...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce Patronem Honorowym wydarzenia Social Town

Najbliższe edukacyjne wydarzenie z cyklu Social Town, pod honorowym patronatem Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej, odbędzie się 24 marca w Warszawie w Fabryce Norblina. Tematem eventu jest ,,Fake news, deep fake, dezinformacja. Czym są, jak je rozpoznać i jak się przed nimi bronić”

Social Town to inicjatywa edukacyjna skupiająca ekspertów z obszaru digital, których zadaniem jest przybliżenie słuchaczom zagadnień z poszczególnych odłamów internetu. Po trzech udanych zeszłorocznych edycjach, organizatorzy kontynuują misję cyfrowego nauczania i zapobiegania digitalowemu wykluczeniu.

 

Najbliższe spotkanie odbędzie się w niedzielę, 24 marca o godz. 15:00 w Food Town w Fabryce Norblina. Tytuł spotkania to ,,Fake news, deep fake, dezinformacja. Czym są, jak je rozpoznać i jak się przed nimi bronić”.

 

Patronem Honorowym nadchodzącego wydarzenia jest Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej,  które wspiera Przewodniczącego i całą Komisję w ich kontaktach z Polską; wyraża stanowisko Komisji w Polsce, utrzymuje bezpośrednie kontakty z przedstawicielami środków masowego przekazu na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym i oferuje im usługi prasowe i medialne – w celu przekazywania informacji o UE; współpracuje z obywatelami, środowiskiem akademickim, społeczeństwem obywatelskim, partnerami społecznymi i innymi zainteresowanymi stronami oraz organizacjami działań komunikacyjnych, dialogu i innych działań informacyjnych na temat priorytetów i polityk UE, w tym w kontekście przeciwdziałania dezinformacji.

 

Jestem niezmiernie podekscytowany naszym najnowszym wydarzeniem Social Town, które w tym miesiącu skupia się na walce z dezinformacją i fake newsami. Naszym założeniem było zapewnienie przestrzeni do interakcji z ekspertami, wykładowcami oraz osobami z branży medialnej, aby promować edukację w zakresie rozpoznawania i zwalczania fake newsów. Naszym głównym celem w kontekście najbliższego wydarzenia jest budowanie świadomości społecznej i umożliwienie uczestnikom zdobycia praktycznych narzędzi do rozumienia oraz reagowania na manipulację informacyjną. Wierzymy, że Social Town, pod patronatem PKE będzie krokiem naprzód w walce z dezinformacją, budując bardziej świadome społeczeństwo informacyjne. Dodatkowo, podczas nadchodzącego wydarzenia ogłosimy pewną bardzo WAŻNĄ informację, dlatego tym bardziej wszystkich zapraszamy 24 marca do Food Town w Fabryce Norblina – mówi Wojtek Kardyś, pomysłodawca cyklu Social Town, specjalista do spraw komunikacji internetowej oraz digital i influencer marketingu.

 

Na nadchodzące, marcowe spotkanie, zapraszają Wojtek Kardyś wraz z agencją oLIVE media oraz Food Town w Fabryce Norblina, gdzie odbywają się wszystkie wydarzenia z cyklu Social Town.

 

Social Town – Fake news, deep fake, dezinformacja. Czym są, jak je rozpoznać i jak się przed nimi bronić

 

Jaki procent wiadomości w internecie to fake newsy? Jakie są konsekwencje masowego rozpowszechniania nieprawdziwych informacji? Jak odróżnić prawdę od fake’a? Między innymi na te pytania podczas najbliższego wydarzenia odpowiedzą eksperci, którzy na co dzień walczą z szerzoną w internecie (i nie tylko) dezinformacją. 

 

Obecnie jednym z najpoważniejszych wyzwań związanych z fake newsami jest ich masowa produkcja i szybkie rozprzestrzenianie się za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz innych platform internetowych. Fałszywe informacje są łatwo przekazywane dalej poprzez kliknięcia, udostępnienia i polubienia, co prowadzi do szerzenia się dezinformacji i dezorientacji społecznej. Ponadto, fake newsy często są wykorzystywane do manipulacji politycznych, społecznych i ekonomicznych. 

 

Coraz trudniej jest, szczególnie w dobie rozwoju technologii i sztucznej inteligencji, rozpoznać fałszywy przekaz w mediach. Właśnie dlatego, jak podkreślają organizatorzy, istnieje ogromna potrzeba takich inicjatyw jak nadchodzące spotkanie Social Town, w trakcie którego eksperci pokażą jak odróżnić prawdziwy przekaz od fake newsów oraz jak się bronić przed dezinformacją.  

 

Wydarzenie będzie prowadzone przez pomysłodawcę, Wojtka Kardysia. Zwieńczeniem eventu będzie panel dyskusyjny, podczas którego eksperci odpowiedzą na nurtujące publiczność pytania. 

 

SOCIAL TOWN – komplet informacji  

Wszyscy zainteresowani wydarzeniem mogą znaleźć komplet informacji o nadchodzącym Social Town na stronie wydarzenia: https://www.facebook.com/SocialTownPL

Zapisy na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/794615958761740/

 

Kiedy: 24.03.2024 (niedziela)

Gdzie: Food Town w Fabryce Norblina, Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa

Start: 15:00

Wejście: Darmowe

 

Dla wszystkich, którzy nie mogą wziąć udziało w wydarzeniu stacjonarnie, planowana jest transmisja live na stronie wydarzenia.

Organizatorzy podkreślają, że kontrowersyjne i ważne tematy związane z mediami społecznościowymi stanowią ideę cyklu Social Town i za każdym razem eksperci poruszą inne problemy i wyzwania, jakie aktualnie dotykają użytkowników sieci. Wydarzenie zaplanowane jest cyklicznie w każdą ostatnią niedzielę miesiąca.

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media