RetailMediaSummit – wyjątkowe wydarzenie w branży handlu detalicznego

RetailMediaSummit, zorganizowany przez MediaMarkt we współpracy z Criteo oraz Lexus Warszawa Wola, zgromadził ponad 140 liderów rynku, przedstawicieli agencji i partnerów biznesowych. Uczestnicy, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie, mieli okazję poznać najnowsze trendy oraz praktyczne możliwości innowacyjnych rozwiązań Retail Media w branży handlu detalicznego.
Podczas RetailMediaSummit, organizowanego przez MediaMarkt wraz z partnerami, zaprezentowano najnowsze narzędzia i strategie związane z Retail Media. Odpowiadająca za ten obszar Sylwia Prokop, wraz ze swoim zespołem zaprezentowała nowoczesną formę komunikacji i sprzedaży. Pozwala ona markom skuteczniej docierać do klientów końcowych, będących w ostatnim etapie decyzji zakupowej, prezentując im produkty dopasowane do ich aktualnych potrzeb. Wydarzenie stało się platformą wymiany wiedzy i inspiracji dla branży, pokazując, jak Retail Media pomaga skrócić ścieżkę zakupową konsumenta oraz naturalnie zwiększyć widoczność marek w e-commerce oraz w sklepach stacjonarnych.
Retail Media to nie tylko innowacyjna ekspozycja produktów online, ale także szansa na zacieśnienie współpracy między dostawcami a siecią handlową. Dzięki temu rozwiązaniu marki mogą precyzyjnie realizować swoje cele, docierając do klientów z najbardziej poszukiwanymi produktami. Badania YOTTA by Publicis Groupe (2024) potwierdzają skuteczność reklam w miejscu sprzedaży: 12% konsumentów zmienia decyzje zakupowe, 15% zwiększa koszyk zakupowy, a 18% wybiera nowości, których wcześniej nie kupowali.
MediaMarkt rozwija w ramach RetailMedia kilka kluczowych rozwiązań:
- SBA (Sponsored Brand Ads) – zwiększają rozpoznawalność i widoczność marki w sklepie internetowym, oferując spersonalizowane treści, które przyciągają uwagę klientów.
- SPA (Sponsored Product Ads) – pozwalają markom i producentom promować swoje produkty bezpośrednio w ekosystemie sklepu, docierając do klientów w momencie podejmowania decyzji zakupowej.
- InStoreAds – sprawiają, że marka jest widoczna również offline, wzmacniając świadomość produktów w środowisku sklepowym.
- Raporty – analiza demograficzna, analiza wzorców zakupowych, pomiar ogólnego wpływu na sprzedaż w przełożeniu na inwestycje w kampanie marketingowe.
- A+ content – rozbudowany opis produktów na stronie i w aplikacji Media Markt, bogaty w zdjęcia, video oraz szczegółową treść, czytelną dla wyszukiwarek online, co konwertuje w bezpośrednią sprzedaż.
Te rozwiązania są idealne dla strategii całego lejka zakupowego, pomagając markom przyciągać uwagę klientów i wywierać realny wpływ na ich decyzje zakupowe.
– Dzięki RetailMedia nasza marka podąża za najnowszymi europejskimi trendami w marketingu. MediaMarkt, jako pierwsza sieć w branży w Polsce, zaprezentował ten innowacyjny produkt w tak szerokim zakresie, wyznaczając nowe standardy na rynku. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w ich decyzjach zakupowych. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do współpracy z nami, aby wspólnie poszerzać nasze możliwości sprzedażowe – mówi Marcin Rosati, CEO MediaMarkt Polska.
Polska dołączyła do globalnej strategii Retail Media jako kolejny kraj sieci MediaMarkt już rok temu. Wprowadzając to rozwiązanie, MediaMarkt Polska umacnia pozycję lidera w nowoczesnym marketingu internetowym, coraz bardziej docenianym przez światowych i europejskich retailerów.
Informacje o MediaMarktSaturn Retail Group
MediaMarktSaturn Retail Group jest wiodącą europejską firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. W ramach strategicznej reorganizacji firma przekształca się z klasycznego sprzedawcy produktów w zorientowaną na rozwiązania platformę omnichannel, która integruje tematy klienta i zrównoważonego rozwoju we wszystkich swoich działaniach biznesowych. MediaMarktSaturn używa terminu „Experience Electronics”, aby opisać swoje repozycjonowanie, a jednocześnie zakres usług, które oferuje swoim klientom. Dzięki swojemu portfolio formatów i marek, sprzedawca elektroniki koncentruje się na doświadczeniu klienta i osobistym doradztwie. Firma obejmuje marki MediaMarkt i Saturn, które kompleksowo łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję rynkową 1 lub 2 w dziewięciu krajach europejskich. Portfolio uzupełniają marki własne PEAQ, KOENIC, ISY i ok. MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 000 osób i jest w większości własnością CECONOMY AG. Sprzedaż firmy wyniosła około 22,2 mld EUR w roku podatkowym 2022/23, przy czym sprzedaż internetowa stanowiła około jednej czwartej tej kwoty. Dzięki około 2 miliardom kontaktów z klientami rocznie we wszystkich kanałach, sprzedawca elektroniki ma ogromny zasięg. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.mediamarktsaturn.com.
::
O MediaMarkt Polska
Z dumą obsługujemy klientów od 1998 roku. MediaMarkt trzykrotnie otrzymał tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi – w 2022, 2023, 2024 i 2025 roku. Nagrody zostały przyznane w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili jakość obsługi w sklepach marki. MediaMarkt jest również laureatem nagrody Laur Konsumenta 2023, nagrody Retail Innovation Gold w 2022 i 2023 roku, nagrody Debiut Retail 2024 OLX za usługę napraw pogwarancyjnych oraz TechAwards za usługę Dostawa w 90 minut.