Ruszył nabór do 4. edycji programu PwC Startup Collider

60

Firma doradcza PwC właśnie rozpoczęła nabór do kolejnej, 4. już edycji swojego programu Startup Collider. Jego celem jest wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw z gotowymi rozwiązaniami B2B i B2B2C w rozwijaniu modeli biznesowych, ekspansji do innych branż i na rynki międzynarodowe, w tym szczególnie na Europę Środkowo-Wschodnią. Etap aplikowania do programu potrwa do 8 grudnia br.

Startup Collider, program skalowania startupów technologicznych realizowany przez globalną firmę doradczą PwC, dedykowany jest przede wszystkim młodym, innowacyjnym firmom z Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), które działają już w tym regionie, zrealizowały pierwsze wdrożenia swoich rozwiązań i usług oraz posiadają początkową bazę klientów. Do programu mogą zgłaszać się także startupy z innych części Europy i świata, planujące ekspansję swoich innowacyjnych rozwiązań i technologii, a które chciałyby – we współpracy z PwC – rozwijać prowadzoną działalność w regionie CEE.

Startup Collider daje uczestnikom możliwość wejścia na kolejny etap rozwoju, dzięki wsparciu ekspertów w zakresie dopracowania optymalnego modelu biznesowego, ale także łączenia ich z klientami z całego świata. Co ważne, nie traktujemy współpracy ze startupami w programie jako jednorazowego projektu, myślimy o nim szerzej, jak o długoterminowej współpracy i odpowiadanie na zmieniające się potrzeby rynku  – mówi Jolanta Kokosińska, PwC Startup Collider Leader.

Aplikacje do PwC Startup Collider można składać do 8 grudnia 2019 roku poprzez formularz dostępny na stronie programu: www.pwc.pl/en/startupcollider.html 

Dotychczasowi alumni z trzech edycji programu pochodzą przede wszystkim z Europy Środkowo-Wschodniej, ale także z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Belgii. Do programu aplikowały również startupy z Kazachstanu czy Australii. Przez trzy lata funkcjonowania programu do PwC Startup Collider zgłosiło się ponad 540 różnych startupów. W tym czasie wspólnie z mentorami i ekspertami PwC wypracowano aż 31 success stories. Wielu uczestników umiędzynarodowiło w znacznym stopniu swój biznes, zyskało klientów w nowych branżach, stworzyło nowe produkty bądź znalazło zastosowania dla swoich rozwiązań w kolejnych gałęziach biznesu. 

W tej edycji szczególnie zależy nam na rozwiązaniach z obszarów automatyzacji i digitalizacji procesów, ale też FinTech, RegTech, InsurTech, jak również szeroko pojętych rozwiązaniach dla sektora eCommerce oraz związanych z tzw. wellbeingiem pracowników – mówi Karol Mirosz-Dudkowski, ekspert PwC, członek zespołu programu Startup Collider.

Nabór do programu skalowania startupów PwC Startup Collider trwać będzie do 8 grudnia 2019 r. Po zamknięciu aplikacji, wszystkie zgłoszenia będą analizowane, a w połowie marca 2020 r. spośród zgłoszeń zostanie wybranych od 10 do 15 najbardziej obiecujących firm. Ta grupa weźmie udział w półrocznym procesie skalowania realizowanym głównie w formule zdalnej. Startupy otrzymają zaproszenia do udziału w wydarzeniach branżowych i relacyjnych, na których w roli polecającego i łącznika w biznesie, obecni będą przedstawiciele PwC Startup Collider. Między kwietniem a wrześniem 2020 r. przedsiębiorcy będą odbywali spotykania z ekspertami PwC i przedstawicielami biznesu. W październiku 2020 r. program zakończy wydarzenie specjalne – Demo Day przed inwestorami i potencjalnymi klientami, w trakcie którego startupy zaprezentują swoje produkty, usługi i technologie.

Alumni programu często stają się partnerami biznesowymi PwC i wspólnie budują i wychodzą w rynek z ofertą szytą na miarę potrzeb klientów PwC na całym świecie.

Wszystkie informacje na temat programu, metod skalowania, wymagań i oferty dla startupów, są dostępne na stronie: startupcollider.pwc.com.