Konferencja SALE TALKS już 3 marca [BRIEF PATRONUJE]

200

Relacje są obecnie najbardziej wartościową walutą, o którą powinniśmy szczególnie dbać i przywiązywać do niej szczególną uwagę. Nie powinniśmy jednak zapominać, aby systematycznie ją mądrze pomnażać. Mówiąc inaczej – poszerzać krąg wartościowych kontaktów. Jednym z najlepszych obecnie sposobów na to są media społecznościowe. O tym między innymi będą rozmawiać uczestnicy nadchodzącej konferencji.

BRIEF: Dlaczego nawiązywanie relacji poprzez social media jest dziś tak ważne?

Dariusz Jeszcz, organizator konferencji: Dzięki rozszerzaniu sieć relacji zyskujemy nie tylko sposób na dotarcie ze swoimi treściami, produktami czy usługami do coraz większej ilości odbiorców, ale również wzmacniamy własną markę osobistą. A także dajemy sobie możliwość na poznanie nowych specjalistów i ekspertów z, którymi można nawiązać relacje dające możliwość i szasnę na realizacje konkretnych działań.

Jak to robić skutecznie?

DJ: Każdy kto przystąpi do działania w social media z myślą o skutecznym działaniu powinien w pierwszej kolejności nastawić się na systematyczność oraz być odpowiednio do tego zmotywowany. Powinien także opracować strategię komunikacji, aby treści, którymi będzie zachęcać innych do podawania wirtualnej ręki z drugiej strony, były nie tylko wartościowe czy wynikały z pasji i podejmowanych działań, ale były również ze sobą spójne. Ważne jest również to, aby treści te oddawały nasz indywidualny charakter.

Czy każdy może nawiązywać w social media relacje?

DJ: Mogę szczerze odpowiedzieć, że oczywiście, a już zwłaszcza na LinkedIn, który stał się już nie tylko agregatorem treści związanych z poszukiwaniem pracy czy kandydatów, ale na którym znalazły się praktycznie wszystkie branże i powiązani z nimi eksperci, liderzy czy po prostu osoby, które poszukują inspiracji do działań oraz praktycznej wiedzy.

Czy liczba kontaktów, relacji ma znaczenie?

DJ: Oczywiście nie wszyscy będę generować duże liczby obserwujących, ale nie o ilość, a jakość tak naprawdę chodzi. Zatem social media są doskonałym sposobem na nawiązanie nowych relacji, które jak magnes ściągają wartościowe i systematyczne treści w obrębie wybranego tematu – specjalizacji.

Co ważne jest w nawiązywaniu relacji?

DJ: Ważna do nawiązywanie relacji jest interakcja – komentowanie i udostępnianie innych postów, oznaczanie innych w swoich publikacjach oraz wysyłanie wiadomości, ale nigdy nie pustych ani typowo sprzedażowych szablonów. Social media wymagają trochę większego zaangażowania niż inne metody np. przestrzeń networkingowa na konferencji oraz uzbrojenia się w często w cierpliwość. Jednak efekty działań w social media mogą bardzo pozytywnie po jakimś czasie zaskoczyć.

Jak nawiązać pierwszy kontakt?

DJ: Warto, aby w pierwszym kontakcie, a ściślej podczas pierwszej próby nawiązania kontaktu poprzez wiadomość wysyłaną obcej osobie dać jej sygnał – informację, że np. interesują nas podobne rzeczy, że jesteśmy pod wrażeniem działań tej osoby, że naszą uwagę przykuło…, dać jej po prostu znać, że wiemy do kogo piszemy, jaki mamy tego cel oraz miły akcentem bardziej ludzkim niż szablonowym rozpocząć relację oraz ją zamknąć. Choćby zwykłymi miłymi dla każdego pozdrowieniami. Pierwszy kontakt powinien być dobrze przemyślany. Nie sztuką jest wysyłanie zaproszeń do każdego, sztuką jest wysłanie do osoby wiadomości choćby z krótki wstępem, albo tuż po dodaniu kontaktu do takiej, która pasuje do naszych działań. Zupełnie przeciwskuteczne są różne zautomatyzowane sposoby na szybkie zwiększanie liczby kontaktów.

Czym jest budowanie relacji w social media?

DJ: Budowanie relacji czyli wymiana inspiracji i doświadczeń to serce naszego działania, a impulsy jakie z niego wysyłamy to energia, która napędza działania. Warto korzystać ze wszystkiego co służy pobudzaniu do interakcji, wchodzenia w dialog oraz wzbudzania zainteresowania, a także pozycjonowania się jako osoby, którą w prosty sposób można opisać – nazwać np. eksperta, osoby poszukującej pracy itd.

Jak działać w social media w oparciu o budowanie relacji?

DJ: Należy pamiętać także, że otwieranie relacji czy wzmacnianie własnej marki to także sposób zamieszczenia o sobie informacji, wybór dodawanych zdjęć czy umiejętnie dobieranie i zapraszanie kontaktów oraz sposób witania się z tymi, którzy je przyjmują. Warto jest również podtrzymywać już rozpalony ogień relacji dzięki nie tylko systematycznemu kontaktowi w wiadomościach prywatnych, ale również poprzez np. potwierdzanie umiejętności czy też wystawianie referencji, a nawet dodawania wyróżnień (opcje na LinkedIn). Dobrym pomysłem jest również łączenie ze sobą podobnych pod względem zainteresowań, pasji, zawodów ludzi.
Dla przykładu, kiedy wiemy, że dany temat leży w kręgu zainteresowania osoby z naszej sieci to możemy ją oznaczać w swojej publikacji czy też komentarzu, również co ważne pod postem innej osoby. Wciągając tą osobę do interakcji – wymiany inspiracji i wspólnych doświadczeń.

Jak można inaczej jeszcze wykorzystać budowanie relacji w social media?

DJ: Ten portal można doskonale wykorzystać również jako formę dzielenia się pomysłami. Jest też świetnym pomysłem na odnajdywanie pytań – nie bójmy się ich zadawać.
Budowanie relacji to filozofia działania. Dlatego także osobiście wdrażam w firmach Employee Advocacy jako świetny sposób na wartościowe pokazanie marki pracodawcy (zespołu, ludzi…), poprzez to, że choćby sami pracownicy zaczynają przedstawiać swoją firmę np. opowiadając o swoich działaniach w publikacjach.

Co jest najistotniejsze w budowaniu relacji w social media?

DJ: Nawiązywanie relacji wymaga pielęgnacji, czasu i poświęcenia. Nasze działania na Linkedin to także pewnego rodzaju casting, który pozwala wyłonić tych z, którymi chcemy iść dalej. Kiedy mamy już wypracowany kontakt warto go przenieść na inny komunikator (najlepiej na spotkanie przy kawie co obecnie jest utrudnione), który daje poczucie bliższości i zacieśniania relacji. Mamy do tego narzędzie typu ZOOM, Google Meeting, Skype. Telefon też będzie dobrym pomysłem. To pozwoli, aby nasze relacje nabrały silniejszego charakteru i akcentu.
Można zatem wyciągnąć słuszny wniosek, że ten portal daje szansę na nawiązanie pierwszego kontaktu i podgrzanie go do tej temperatury, od której czujemy oboje potrzebę bliższego kontaktu – relacji. Jej rozwoju i wspólnych działań.

Do czego mogą służyć nam social media w kontekście relacji?

DJ: Social Media to genialny sposób na rozwijanie biznesu, promowanie osiągnięć i ważnych idei.
Zachęcajmy do wspólnej interakcji – przekazywania treści. Nie bójmy się interakcji. Niech będzie ona otwarta i szczera, ale także dopasowana – spersonalizowana.

Mogę śmiało stwierdzić, że pewnych osób nie poznałbym nigdy, gdybym nie podjął próby rozwoju swojego konta. Choć słowo “konto” zaczyna mi tutaj coraz mniej pasować. Zaczynam to miejsce utożsamiać jako jedno wielkie networkingowe spotkanie, które uzależnia swoją otwartością, obecnością i wręcz sporymi możliwościami interakcji.

Zachęcam również do wzięcia udział w konferencji Sale Talks, która będzie miała miejsce 3 marca przez praktyków biznesu i ekspertów w obszarze marketingu i sprzedaży. Więcej o konferencji przeczytać na: www.saletalks.pl     Zapraszamy!

 

 

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej