Publicis inwestuje w startupy. Wyda na nie 550 milionów euro
Mentoring i wsparcie finansowe dla młodych firm. Grupa Publicis zainwestuje w startupy ponad pół miliarda euro. Wszystko za sprawą projektu Publicis90, dzięki któremu istotną pomoc otrzyma w sumie 90 przedsiębiorstw z całego świata.
Grupa Publicis kończy 90 lat i tym samym startuje z inicjatywą Publicis90, której celem jest wspacie innowacyjnych projektów z całego świata. Publicis zamierza wydać na młode firmy w sumie 550 milionów euro. Po wsparcie w ramach Publicis90 zgłosiło się ponad 3000 młodych firm (w sumie 6000 osób z 141 państw). Ostatecznie jury projektu przyznało dofinansowanie 90 projektom. 65 spośród wybranych firm firm to podmioty zewnętrzne względem Publicis, a pozostałe 25 projektów zostało zgłoszonych przez samych pracowników grupy.
– Pomysł na program startupowy Publicis90 narodził się w zeszłym roku jako odpowiedź Grupy Publicis na zmieniający się ekosystem, w którym obecnie funkcjonujemy. Jeśli chcemy sami przejść przez tę transformację, musimy wrócić do korzeni, z których cały nasz biznes powstał. Biznes tworzony nie przez urzędników, ale przez kreatywnych przedsiębiorców nazywanych ładnie „entrepreneurs’”. Gdzie można ich obecnie spotkać w najczystszej formie, jeśli nie w dynamicznym środowisku startupów? – mówi Tomasz Pawlikowski, prezes Publicis Communications w Polsce.
Wśród trzech najwyżej ocenionych przez jury Publicis firm znalazły się dwie izraelskie spółki oraz jedna firma z Francji. Na szczycie podium uplasował się izraelski startup Emerald Medical Applications, specjalizujący się w dermatologii. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii rozpoznawania obrazu dostarcza rozwiązania wspierające diagnostykę różnych form nowotworów skóry.
Druga z najwyżej ocenionych firm to Wiseye, również z Izraela. Startup ten także zajmuje się technologiami wykorzystującymi rozpoznawaniem obrazu. Skupia się jednak przede wszystkim na dostarczaniu rozwiązań dla handlu. Ich system analizujący obraz wideo pozwala w lepszy sposób zarządzać powierzchnią handlową w fizycznych punktach sprzedaży. W analityce wykorzystywane są także dane z CRM i urządzeń mobilnych klientów.
Ostatni startup na podium to Recast.ai. Francuska firma specjalizuje się we wspieraniu programistów tworzących boty. Developerzy wykorzystujący platformę dostarczaną przez Francuzów mogą w łatwy sposób stworzyć własnego bota i zaimplementować go w wybranym komunikatorze. Recast.ai dostarcza rozwiązania pomagające analizować dane uzyskane z wiadomości tekstowych i głosowych. Twórcami startupu są absolwenci szkoły kodowania 42, którą założył francuski miliarder Xavier Niel, współzałożyciel trzeciego największego we Francji operatora komórkowego oraz właściciel gazety „Le Monde”.
W gronie startupów, które uzyskają wsparcie od grupy Publicis znalazły się m. in. firmy ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Australii, Indii, Niemiec czy Kanady. Każdy z podmiotów uzyskał od 10 do 500 tys. euro finansowania oraz wsparcie mentoringowe i marketingowe od pracowników francuskiej korporacji. Startupy, które dostały wsparcie Publicis w większości zajmują się takimi kwestiami jak big data, e-commerce, reklama czy różnymi technologiami wspierającymi tradycyjny handel.
::
Fot. Materiały prasowe