Smart money od Bluerank. Agencja zbywa udziały w Prowly i planuje inwestycje w kolejne startupy

67

Prowly – dynamicznie rosnący polski startup, w którego rozwój zaangażowany był Bluerank, został właśnie przejęty przez SEMrush – amerykańskiego inwestora branżowego. Udziały w Prowly to tylko jedna z inwestycji Bluerank. Agencja wspiera polskie startupy. Jako smart inwestor finansuje ich rozwój jak i pomaga przetrwać kryzys spowodowany pandemią.

Współpraca Bluerank i Prowly rozpoczęła się pod koniec 2015 roku. Agencja rozwijała kompetencje w obszarze content marketingu i aktywnie poszukiwała rozwiązań do efektywnego zarządzania działaniami PR. Na początku 2016 Bluerank został udziałowcem Prowly, a przez kolejne miesiące wspierał także rozwój startupu w zakresie SEO i kampanii linków sponsorowanych. W tej chwili Prowly to kluczowy gracz swojej branży, który pracuje przede wszystkim dla zagranicznych klientów, osiągając $1.000.000 przychodów z subskrypcji rocznie (ARR). Z platformy korzysta ponad 2000 specjalistów PR z całego świata.

Bluerank uwierzył w nas na początku naszej drogi i pomógł nam stawiać kolejne kroki. Dzięki inwestycji mogliśmy skupić się na rozwoju produktu i skalowaniu naszego biznesu. Teraz czas na kolejny etap jeśli chcemy myśleć o Prowly w skali globalnej. Dołączając do SEMrush, uzyskaliśmy dostęp do technologii, która pomoże nam podjąć się jednego z najciekawszych wyzwań współczesnego PR – pomiaru efektywności działań, tak aby jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w codziennych działaniach.

Joanna Drabent, CEO Prowly

Prowly to nie jedyny startup, w który zainwestował Bluerank. Jest udziałowcem także innej polskiej platformy wspierającej działania SEO. Firma aktywnie uczestniczy także w programie Startup Spark, realizowanym przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną. Jako odbiorca technologii przeprowadził dotychczas akcelerację takich firm LiveCall Software, Marketing Engineers Group i NewsBox.pl.

Jest także mentorem i partnerem łódzkiego programu Mam Pomysł na Startup. Swoimi kompetencjami i doświadczeniem wsparł m.in Akrimtech, wdrażający innowacyjny projekt produkcji bioreaktorów do hodowli komórek macierzystych.

Inwestycje w innowacyjne projekty są wyrazem chęci przekazania know-how z obszaru, w którym operujemy w ramach tzw. smart money. Poza tym stale poszukujemy unikalnych technologii i narzędzi, które pomogą nam w prowadzeniu jeszcze bardziej skutecznych i efektywnych działań reklamowych dla naszych partnerów. Takie działania prowadzimy również wewnątrz organizacji – członkowie naszego zespołu mogą skorzystać z dofinansowania do kwoty 100.000 PLN na realizację pomysłu biznesowego w ramach wewnętrznego inkubatora.

Maciej Gałecki, CEO Bluerank

Bluerank nie koncentruje się tylko na aspektach biznesowych. Wspiera lokalne firmy także w ramach szerokich działań CSR. W marcu, gdy w wyniku pandemii COVID-19 ograniczona została działalność gospodarcza – przekazał 100.000 PLN na zakup usług łódzkich firm w ramach akcji #RatujemyLokalneBiznesy. Pomoc trafiła do 28 podmiotów.


Źródło: Informacja prasowa Bluerank

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej