Schyłek Facebooka i problemy Meta Inc.
Meta Inc. przedstawiła swoje pierwsze wyniki kwartalne po zmianach wizerunkowych. Czy zmiana nazwy i misji firmy wystarczyła, aby przekonać do siebie użytkowników oraz inwestorów?
Patrząc na świeżo opublikowane wyniki platformy oraz reakcje giełdy, ciężko znaleźć pozytywy. Po wczorajszym zamknięciu i opublikowaniu raportu kwartalnego ceny akcji spadły o ponad 20% na najniższy poziom od ponad roku. Co spowodowało tak drastyczne spadki? Wyjątkowo niski przyrost nowych użytkowników na wszystkich platformach firmy, oraz co najbardziej istotne, pierwszy w historii spółki kwartał ze spadkiem liczby dziennych użytkowników Facebooka.
Mimo tak słabych wyników spółka wciąż zarobiła prawie 40 miliardów dolarów. Inwestorów może jednak martwić przyszłość spółki oraz jej plany na przyszłość opierające się na obiecanej wizji Metverse. W szczególności, że dywizja spółki odpowiedzialna za zrealizowanie tych planów w ostatnim roku wydała ponad 10 miliardów dolarów, żeby zarobić niecałe 2,5 miliarda dolarów.
Może się jednak okazać, że chwilowe problemy to wypadek przy pracy, a decyzja Marka Zuckerberga o inwestycji jeszcze większej ilości środków w technologie VR oraz AR w przyszłości przyniesie sukces na skale Facebooka.
Facebook’s hands are tied
1—High ARPU coastal users have churned; TikTok is eating their lunch
2—They can’t acquire because of antitrust scrutiny
3—They can’t build because founders don’t want to be there
4—IDFA killed their ability to target ads
5—The metaverse is 10yrs out
RIP— Nikita Bier (@nikitabier) February 2, 2022