Światowy Dzień Walki z Depresją już 23 lutego

Światowy Dzień Walki z Depresją już 23 lutego. Answear.com i Fundacja Można Zwariować w nowej inicjatywie zwracają uwagę na kwestię zdrowia psychicznego Co czwarta osoba w Polsce będzie zmagała się z jakąś formą zaburzeń psychicznych, do których zalicza się depresja – wynika z badań Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Szerzenie świadomości i gotowość do mówienia o zdrowiu psychicznym są więc szczególnie ważne, dlatego w Światowy Dzień Walki z Depresją, Answear.com wraz z Fundacją Można Zwariować i agencją Feeders rusza z nową akcją edukacyjną, „Można zwariować i zwrócić się o pomoc”.

Światowy Dzień Walki z Depresją już 23 lutego. Answear.com i Fundacja Można Zwariować w nowej inicjatywie zwracają uwagę na kwestię zdrowia psychicznego

Co czwarta osoba w Polsce będzie zmagała się z jakąś formą zaburzeń psychicznych, do których zalicza się depresja – wynika z badań Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Szerzenie świadomości i gotowość do mówienia o zdrowiu psychicznym są więc szczególnie ważne, dlatego w Światowy Dzień Walki z Depresją, Answear.com wraz z Fundacją Można Zwariować i agencją Feeders rusza z nową akcją edukacyjną, „Można zwariować i zwrócić się o pomoc”.  

Z badań EZOP II (Epidemiologia Zaburzeń Psychiatrycznych i Dostępność Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej) przeprowadzonych przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie wynika, że co czwarta osoba w Polsce będzie w przyszłości zmagała się z jakąś formą zaburzeń psychicznych, do których zalicza się depresja.

Dlatego, z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją, który przypada 23 lutego, marka Answear.com wspólnie z Fundacją Można Zwariować oraz agencją Feeders inicjuje projekt edukacyjny pro bono, któremu przyświeca hasło „Zadbaj o to, co masz w środku”. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na to, że to co nosimy w sobie, nasz dobrostan psychiczny, jest równie ważny jak to co nosimy na zewnątrz.

Chociaż w świecie mody coraz więcej mówi się o ciałopozytywności, to wciąż zbyt mało uwagi poświęca się kwestiom zdrowia psychicznego i depresji, która według WHO do 2030 roku będzie najczęściej występującą chorobą na świecie. Edukacja i normalizacja tego tematu są więc niezmiernie ważne – mówi Anna Szwec, Marketing Coordinator Answear.com.

Prowadzone działania

W ramach inicjatywy powstała specjalna strona internetowa: https://zwrotopomoc.answear.com, na której znajduje się seria filmów edukacyjnych z rozmowami ze specjalistami na tematy związane ze zdrowiem psychicznym i depresją. Poprzez dodanie do przesyłek z zamówieniami złożonymi w sklepie internetowym „Formularzy zwrotu o pomoc” z QR kodem przenoszącym do strony, marka angażuje także swoich klientów, którzy dzięki temu mogą skorzystać z pomocy ekspertów. Akcję wspierają w social mediach również znane gwiazdy i influencerzy, dla których temat zdrowia psychicznego nie jest obojętny i potrafią o nim mówić otwarcie.

“W szkole uczyłem się wielu fantastycznych rzeczy. Wśród nich została mi głowie wysokość masztu radiowego w Gąbinie, data wygranej wojny pod Lenino oraz parę mocnych lektur, jak Janko Muzykant. Niestety nikt w czasie szkoły nie chciał z nami porozmawiać o tym, jak prosić o pomoc. To też nie ułatwiło startu w dorosłość mojemu pokoleniu. Dlatego cieszę się, że z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją otwieramy ten temat i dajemy dostęp do wiedzy. Tym bardziej cieszę się, że możemy to zrobić w takim stylu z partnerami w postaci ekspertek z Można Zwariować oraz love brandem, jakim jest Answear” – mówi Adam Sierociński, DeputyCreative Director Feeders Agency.


Proporczyk symbolem wsparcia

W ramach działań w mediach społecznościowych, zaproszeni do akcji twórcy otrzymali specjalną przesyłkę, zawierającą m. in. wyjątkowy proporczyk z grafiką stworzoną przez Zuzę Tokarską i kodem QR odsyłającym do strony stworzonej na potrzeby kampanii. Materiał, z którego wykonany jest proporczyk pochodzi z drugiego obiegu, a ideą jest podanie go dalej, tak by znalazł się w miejscach,
w których jest potrzebny.

Media społecznościowe pełnią ważną rolę w naszym życiu, dlatego poprosiliśmy twórców internetowych, by zapytali swoich obserwatorów, gdzie ich zdaniem ta wyjątkowa dekoracja powinna się znaleźć. Zależy nam na tym, by jak najwięcej osób mogło zapoznać się ze wszystkimi materiałami edukacyjnymi, które przygotowaliśmy wspólnie z fundacją i w ten sposób przekierować tych, którzy potrzebują wsparcia wprost do specjalistów, którzy będą w stanie im pomóc” – dodaje Anna Szwec.  

Akcja funkcjonuje na Instagramie pod hasztagiem #zwrotopomoc.

Formularz zwrotu o pomoc

Dzięki dołączeniu do pudełka wysyłkowego „Formularza zwrotu o pomoc”, marka kieruje swój przekaz bezpośrednio do osób, które złożyły zamówienie w sklepie internetowym. Na formularzu znajduje się identyczny QR kod, jak ten z proporczyka oraz książeczka edukacyjna o zdrowiu psychicznym, stworzona przez Fundację Można Zwariować. W ten sposób, marka chce trafić do tych, którzy być może podejrzewają u siebie problemy z zaburzeniami nastroju oraz tych, którzy chcą swoje wsparcie ofiarować innym. Zamówienia z materiałami edukacyjnymi na temat akcji będą realizowane w dniach 20 a 22 lutego.

Kwestia problemów zdrowia psychicznego bezpośrednio dotyczy aż 1/4 populacji, a pośrednio dotyczy nas wszystkich. Zaburzenia psychiczne są demokratyczne i na jakimś etapie życia mogą spotkać każdego z nas. Warto wtedy wiedzieć jak prosić o pomoc i jak ją dawać. Świadomość, a także odpowiednia reakcja i nastawienie, mają w tym przypadku ogromne znaczenie. Formularz zwrotu o pomoc oraz książeczka pomagają zrozumieć istotę zdrowia psychicznego, wskazują odpowiednie kroki, dzięki którym możemy pomóc sobie, ale też innym osobom w naszym otoczeniu. Wbrew pozorom, mimo zmagań z problemami psychicznymi, na co dzień można z nimi bardzo dobrze funkcjonować. Dzięki udaniu się do lekarzy specjalistów, otrzymaniu pomocy od wykwalifikowanych osób, naprawdę możemy żyć pełnią życia” – podkreśla Cleo Ćwiek z Fundacji Można Zwariować.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF