Ruszyła akceleracja w ramach 4 rundy programu AccelUp

390

15 firm rozpoczęło akcelerację w ramach czwartej rundy programu AccelUp. Program dedykowany jest startupom specjalizującym się w obszarach fintech, insurtech oraz telco. Za realizację programu odpowiada zespół akceleratora Accelpoint, działający we współpracy z odbiorcami technologii: Santander Bank Polska, AXA Partners, Santander Consumer Bank, RITS – Relyon IT Services oraz Santander Leasing.

Runda 4 jest już ostatnią rundą realizowaną w ramach programu akceleracyjnego AccelUp. Dotychczasowe wyniki akceleracji pokazują, że na etapie 60% ukończenia programu przekroczył on wszystkie zakładane pierwotnie cele strategiczne. Aż 12 ze startupów akcelerowanych w rundach poprzednich może pochwalić się już komercyjnymi wdrożeniami u programowych odbiorców technologicznych.

Kolejne komercjalizacje powinny nastąpić w niedługim czasie. Wśród absolwentów programu wymienić można m.in. takie spółki jak Symmetrical, AI Busters, Alphamoon, RevDeBug, ClinicHunter czy Plenti. Na uczestników programu czeka wsparcie finansowe w wysokości do 200 tys. zł oraz mentoring biznesowy w postaci ponad 100 godzin konsultacji z interdyscyplinarnymi ekspertami rynkowymi.

AccelUp to program typu non-equity, w ramach którego całość udziałów pozostaje po stronie akcelerowanego startupu.

Zakończenie naboru w ramach 4 rundy programu AccelUp jest dla naszego zespołu momentem przełomowym. To swoiste zwieńczenie ponad dwóch lat wzmożonej pracy z kilkudziesięcioma zespołami złożonymi z kreatywnych i odważnych biznesowo ludzi. Z drugiej strony, okres ten to  doskonalenie współpracy z naszymi Odbiorcami Technologii, którzy w sposób coraz bardziej świadomy deklarują potrzeby technologiczne swoich korporacji. Bardzo cieszymy się, że m.in. dzięki współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości możemy realizować tak wartościowe programy.
Maciej Majewski, Head of Acceleration, Accelpoint

Wśród startupów, które rozpoczęły akcelerację, znalazły się następujące projekty:

Edward.ai, czyli działający na rynku od 2016 roku, mobilny asystent, który pomaga zautomatyzować pracę rozproszonych działów sprzedaży. Asystent działa jako aplikacja w telefonie handlowca, pozwalając mu pracować tak samo z każdego miejsca. Zapracowany sprzedawca zapomina o wysłaniu oferty? Handlowiec odkłada kontakt z klientem na kolejny dzień? Spotkanie nie dochodzi do skutku? Edward pamięta o zadaniach i przypomina o nich. We właściwym miejscu i czasie. Edward obsługuje także procesy związane z dystrybucją leadów wewnątrz zespołu sprzedażowego. Wystarczy, że zdefiniujemy w jaki sposób mają być obsługiwane, a asystent zadba o to, aby natychmiast trafiały na ekran telefonu handlowca.

W ten sposób usprawniamy pracę pomiędzy działami marketingu i sprzedaży. Z rozwiązania korzystają m.in. TU Inter Polska, ING Bank Śląski, Krajowa Izba Rozliczeniowa oraz TIM S.A. Edward już wielokrotnie nagradzany był w szeregu polskich i zagranicznych konkursów, m.in.: UiPath Automation Awards CEE – 2019; UPC ThinkBig Think Transformation – 2019; Nagroda AI Innovator – 2019; Nagroda za najlepsze rozwiązanie dla sektora bankowego IT@Bank – 2018; Nagroda za najlepszy mobilny startup – Mobile Trends Awards –2018.

Random Forest tworzy specjalistyczne oprogramowanie pomagające automatycznie przetwarzać materiały tekstowe dowolnego typu takie jak: umowy, raporty, rachunki, dokumenty finansowe, materiały prasowe bez względu na język, czy branżę, zapisane w formacie tekstowym, PDF lub jako skany. Dzięki opracowaniu autorskich modeli machine learningowych możliwe jest zautomatyzowane i natychmiastowe wyszukiwanie kluczowych informacji i danych – zarówno szczegółowych (daty, kwoty, nazwiska, nazwy), jak i bardziej złożonych (opisy, wnioski, uzasadnienia i orzeczenia). Niezależność od zewnętrznych dostawców, własny OCR i możliwość instalacji oprogramowania na firmowej infrastrukturze gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

Beleza Pura to projekt, który zakłada powstanie platformy/narzędzia sprzedażowego dla Sprzedawców typu MLM oraz Menadżerów Bezpośredniej Sprzedaży (MBS). Platforma będzie zawierała dwie podstawowe funkcjonalności (moduły). Moduł e-commerce oraz CRM dla handlowców z narzędziami do afiliacji. Oferowane produkty: 1) Pakiet usług assistance Bezpieczny Dom – AXA 2) Pakiet usług assistance Bezpieczny Internet – AXA 3) Pakiet usług assistance Ochrona Zdrowia – AXA. Oferta będzie przedstawiana poprzez moduł e-commerce dzięki prostej prezentacji 3 produktów na stronie internetowej Homkey.pl. Sprzedawcy będą oferowali usługi poprzez linki afiliacyjne oraz poprzez unikalne kody polecające , które przyspieszą sprzedaż do właściwego sprzedawcy co będzie warunkiem koniecznym do wypłaty prowizji.

Klienci będą dokonywali zakupu także na stronie Homkey.pl poprzez moduł e-commerce i wykorzystanie uniwersalnej bramki płatności on-line dostarczonej przez jednego z największych agentów rozliczeniowych w Polsce. Główną zaletą platformy ma być skrócenie, zautomatyzowanie oraz zamknięcie procesu sprzedaży zainicjowanej na miejscu u klienta przez Managera Sprzedaży Bezpośredniej. Dodatkową wartością w ramach modułu CRM będzie możliwość zarządzania siecią sprzedaży poszczególnych MSB w tym np. sprawdzanie bieżących wyników sprzedaży oraz powiązanych z nimi osobami poleconymi lub przypisanymi do konkretnych MBS.

DeFiSyndicate (platforma e-Inwestor) to platforma inwestycyjno-edukacyjna, która pomaga rosnącej liczbie inwestorów lepiej zrozumieć rynek produktów giełdowych oraz otrzymać łatwy dostęp do niezbędnych informacji i materiałów edukacyjnych. W związku z coraz większym popytem na produkty giełdowe w Polsce, oraz trudnym dostępem do jakościowych informacji na ich temat, zespół DeFiSyndicate postanowił stworzyć łatwo dostępną i przyjazną użytkownikom przestrzeń, gdzie każdy – zarówno początkujący jak i doświadczony inwestor – znajdzie niezbędne informacje o produktach giełdowych. Platforma jest w pełni dostępna online, dzięki czemu niezbędna wiedza jest zawsze na wyciągnięcie ręki.

Privacy Optimization / Data Breach Management Tool (DBMT) to oprogramowanie optymalizujące i pomagające organizacjom w analizie incydentów związanych z danymi osobowymi, ocenie ryzyka i terminowym zgłaszaniu naruszeń danych osobowych odpowiednim organom ochrony danych. Jest to innowacyjne rozwiązanie (chmurowe lub stacjonarne) zgodne z RODO, pomagające organizacjom szybko i sprawnie zarządzać naruszeniami danych, zmniejszając w ten sposób ryzyko ogromnych kar. To pionierskie narzędzie reagowania na naruszenia prywatności zostało zaprojektowane w celu pełnego wsparcia i automatyzacji krytycznych procesów, które muszą prowadzić inspektorzy ochrony danych i zespoły ds. prywatności, aby właściwie radzić sobie z incydentami.

Octagon / Dataphora oferuje nowy standard transferu danych osobowych klientów pomiędzy różnymi centrami biznesowymi jednego banku, np. pomiędzy bankiem i jego biurem maklerskim. System zastępuje obecnie stosowane bezpośrednie integracje, w tym także manualne procesy występujące ze względu na wymogi tzw. “chińskiego muru”. Główną ideą jest użycie blockchainowego paradygmatu Suwerennej Tożsamości, w którym klient banku w pełni kontroluje przepływ swoich danych. W rezultacie użytkownik końcowy staje się łącznikiem między jednostkami banku, więc żaden transfer danych nie może się wydarzyć bez jego zgody. Rozwiązanie jest skalowalne, bezpieczne i efektywne.

NobleData to fintechowy startup, który został założony w oparciu o wieloletnie doświadczenie w tworzeniu nowoczesnego oprogramowania dla instytucji finansowych. Misją spółki jest dostarczanie rozwiązań IT, które pozwalają tworzyć nowe usługi i produkty w branży. W tym celu wykorzystujemy najnowsze technologie digitalizacji procesów: blockchain, tokenizacja, suwerenna tożsamość(SSI), biometria. NobleData dostarcza rozwiązania, które przechodzą najbardziej rygorystyczne testy bezpieczeństwa, są zgodne z najnowszymi trendami UX i CX.

4Semantics rozwija technologie rozumienia dokumentów, które wykorzystuje do budowy linii produktów SensID – unikalnych rozwiązań pozwalających na automatyzację złożonych zadań wymagających zdolności kognitywnych. SensID Cognitive Automation rozumie informacje z dokumentów i przekształca je do postaci ustrukturyzowanej – gotowej do dalszego przetwarzania w robotyzacji i do celów analitycznych. Stworzona technologia została zastosowana w produkcie SensID GDPR, który dzięki wyszukiwaniu i zarządzaniu danymi osobowymi, zapewnia zgodność z wymaganiami RODO. Trwają prace nad produktami wspierającymi automatyzację opartą na rozumieniu dokumentów w domenie bankowości oraz ubezpieczeń.

Pure AI buduje narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję do podnoszenia skuteczności kampanii marketingowych i sprzedażowych. Ich narzędzia umożliwiają szybkie tworzenie w czasie rzeczywistym treści dostosowanych do profili klientów i ich zachowania w trakcie interakcji z materiałami marketingowymi klientów. Pure AI zapewnia kompleksową obsługę oferując także szereg usług dodatkowych obejmujących analizę big data, segmentację klientów, dzięki czemu ich klienci mogą się skupić na rezultatach i dalszym doskonaleniu danych i wiedzy o swoich klientach.

Flexee to aplikacja zapewniająca dostęp do elastycznej wypłaty wynagrodzenia. Pracownik za pomocą aplikacji mobilnej śledzi wysokość zarobionych środków w czasie rzeczywistym i w prosty sposób decyduje o ich elastycznej wypłacie. Wypłacone środki pojawiają się na jego koncie w kilka sekund, bez dodatkowych formalności. Dzięki integracji z systemami płacowymi pracodawców, Flexee nie obciąża ich operacyjnie. Dodatkowo zapewnia płynność finansową pod wypłacane wynagrodzenie. Pracownicy zyskują cenny benefit finansowy, bezpieczeństwo i wygodę. Pracodawca otrzymuje silne argumenty rekrutacyjne i przewagę w procesach HR.

Salesbook to aplikacja służąca do zarządzania kosztami i przychodami firmy, automatyzująca proces wyliczania premii i marży dla specjalistów. Dalsze funkcjonalności: 1) wyliczanie premii dla zespołów sprzedażowych 2) automatyzacja procesu wyliczania przysługujących dni urlopowych 3) wprowadzanie danych o realizowanych procesach sprzedażowych 4) automatyzacja procesu generowania danych Klientów, wykorzystywanych do ich poprawnego fakturowania 5) prowadzenie kartotek specjalistów 6) zarządzanie kartotekami Klienta 7) zarządzanie kontraktami z Klientami 8) automatyczne generowanie raportów.

Intelligenius to system, który umożliwia przeprowadzenie pomiaru poziomu inteligencji ogólnej u badanych osób. W procesie tym wykorzystywany jest test progresywnych matryc Ravena. Istotne jest to, że rezultat badania w niewielkim stopniu zależy od posiadanego wykształcenia. Użycie matryc Ravena minimalizuje również różnice kulturowe i językowe testowanych osób. System Intelligenius składa się z aplikacji mobilnej oraz strony www. Otrzymany rezultat przedstawiany jest na tle innych uczestników badania i może być prezentowany w oparciu o różne kryteria np. wiek, płeć, lokalizacja itp..

Liftem to rozwiązanie z rodziny smart pozwalające zdalnie sterować roletami wewnętrznymi w naszych domach i biurach. System jest sterowany poprzez aplikację z poziomu smartphone, z funkcjami podnoszenia/opuszczania oraz programowania czasowego. Istotny jest brak potrzeby demontażu rolet i instalacji nowych, a jedynie wymiana samego mechanizmu sterowania. Szybkie, skuteczne i niskobudżetowe tworzenie inteligentnych pomieszczeń. Wartym podkreślenia jest fakt, że Liftem rozwiązuje problem związany z wysokim kosztem instalacji automatycznego systemu obsługi rolet. W konsekwencji produkt jest skierowany do szerokiego grona odbiorców.

MIKE System tworzący system naliczania prowizji, który ma wspomóc naliczanie prowizji dla służb sprzedaży. System będzie konfigurowalny przez użytkowników dokładnie pod ich potrzeby, uwzględniając charakterystykę pracy zespołów sprzedażowych. Może być stosowany przy sprzedaży różnych produktów i usług jednocześnie przyczyniając się do utrzymania motywacji pracowników. Będzie współpracował z istniejącymi systemami informatycznymi klientów. System posiadać będzie konfigurator naliczania prowizji, a tym samym umożliwi przygotowanie raportów prowizyjnych. Zezwoli również na wprowadzenie korekt prowizji. Przygotuje zestawienie wypłat premii wynikających z prowizji dla pracowników na UoP lub na umowy zlecenie.

Modvise to firma technologiczna zajmująca się automatyczną ekstrakcją danych ze sklepów internetowych. Codziennie monitorowane są zmiany dotyczące cen (w interwałach nawet do trzydziestu minut), dostępność produktów, oceny i opinie produktów, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania sklepów. Dzięki technologii opartej o chmurę oraz wykorzystania infrastruktury mikro serwisów rozwiązanie jest elastyczne i skalowalne. Dane Modvise przechowywane są w hurtowniach danych, co gwarantuje błyskawiczny dostęp do terabajtów rekordów. Wszystkie dane wizualizowane są w autorskiej platformie dającej łatwy i przejrzysty dostęp do informacji pozwalających w szybki sposób zaobserwować zaistniałe zmiany.

Finał czwartej rundy akceleracji AccelUp przewidziany jest na czerwiec 2021.


Źródło: Accelpoint

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej