...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Studia na YouTube – case study

Uczelnie wyższe wiedzą, że potencjalnych studentów najlepiej szukać w sieci. Jest to bardzo duża grupa, która codziennie korzysta z YouTube. Właśnie ten kanał komunikacji postanowiła wykorzystać Wyższa Szkoła Logistyki. My natomiast zajęliśmy się prowadzeniem kampanii wideo.

Według danych Megapanel z grudnia 2013 r. 3,6 mln osób (grupa wiekowa 16-24) każdego dniakorzysta z YouTube. Natomiast badania agencji Think Kong z czerwca 2014 wykazały, że 2,3 mln Polaków, szczególnie tych w grupie wiekowej 18-24, nigdy nie ogląda telewizji. Zatem najlepiej dotrzeć do nich poprzez wideo i wykorzystując kampanię reklamową na YouTube.

Wyższa Szkoła Logistyki z Poznania postawiła sobie za cel kampanii wyjaśnienie pojęcia „logistyka” w gospodarce i życiu codziennym. Miało to wzbudzić zainteresowania tą dziedziną i w efekcie zachęcić do rozpoczęcia studiów na WSL. Spot w precyzyjny sposób pokazał logistykę w codziennych sytuacjach – na drogach, w pracy, w domu, a nawet w naturze.

Kampania wideo na YouTube trwała miesiąc. Ruszyła przed wakacjami 13 czerwca 2014, po maturach, ale jeszcze przed gorącym sezonem wakacyjnym. Zakończyła się 15 lipca. 30-sekundowy spot skierowaliśmy do ludzi młodych (grupa wiekowa 18-24), przebywających na obszarze woj. wielkopolskiego i zainteresowanych dalszą edukacją. Użyliśmy formatu reklamy pomijalnej po 5 sekundach wyświetlania, za którą reklamodawca płaci tylko w przypadku pełnego obejrzenia spotu przez widza.

Wyniki

Okazało się, że charakter spotu (kreacją zajęła się firma Studio SOHO) oraz odpowiednie kierowanie na odbiorcę dało bardzo dobre wyniki. Reklamę Wyższej Szkoły Logistyki wyświetlono 377.379 razy, w tym pełnych (płatnych) obejrzeń było aż 75.475. Spot uzyskał 66.532 unikalnych użytkowników, którzy 5.821 razy kliknęli w reklamę i przeszli na stronę internetową szkoły. Niewielkim kosztem uczelnia dotarła do wybranych użytkowników YouTube, pokazując im konkretną ofertę za pomocą reklamy wideo. Nasz klient, czyli Wyższa Szkoła Logistyki, był bardzo zadowolony z wyników kampanii.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF