Sales Leader – nowy projekt webinariów dla specjalistów marketingu, sprzedaży i obsługi Klienta
Webinary na dobre zagościły w polskiej rzeczywistości biznesowej. Trudno się temu dziwić. Możliwość spotkania za pomocą sieci z ekspertami z branży to zdobywanie wiedzy w stosunkowo prosty i wygodny sposób. Jak to możliwe? Sprawdźcie sami!
Webinar to słowo będące zlepkiem dwóch innych, zaczerpniętych z angielskiego, wyrazów, web – sieć i seminar – seminarium (stąd często używa się także spolszczonego zwrotu webinarium). Jak sama nazwa wskazuje, jest to zatem rodzaj wirtualnego seminarium, w którym używa się technologii webcast w celu komunikacji między prowadzącym a odbiorcami.
Prowadzenie takiego spotkania wymaga więc odpowiednich narzędzi. Do najważniejszych wytycznych zaliczyć można:
- kamerę internetową
- transmisję głosu: internetowe łącze telefoniczne VoIP lub telekonferencja
- dobry program do wyświetlania prezentacji
- możliwość udostępniania plików
Istnieją również bardziej zaawansowane narzędzia, lecz te można wymienić jako bazowe, dzięki czemu, jak widzimy, webinaria nie potrzebują także dużych nakładów finansowych, stąd udział w nich jest zazwyczaj bezpłatny.
Dzięki temu webinary na dobre zagościły w biznesie, gdzie są używane w celach edukacyjnych i marketingowych. Bezpłatne spotkania z ekspertami za pośrednictwem Internetu to prawdziwa gratka dla chcących poszerzać swoją wiedzę specjalistów.
W odpowiedzi na ten trend powstał także projekt “Sales Leader”, oferujący bezpłatne webinaria i warsztaty dla osób z marketingu, sprzedaży i obsługi Klienta. Patronat nad projektem objęła firma Focus Telecom, która może być niektórym znana z eventów o nazwie “Śniadanie w Chmurze”.
– Idea SalesLeader.pl jest prosta i jest ona pochodną zasad, które zawsze wyznawałem i wyznaję nadal – wiedzą trzeba się dzielić. – mówi Jarosław Tabor, autor projektu – Taką zasadę wyznajemy również w Focus Telecom, w którym już od 3 lat na Śniadaniach w Chmurze eksperci dzielą się swoją wiedzą. Teraz chcemy przenieść tę ideę w sferę wirtualną i tym samym dotrzeć do większej liczby osób.
Tabor dokłada wszelkich starań, by jego webinary były prowadzone w sposób merytoryczny, bazując na danych zebranych od firm z branży, rozwiązaniach faktycznych problemów oraz analizie konkretnych przypadków. Może o to zadbać, gdyż sam jest marketingowym ekspertem. Posiadając 7 lat doświadczenia w performance marketingu, głównie w branży B2B jest w stanie dzielić się solidną dawką wiedzy.
Ponadto w projekcie wezmą także udział eksperci od obsługi Klienta i sprzedaży z firmy Focus Telecom oraz inni partnerzy jak np. specjaliści z Call Center House lub Agencji Setugo.
To jednak nie wszystko. Projekt “Sales Leader” zakłada, że każdy może stać się współprowadzącym webinarium, co ma z niego uczynić platformę wymiany informacji między specjalistami z branży.
– Ludzi edukujących w zakresie marketingu internetowego czy też sprzedaży jest mnóstwo. – uznaje Tabor – Odbyła się już pewnie niezliczona liczba webinariów i szkoleń – płatnych i bezpłatnych, a doświadczeni i nowi przedsiębiorcy nadal popełniają te same błędy. Nie ma nic nowego w powtarzaniu idei „człowiek uczy się całe życie”.
Dlatego autor projektu chce się wyróżnić ujmując sprawę jako kompleksowy proces sprzedaży -od sposobów pozyskiwania leadów, przez sprzedaż usług a skończywszy na obsłudze Klienta. Sama wiedza ma być zaś dystrybuowana na zróżnicowanym poziomie zaawansowania – od informacji powszechnie dostępnych (a często zapomnianych) po webinaria poruszające konkretne problemy w tym skomplikowanym i niekończącym się procesie, jakim jest sprzedaż.
Na webinaria można rejestrować się poprzez stronę www.salesleader.pl
W najbliższym czasie dostępne są następujące eventy:
26 lutego 2019, godz. 10.00 – Jak wybrać strategię pozycjonowania dla biznesu (warsztat praktyczny)?
1 marca 2019, godz. 10.00 – Strategia zwiększania sprzedaży pożyczek gotówkowych
1 marca 2019, godz. 14.00 – Strategie windykacji wielokanałowej. Jak poprawić proces odzyskiwania należności?
5 marca 2019, godz. 11.00 – Jak ożywić martwych klientów? – czyli skuteczny proces “sales / lead recycling” w sprzedaży i marketingu
6 marca 2019, godz. 10.00 – Zarządzanie rozproszoną strukturą sprzedaży? Warsztat praktyczny – kontrola efektywności pracy na komórce, stacjonarnym oraz mailu
7 marca 2019, godz. 11.00 – Strategia budowy i zarządzania nowoczesnym zespołem Biura Obsługi Klienta (BOK) – case study
Oraz wiele innych. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pełną listą wydarzeń i rejestracji!