...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations

Od dziś do 8 września br. można przesyłać zgłoszenia do kolejnej edycji Konkursu

 

PR Wings, w którym co roku wyłaniane i nagradzane są najbardziej innowacyjne i pionierskie projekty oraz przedsięwzięcia z zakresu komunikacji i public relations.
W konkursie, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), wziąć udział mogą wszystkie podmioty komunikujące się publicznie w Polsce. PR Wings cechuje się otwartością na współczesne środowisko komunikacji oraz wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania najlepszych projektów.
Konkurs PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji. Ma też na celu doskonalić rynek usług PR w Polsce. W konkursie mogą brać udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne w Polsce lub za granicą. Warto podkreślić, że jedna z kategorii konkursowych dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty właśnie na rynkach międzynarodowych.

Zgłoszone projekty oceni Jury składające się z 60 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem i wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji. Tworzą je specjaliści reprezentujący firmy komercyjne, instytucje publiczne, samorządy i NGO, media, organizacje branżowe i biznesowe oraz środowisko naukowe. Obiektywizm i wiarygodność nagród PR Wings zapewnione są dzięki formule głosowania, w której kluczowa jest rola niezależnego Audytora. W każdej spośród dwunastu kategorii zostanie wyłoniony jeden zwycięski projekt. Rolę audytora w tegorocznej edycji konkursu ponownie przyjęła kancelaria Osborne Clarke.

– Ostatnia edycja PR Wings dowiodła, że rynek potrzebuje tego projektu. W 2022 r.
do konkursu wpłynęło blisko 130 zgłoszeń, wśród których znalazły się działania realizowane przez agencje lub samodzielnie przez samorządy, NGO-sy, instytucje publiczne, a także międzynarodowe korporacje. Jury konkursu PR Wings to niezwykle doświadczone grono ekspertów z każdego obszaru rynku public relations, które wysoko stawia poprzeczkę chcącym powalczyć o statuetki. A te są potwierdzeniem najwyższej jakości działań, bo ostatecznie ze wszystkich zgłoszeń wybranych zostanie 12 najlepszych kampanii. To nie jedyne wyróżniki konkursu PR Wings, który od strony formalnej jest bardzo przyjazny i otwarty dla wszystkich podmiotów zainteresowanych przesłaniem zgłoszenia – powiedziała Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR.

W PR Wings 2023 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2022 roku w 12 stałych kategoriach. Wachlarz nagród ma ukazać kondycję polskiej branży PR. Właśnie dlatego kategorie obejmują nie tylko kluczowe obszary public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale i takie zjawiska jak
PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).
W Konkursie zostanie też przyznana Nagroda Specjalna SAPR – jednemu projektowi wybranemu spośród wszystkich zgłoszeń. Wyróżnienie to, stanowiące Grand Prix konkursu, zostanie przegłosowane w specjalnym trybie – poprzez werdykt Jury Specjalnego, składającego się z  przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR (po jednym jurorze z agencji członkowskiej). Podobnie jak w ostatnich latach, Nagroda Specjalna SAPR będzie szczególnym wyróżnieniem od społeczności specjalistów PR pracujących w agencjach zrzeszonych w Stowarzyszeniu.

Projekty można zgłaszać w trzech terminach:
od 27 czerwca do 2 sierpnia (opłata 690 pln netto za zgłoszenie);
od 3 sierpnia do 24 sierpnia (opłata 990 pln netto za zgłoszenie);
od 25 sierpnia do 8 września (opłata 1 290 pln netto za zgłoszenie).

Obrady jury będą trwać w okresie wrzesień-październik oraz październik-listopad, a ogłoszenie wyników nastąp 8 listopada br. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Warszawie.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć także pod adresem www.prwings.pl
KATEGORIE KONKURSU PR WINGS 2023:
Public Affairs i Lobbying
PR korporacyjny
PR innowacja roku – kampania następnej generacji
PR Produktowy
ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
Komunikacja kryzysowa
Komunikacja w social media i influencer marketing
Angażujący event
Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
Komunikacja Business to Business
Efektywność roku
Komunikacja na rynkach międzynarodowych

JURORKI I JURORZY KONKURSU PR WINGS 2023:
dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. w Katedrze Badań Rynkowych
i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski
Kuba Antoszewski, PR Manager w Kantar Polska
Magdalena Bajer, Menadżer ds. Komunikacji w Grupie Eurocash
Jakub B. Bączek, właściciel JBB
Eliza Bingul, Digital Growth Lead, EMEA w Cushman & Wakefield Polska
Aleksandra Bojanowska, Communications Manager Poland and Sweden w Intel Corporation
Magdalena Charczuk, Dyrektorka ds. Marketingu i Innowacji w Lagardère Travel Retail
Klaudia Dobosiewicz, Public Affairs Lead w Sanofi
dr Piotr Dzik, wykładowca ASP w Katowicach, marketingowiec i socjolog
z wieloletnim doświadczeniem
Tomasz Frankowski, Rzecznik Prasowy, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Transportu Kolejowego
Lidia Garbaczuk, Dyrektor Biura Strategii Medialnych w Polskiej Agencji Prasowej
Kuba Giedrojć, Zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan
Radosław Górecki, Communication Director, Rzecznik Prasowy w 7R
Emil Górecki, ekspert komunikacji korporacyjnej i finansowej
Marcin Graczyk, Rzecznik Prasowy, Pełnomocnik Zarządu PAIH do spraw promocji marki polskiej gospodarki
Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenie KUPS odpowiedzialna za działania public relations oraz public affairs
Wojciech Jabczynski, Rzecznik w Orange Polska
Iwona Jacaszek-Pruś, Director Corporate Affairs w Kompania Piwowarska SA
Paweł Jezierski, Head of Communications Commercial Europe w Goodyear
Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager w Newmark Polska
Anna Kiryjow-Radzka, Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, członkini Rady Nadzorczej PSPR
Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny „Brief”
Renata Kocemba, Marketing Manager & Communications Manager Central Europe
w Prologis
Izabela Korolczyk-Szafrańska, VP & Chief Marketing Officer w InPost Group
Aneta Korycińska, polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka,
influencerka @babaodpolskiego
dr inż. Jacek Kotarbiński, Pełnomocnik Prezydenta ds. Innowacji i Strategii, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
Kamila Koźbiał, Head of Marketing East Europe w DS Smith
Maciej Krzysztoszek, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej i ESG w Grupie AMICA
Karolina Łuczak, Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa w Provident Polska
Cyprian Maciejewski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Daniel Mackiewicz, Marketing & PR Manager w ONDE SA
dr n. hum. Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski, Dyrektorka ds. komunikacji
w Polskie Badania Internetu
Roman Młodkowski, Prezes Zarządu BIZNES24
Aleksandra Mościbrodzka, Ekspertka ds. komunikacji w Polskiej Grupie Lotniczej
Anna Olszewska, Rzeczniczka Prasowa i Dyrektorka Departamentu Komunikacji w KIR
Kacper Peresada, dziennikarz w magazynie PRESS
Dariusz Prosiecki, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Pracodawcy RP
Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR w Grupie Żabka
Przemysław Przybylski, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy w Banku Credit Agricole
Magdalena Przysłupska, Rzeczniczka Prasowa w Fundacji DKMS
Sylwester Puczen, Head of Communication, Elemental Holding S.A.
Agnieszka Rejer-Mellin, Ekspertka ds. Komunikacji Zewnętrznej
w Adamed Pharma S.A.
Mateusz Rzempała, Senior PR Menager w Techland SA
Monika Siejewicz, PR & Brand Communication Manager w LG Poland
dr Monika Sońta, Ekspertka komunikacji organizacyjnej i socjolożka technologii, Adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie Społeczeństwem Sieciowym i Cyfrowym
prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Profesor w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS Wrocław
Renata Stefanowska, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w Business Centre Club
Rafał Stępień, Marketing Manager w Mattel Poland
Anna Szczerbaczewicz-Korzeniowska, Koordynatorka promocji i komunikacji
w Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Marcin Szczupak, Dyrektor badań i rozwoju biznesu w PSMM Monitoring & More
Małgorzata Szpejewska-Cedro, Communication Partner w Roche Polska
Piotr Ślusarczyk, Product Menager, Key Account Manager w netPR
Karol Tyszka, Dyrektor komunikacji i PR Manager w Polskim Towarzystwie Gospodarczym
Katarzyna Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco
Wojciech Wojnowski, Redaktor Naczelny w Omnichannel News
Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
Aleksandra Zielińska, Marketing Manager Poland & Ukraine w IVECO
Piotr Zieliński, dziennikarz, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu, właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders
Jędrzej Ziółkowski, Marketing Manager CEE w Panasonic
Radosław Żuk, Prezes Zarządu, Fundacja Banku Ochrony Środowiska

::

Więcej informacji udziela:
Emilia Hahn, prezeska SAPR, emilia.hahn@sapr.com.pl, tel. 502 325 812
Lidia Piekarska-Juszczyk, l.piekarska@bepr.pl, tel. 691 38 12 38

O SAPR:
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

Grzegorz Kiszluk