Słuchamy fanów

Anna Bednarska, senior brand manager KFC w AmRest, na temat tego, jak działania w social media wpisują się w strategię marketingową marki.
Niedawno KFC w Polsce zdecydowało przywrócić na skutek sprzeciwów konsumentów w mediach społecznościowych danie wycofane wcześniej z oferty. Czy wcześniej KFC podejmowało już tego typu decyzję? Dlaczego zdecydowano się na ten krok?
Niejednokrotnie zdarzało się tak, że propozycje fanów KFC realnie wpływały na nasze działania. Przywracaliśmy do menu produkty, za którymi fani tęsknili – ostatnio było to Qurrito, wcześniej Megapocket czy Bsmart Hot Wings.
Po powrocie Qurrito do menu KFC, dotarło do nas wiele pozytywnych sygnałów od fanów marki. Śledziliśmy pełne entuzjazmu komentarze zarówno na naszym fanpage’u, jak i na różnych forach dyskusyjnych, blogach czy popularnych serwisach, jak np. Wykop.pl. To dla nas najlepszy dowód na to, że miłośnicy KFC doceniają nasze działania. Wierzymy, że za ich słowami kryje się sympatia – a to dla nas bardzo ważne.
W planach otwarć naszych kolejnych restauracji także braliśmy pod uwagę inicjatywy mieszkańców, którzy zakładali grupy on-line wpierające pomysł powstania KFC w ich mieście. Social media są dla nas świetną platformą do wymiany poglądów i wsłuchania się w głos dla nas najważniejszy, czyli głos fanów naszej marki.
Jak działania w social media wpisują się w strategię marketingową marki?
Social media to bardzo istotny kanał komunikacji dla marki KFC. Już od kilku lat aktywnie działamy na tym polu. Widzimy, jak wielki potencjał ma bezpośrednia komunikacja z fanami. W tym momencie kanał ten jest dla nas tak samo ważny – a w pewnych aspektach nawet ważniejszy – niż tradycyjne działania promocyjne, np. reklama. Zależy nam na budowaniu długoterminowych relacji z naszymi klientami. Nawiązujemy z nimi dialog, słuchamy ich, ponieważ jesteśmy ciekawi zdania internautów i otwarci na wszelkie opinie.