Prezentacja nowego Peugeot 2008 (case study)

Prezentacja nowego Peugeot 2008 na polskim rynku dla sieci dealerskiej Peugeot Polska, dziennikarzy i klientów flotowych - case study.
Data: 18 – 21 czerwca 2013
Klient: Peugeot Polska
Miejsce: Hotel Korona w miejscowości Kruki
Projekt: Agencja Don’t Worry
1. Klient
Peugeot Polska – to jeden z motoryzacyjnym importerów samochodów osobowych, dostawczych i rowerów. Wiosną 2013 roku na światowych rynkach swoją premierę miał nowy Peugeot 2008.
Agencji Don’t Worry Norberta Kabaczyńskiego powierzono prezentację nowego 2008 na polskim rynku zorganizowaną dla sieci dealerskiej Peugeot Polska, dziennikarzy i klientów flotowych oraz kompleksową obsługę związaną z tymi eventami. To była już druga okazja do współpracy obu firm.
Nowy Peugeot 2008 zaprojektowano tak, aby auto posiadało cechy miejskiego kompaktu z podwyższonym nadwoziem i właściwościami samochodu terenowego. Strategią marki Peugeot była kontynuacja rozwoju linii modelowej crossoverów po sukcesie modelu 3008 oraz cieszącego się popularnością wśród klientów miejskiego Peugeot 208.
2. Potrzeba
Nowy Peugeot 2008 jest skierowany do szerokiej grupy odbiorców, dlatego głównym celem zorganizowanych eventów była prezentacja nowego modelu oraz zbudowanie świadomości 2008 wśród dealerów Peugeot Polska, dziennikarzy motoryzacyjnych oraz klientów flotowych.
3. Rozwiązanie
Prezentacja odbyła się w dniach 18-21 czerwca 2013 roku: 18.06 – sieć dealerska, 19.06 – dziennikarze, 20.06 – klienci flotowi.
Każdy z trzech eventów rozpoczął się konferencją w Hotelu Korona w miejscowości Kruki, na której wszyscy zaproszeni mieli okazję poznać nowego crossovera, jego parametry i możliwości, mogli zobaczyć wnętrze oraz zapoznać się z zastosowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Wieczorem, w trakcie uroczystej kolacji, goście mogli odprężyć się przy krótkich aranżacjach muzycznych, w trakcie których artyści akcentowali atrybuty nowego Peugeot 2008, podkreślając je odpowiednio dobranymi utworami, linią melodyczną oraz budującymi odpowiedni klimat wizualizacjami i grą świateł.
Kluczowym elementem wydarzenia była organizacja jazd próbnych dla wszystkich gości. Zarówno dealerzy Peugeot Polska, dziennikarze oraz klienci flotowi mogli sprawdzić w praktyce, jak nowy Peugeot 2008 radzi sobie zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i plenerowej.
4. Efekt
Celem eventu było oficjalne wprowadzenie Peugeot 2008 na polski rynek oraz zbudowanie świadomości na temat nowego modelu wśród sieci dealerskiej Peugeot Polska i przedstawicieli mediów, a także wzbudzenie zainteresowania u potencjalnych klientów flotowych.
Zorganizowana przez Agencję Don’t Worry prezentacja nowego Peugeot 2008 odbiła się echem w mediach branżowych, czego dowodem są m.in. publikacje w magazynach oraz w motoryzacyjnych portalach internetowych – łącznie 54 materiały. Ekwiwalent reklamowy wyniósł 2 022 389,50 zł.
Udany debiut 2008 na rynkach europejskich poskutkował zwiększeniem mocy produkcyjnych zakładów produkcyjnych w Miluzie. Dwa miesiące po wprowadzeniu na rynek przyjęto już 26.000 zamówień w Europie.