...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Snapchat rezygnuje z kanału własnych treści

Uruchomiony w styczniu, na snapchatowej platformie Discover, kanał miał być próbą znalezienia odpowiedzi na to, jak połączyć świat nowoczesnych technologii z tradycyjną rozrywką. Snapchat postawił na tworzenie własnych, oryginalnych treści, przede wszystkim w formie krótkich miniseriali, nad którymi pracował 15-osobowy zespół. I chociaż przez pewien czas wydawało się, że jest to krok w dobrą stronę – przede wszystkim zważywszy na rosnące na rynku zainteresowanie treściami wideo, przejawiające się choćby w platformach natywnego wideo na Facebooku lub Twitterze – dziś wygląda na to, że „najmłodsze” medium społecznościowe przeceniło swoje siły w kontekście samodzielnego kreowania materiałów. 

Rezygnacja ze Snap Channel oznacza, że z firmą rozstanie się Marcus Viley, dotychczas pełniącego funkcję dyrektora programowego. Nie oznacza to jednak, że Snapchat porzuca na zawsze pomysł własnego tworzenia treści. Na razie, jeśli chodzi o udostępnianie informacji, w tym krótkich filmów, medium będzie polegało na współpracy z partnerami medialnymi, takimi, jak ESPN, Comedy Central, Cosmopolitan, CNN czy National Geographic. 

Ruch Snapchata pokazuje, że samodzielne kreowanie treści to koszt – finansowy, ale także energetyczny – na który stać niewielu. Tym bardziej więc warto doceniać wysiłki choćby takich graczy, jak Netflix – którego przewagą jest jednak to, że opracowuje formy dłuższe, bardziej konwencjonalne, we współpracy z „tradycyjnymi” podmiotami.

::

Fot. Snapchat

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF