Social media nie dla każdego

Nie każdy na świecie może korzystać z Facebooka, Twittera czy YouTube’a. Sprawdźcie gdzie używanie social mediów jest zabronione.

Jeśli jesteś w Chinach, Indonezji, Iranie, Malezji, Pakistanie, Tadżykistanie, Tajlandii czy Turkmenistanie nie skorzystasz z YouTube’a. Wymienione państwa zablokowały dostęp do tego serwisu wideo, ze względu na treści w nim występujące – kompromitujące urzędników i władzę. Częściowy dostęp natomiast posiadają jeszcze mieszkańcy Rosji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Turcji i Niemczech. Tu dostęp ograniczają kwestie pieniężne – organizacja zrzeszająca artystów GEMA za każde wyświetlenie filmów i muzyki chciała 12 centów. Google nie przystała na taką cenę i od 2006 roku w Niemczech najpopularniejsi światowi artyści nie posiadają swoich kanałów.

– Nie ma powodów, by obrażać się na internet. Sieć to dla nas błogosławieństwo – przekonywał kilka miesięcy temu w wywiadzie dla Welt.de Edgar Berger, prezes Sony Music. – Blokada YouTube nie jest wymysłem branży muzycznej, proszę pytać GEMA o przyczyny nieugiętej polityki i ewentualne zmiany w prawie. – komentuje Berger.

::

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

::

Kolejnym blokowanym medium społecznościowym jest Twitter. Nie znajdziemy go w Chinach, Indiach i Iranie. Jednak jak czytamy w raporcie „Censorship and deletion pracices In Chinese social media” Davida Bammana, wielu Chińczyków i tak korzysta z tego serwisu. W Indiach Twitter został zablokowany po wpisach na temat rządzących, natomiast w Iranie blokada nastąpiła przed wyborami prezydenckimi w 2009 roku.

Częściowe zablokowanie Twittera wywalczyła Turcja, a to przez niepochlebne materiały dotyczące urzędników państwowych umieszczone na YouTubie, a rozpowszechnione przez Twittera. Inne państwa, które wprowadziły ograniczenia to Turcja i Wenezuela.

Kolejne medium społecznościowe, Facebook, zakazany jest ponownie w Chinach, Iranie, Korei Północnej, Bangladeszu i Tadżykistanie, natomiast w Maroku władze zdecydowały się na filtrowanie treści.

Co ciekawe Chiny blokują dostęp do Facebooka aż 1,2 miliarda internautom. Chińczycy korzystają wyłącznie z rodzimych rozwiązań, które jednak bardzo przypominają zachodnie serwisy.

::

źródło: Interaktywnie

© msworldZobacz portfolio

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF