Rok 2020 w handlu – komunikat Inquiry [BADANIE]

229

Trwająca niemal od roku pandemia koronawirusa miała ogromny wpływ na działalność sieci handlowych oraz gastronomicznych. Znaczący spadek przychodów odnotowały przede wszystkim branże, które były czasowo zamknięte. Jednak nawet sklepy, które były cały czas otwarte, musiały się mierzyć z wieloma wyzwaniami. Nie dla wszystkich rok 2020 był całkiem stracony.

Na podstawie prowadzonego w sposób ciągły badania YouGov BrandIndex możemy powiedzieć, które sieci pomimo trudności wywołanych pandemią zdołały wzmocnić wizerunek i pozycję na rynku. Na blisko ok. 120 monitorowanych marek sieci handlowych, 16 wyraźnie poprawiło wskaźniki wizerunkowe w roku 2020 w porównaniu do 2019. Dla tych marek widzimy wzrost syntetycznego wskaźnika BrandIndex, który obejmuje opinie dotyczące satysfakcji klientów, reputacji marki, jakości oferowanych produktów lub usług, stosunku jakości do ceny, skłonność do polecania marki oraz ogólną opinię o marce.

Największy wzrost indeksu w porównaniu do 2019 r. odnotowano dla sieci Żabka, dobrze wypadła też Żabka Café; ponadto wśród sieci spożywczych wyraźna poprawa wystąpiła w przypadku Biedronki, a wśród drogerii – dla sieci Hebe. W gastronomii najlepiej wypadły marki oferujące jedzenie z dostawą (Telepizza, pyszne.pl) oraz McDonald’s.

Pod względem wizerunku dobrze sobie radzą najsilniejsze marki sklepów z odzieżą i obuwiem, takie jak CCC, Deichmann, Pepco, H&M czy Reserved. Duży wzrost zanotowała także inna marka z grupy LPP, Sinsay. Okres pandemii wykorzystały ponadto niektóre sieci z kategorii DIY, przede wszystkim Castorama i OBI, a także sieć RTV Euro AGD.

Rok pandemii w handlu
Źródło: Inquiry

Silna marka pomaga przetrwać trudny okres, ale bardzo dobre wyniki osiągnęły niektóre marki o słabszym wizerunku. Wszystkie omawiane tu marki wykonały ogromną pracę, by – pomimo pandemii – podtrzymać i wzmocnić relacje z klientami.

Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry

O badaniu YouGov BrandIndex

Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na próbie do 9000 osób rocznie (sondaż online na panelu YouGov).

O Inquiry

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. Inquiry współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.


Źródło: Informacja prasowa Inquiry

 

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej