Ruszył nabór do 4. edycji programu PwC Startup Collider
Firma doradcza PwC właśnie rozpoczęła nabór do kolejnej, 4. już edycji swojego programu Startup Collider. Jego celem jest wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw z gotowymi rozwiązaniami B2B i B2B2C w rozwijaniu modeli biznesowych, ekspansji do innych branż i na rynki międzynarodowe, w tym szczególnie na Europę Środkowo-Wschodnią. Etap aplikowania do programu potrwa do 8 grudnia br.
Startup Collider, program skalowania startupów technologicznych realizowany przez globalną firmę doradczą PwC, dedykowany jest przede wszystkim młodym, innowacyjnym firmom z Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), które działają już w tym regionie, zrealizowały pierwsze wdrożenia swoich rozwiązań i usług oraz posiadają początkową bazę klientów. Do programu mogą zgłaszać się także startupy z innych części Europy i świata, planujące ekspansję swoich innowacyjnych rozwiązań i technologii, a które chciałyby – we współpracy z PwC – rozwijać prowadzoną działalność w regionie CEE.
– Startup Collider daje uczestnikom możliwość wejścia na kolejny etap rozwoju, dzięki wsparciu ekspertów w zakresie dopracowania optymalnego modelu biznesowego, ale także łączenia ich z klientami z całego świata. Co ważne, nie traktujemy współpracy ze startupami w programie jako jednorazowego projektu, myślimy o nim szerzej, jak o długoterminowej współpracy i odpowiadanie na zmieniające się potrzeby rynku – mówi Jolanta Kokosińska, PwC Startup Collider Leader.
Aplikacje do PwC Startup Collider można składać do 8 grudnia 2019 roku poprzez formularz dostępny na stronie programu: www.pwc.pl/en/startupcollider.html
Dotychczasowi alumni z trzech edycji programu pochodzą przede wszystkim z Europy Środkowo-Wschodniej, ale także z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Belgii. Do programu aplikowały również startupy z Kazachstanu czy Australii. Przez trzy lata funkcjonowania programu do PwC Startup Collider zgłosiło się ponad 540 różnych startupów. W tym czasie wspólnie z mentorami i ekspertami PwC wypracowano aż 31 success stories. Wielu uczestników umiędzynarodowiło w znacznym stopniu swój biznes, zyskało klientów w nowych branżach, stworzyło nowe produkty bądź znalazło zastosowania dla swoich rozwiązań w kolejnych gałęziach biznesu.
– W tej edycji szczególnie zależy nam na rozwiązaniach z obszarów automatyzacji i digitalizacji procesów, ale też FinTech, RegTech, InsurTech, jak również szeroko pojętych rozwiązaniach dla sektora eCommerce oraz związanych z tzw. wellbeingiem pracowników – mówi Karol Mirosz-Dudkowski, ekspert PwC, członek zespołu programu Startup Collider.
Nabór do programu skalowania startupów PwC Startup Collider trwać będzie do 8 grudnia 2019 r. Po zamknięciu aplikacji, wszystkie zgłoszenia będą analizowane, a w połowie marca 2020 r. spośród zgłoszeń zostanie wybranych od 10 do 15 najbardziej obiecujących firm. Ta grupa weźmie udział w półrocznym procesie skalowania realizowanym głównie w formule zdalnej. Startupy otrzymają zaproszenia do udziału w wydarzeniach branżowych i relacyjnych, na których w roli polecającego i łącznika w biznesie, obecni będą przedstawiciele PwC Startup Collider. Między kwietniem a wrześniem 2020 r. przedsiębiorcy będą odbywali spotykania z ekspertami PwC i przedstawicielami biznesu. W październiku 2020 r. program zakończy wydarzenie specjalne – Demo Day przed inwestorami i potencjalnymi klientami, w trakcie którego startupy zaprezentują swoje produkty, usługi i technologie.
Alumni programu często stają się partnerami biznesowymi PwC i wspólnie budują i wychodzą w rynek z ofertą szytą na miarę potrzeb klientów PwC na całym świecie.
Wszystkie informacje na temat programu, metod skalowania, wymagań i oferty dla startupów, są dostępne na stronie: startupcollider.pwc.com.