IKEA inspiruje w nowym programie TVN „Zróbmy sobie dom”

IKEA została partnerem wnętrzarskim programu „Zróbmy sobie dom” – nowego reality show emitowanego na antenie TVN, dostępnym w serwisie Player i Max. Od 4 tygodni widzowie obserwują zmagania par, które mierzą się z wyzwaniami budowania wspólnej przestrzeni i walczą o swój wymarzony dom. W odcinku wyemitowanym 12 maja można było zobaczyć, jak rozwiązania IKEA wspierają ich nie tylko praktycznie, ale też emocjonalnie – pomagając stworzyć wnętrza odpowiadające na codzienne potrzeby, style życia i różne definicje domu.
Zróżnicowane potrzeby, przemyślane rozwiązania
Każda z par mierzy się z innymi wyzwaniami w urządzaniu swojej sypialni – od wygodnego azylu dla dorosłych, po przestrzeń w przyszłości dzieloną z noworodkiem. IKEA towarzyszy im w tej drodze, oferując nie tylko funkcjonalne produkty, ale też inspiracje i wiedzę swoich ekspertów. Dzięki szerokiemu asortymentowi i elastycznym rozwiązaniom uczestnicy mogą tworzyć indywidualnie zaprojektowane przestrzenie – niezależnie od stylu życia, wieku czy sytuacji rodzinnej.
Setki tysięcy widzów
Już pierwszy odcinek programu przyciągnął liczną widownię. Średnio oglądało go ponad 890 tysięcy osób. Program osiągnął wynik na poziomie 9,1% wśród widzów w wieku 20-54 i 8,7% w grupie wiekowej 16-49. Tym samym „Zróbmy sobie dom” zajmuje drugie miejsce pod względem oglądalności w obu grupach. Wyniki oglądalności wskazują, że tematyka domu – budowanego wspólnie, z uwzględnieniem codziennych potrzeb – trafia w oczekiwania widzów.
Od sypialni po salon
W czwartym odcinku programu uczestnicy zaczęli urządzać swoje sypialnie. Na dalszym etapie prac będą one oceniane i zadecydują o dalszym udziale par w rywalizacji. W kolejnych tygodniach bohaterowie zmierzą się z następnymi pomieszczeniami: kuchnią, salonem i pokojem gościnnym. Uczestnicy mogą liczyć na wsparcie ekspertów IKEA – od doradztwa po montaż, a zakupów dokonują w sklepach w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. To właśnie tam odbywa się część nagrań do programu. Prowadzącą jest Joanna Koroniewska, a w jury znajdują się Wiesław Skiba – doradzający w kwestiach budowlanych, architektka wnętrz Anna Błaszczyk i Dawid Małycha – ekspert ds. nieruchomości.
Sen ma znaczenie – także w programie
Dobrze zaprojektowana sypialnia to coś więcej niż estetyczne wnętrze. To przestrzeń, która realnie wpływa na jakość odpoczynku. W czwartym odcinku programu widzowie zobaczyli, jak wiele można zmienić dzięki dobrze dobranym tekstyliom, oświetleniu i łóżku dostosowanemu do indywidualnych potrzeb.
„W IKEA podchodzimy do snu całościowo – zwracamy uwagę nie tylko na materac, ale też na otoczenie, w którym śpimy. To wpływa na jakość nocnego odpoczynku i na to, jak funkcjonujemy w ciągu dnia. Rozmawiając z uczestnikami programu, widziałam, jak różnie podchodzą do urządzania swojej przestrzeni do spania – dlatego tak ważne było, żeby zaproponować rozwiązania naprawdę dopasowane do ich stylu życia i potrzeb. W IKEA mówimy o sześciu kluczowych czynnikach dobrego snu: to wygoda, czyli odpowiednio dobrany materac i poduszka, oświetlenie, którego rodzaj należy odpowiednio dobrać i barwę, którą można regulować, ale także zapewnienie odpowiedniego zaciemnienia od świata zewnętrznego, niezbędnego dla wielu z nas przy zasypianiu. Dalsze czynniki to cisza, ale czasem relaksujące dźwięki pomagające się odprężyć; odpowiednia temperatura (raczej chłodno), czyste powietrze, które można uzyskać za pomocą niektórych roślin lub filtra powietrza, i porządek, czyli dobrze zorganizowane, harmonijne otoczenie. Łącznie wszystkie te elementy tworzą środowisko, które sprzyja regeneracji i pozwala na dobry, zdrowy sen. Chodzi o to, by każda osoba mogła wyspać się tak, jak lubi” – mówi Anna Cybulska, ekspertka IKEA ds. wyposażenia wnętrz, która udzielała uczestnikom porad podczas prac nad sypialniami.
Więcej o czynnikach dobrego snu, produktach i rozwiązaniach, by go zapewnić, można dowiedzieć się w serii filmów na YouTube IKEA Polska, gdzie eksperci dzielą się wskazówkami na temat budowania przyjaznego otoczenia do wypoczynku.
Nowe odcinki programu „Zróbmy sobie dom” można oglądać w poniedziałki o 20:55 na antenie TVN oraz online na platformie Player i Max.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 54 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi) i 12 Studiów planowania i zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 29 sklepów IKEA w 9 krajach w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również siedem farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
*Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA, który działa na ponad trzydziestu rynkach i odpowiada za ok. 90% sprzedaży detalicznej IKEA. To strategiczny partner, który opracowuje i wprowadza innowacje w działalności IKEA i współtworzy wspólne strategie IKEA. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA w ramach umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V. Działa w trzech obszarach biznesowych: IKEA Retail, Ingka Investments oraz Ingka Centres. Dowiedz się więcej na Ingka.com.