,  Bartosz Hławka – operatorzy obrazu, Kuba Sztuk – operator kamery. Za planowanie, zakup mediów oraz współpracę z influencerami odpowiada dom mediowy MediaCom. Partnerem medialnym jest Onet. Za przygotowanie strony projektu oraz materiałów kontekstowych wspierających produkcję video odpowiada Media Impact, biuro reklamy Ringier Axel Springer Polska.

Gdzie oglądać serial „Smaki bez granic“

Serial będzie można obejrzeć premierowo w każdy wtorek od 2 lipca do 6 sierpnia o godz. 14:00 na stronie głównej Onet. Odcinki programu będą też dostępne  na stronie smakibezgranic.onet.pl oraz vod.pl.