„Przedszkole. Bucza, luty 2022” – wystawa fotografii w Digital OOH

Fotografie „Przedszkole. Bucza, luty 2022” autorstwa Olgi Maistrenko od 24 lutego przez tydzień do zobaczenia na cyfrowych ekranach Jet Line w największych miastach w Polsce oraz na sieci Smart Citylight Warexpo w Warszawie.

 

Olga Maistrenko:
Kiedy fotograf, taki fotografujący uroczystości rodzinne, jakim byłam w Buczy, robi zdjęcia?
Kiedy są chrzciny, ślub, wesele, urodziny, kiedy jest wesoło i jest okazja.
Wojna to nie jest ta okazja.

Kiedy schroniliśmy się w piwnicy przedszkola mojej córki, zabrałam ze sobą aparat nie po to, żeby robić tam zdjęcia, tylko żeby nie został zniszczony. Ale ludzie mówili: skoro masz aparat, rób zdjęcia, musisz je robić.
To jest nasza historia. Rób. Żeby nikt potem nie powiedział, że tego nie było, że to się nie wydarzyło. 

Po paru dniach już nie mogłam wziąć aparatu do ręki i nie wzięłam go przez prawie trzy miesiące, nawet kiedy już byłyśmy bezpieczne w Warszawie. Po prostu nie byłam w stanie, ręce mi się trzęsły, coś mnie ściskało w środku. Nagle nie potrafiłam robić zdjęć. Robienie zdjęć przestało kojarzyć mi się z radością ludzi. Takie chwile i takie obrazki jak te z przedszkola zapisywały się nie tylko w aparacie. One zapisywały się też na zawsze we mnie.  

Bucza to miasto w obwodzie kijowskim, jedno z honorowym tytułem Miasto – Bohater. W lutym i marcu rosyjscy żołnierze między innymi tam popełniali zbrodnie na cywilnej ludności. Olga Maistrenko, fotografka, Ukrainka, mieszkanka Buczy, blisko 2 tygodnie po eskalacji agresji Rosji spędziła z rodziną w piwnicy przedszkola, do którego chodziła jej córka. Piwnica była obliczona na schron dla 100 osób, w szczytowym momencie mieszkało w nim 350 osób, około połowa to dzieci w różnym wieku, od niemowlaków
po nastolatków. Olga i jej 7-letnia dzisiaj córka wyszły z Buczy 8 marca, od 10 marca mieszkają
w Warszawie, Olga pracuje w Jet Line, jest fotografką.

Na zdjęciach są zatrzymane momenty z przełomu lutego i marca 2022. Dni wyglądają prawie normalne. Dzieci grają w karty, ludzie siedzą na łóżkach, na krzesłach, ktoś przygotowuje posiłek w dużym garnku, ktoś ma przygotowane leki, chłopcy zamiatają podłogę, pies domaga się uwagi. Piwnica została niedawno pomalowana w kolorowe obrazy, na wypadek gdyby miała ponownie przyjąć dzieci i ich rodziny.

Wystawę można zobaczyć w przestrzeni Warszawy, Poznania, Wrocławia, Gdańska, Łodzi, Wrocławia
i Krakowa dzięki współpracy dwóch firm z branży reklamy zewnętrznej – Jet Line i Warexpo, które udostępniły swoje nośniki digital out of home. Fotografie będą eksponowane w dniach 24 lutego – 5 marca. 

Jet Line: Tworzymy przestrzeń do komunikacji. Specjalizujemy się w reklamie out of home, rekomendujemy nośniki, projektujemy i produkujemy narzędzia skutecznej komunikacji w przestrzeni. Jesteśmy właścicielem ogólnopolskiej sieci tablic Motorway 12x4m, cyfrowej sieci ekranów MORE, aut MobiJet – mobilnych nośników miejskiego outdooru oraz platformy MyLED do planowania i realizowania kampanii DOOH. Od 2013 r. prowadzimy Fundację Rejs Odkrywców i dzieląc się żeglarską pasją pomagamy młodym ludziom iść dobrym kursem.  jetline.pl / FB/Jet.Line.Outdoor / INSTA/more_by_jetline / LI/company/jet-line

Warexpo sp. z o.o. jest warszawską spółką zajmującą się reklamą zewnętrzną. Jest właścicielem i administratorem sieci podświetlanych słupów reklamowych i tradycyjnych klejonych. Łącznie oferuje nośniki w 281 lokalizacjach. Posiada nowoczesną sieć nośników digital signage zlokalizowaną na prestiżowym Krakowskim Przedmieściu, handlowej ul. Chmielnej i w przejściu podziemnym pomiędzy I a II linią metra. Portfolio spółki łączy nośniki uliczne, tradycyjne, cyfrowe wraz z ekranami w komunikacji publicznej. Oferta spółki obejmuje kompleksową usługę polegającą na planowaniu, realizacji i koordynacji kampanii reklamowych, w tym działań niestandardowych. warexpo.pl / FB/ INSTA/ LI/warexpo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF