...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Tak działa zegarek Galaxy Gear (IFA 2013)

Samsung pokazał w Berlinie swój pierwszy inteligentny zegarek - Galaxy Gear. Mieliśmy okazję go przetestować.

Galaxy Gear to zegarek, który można połączyć ze smartfonami Samsunga: Galaxy SIII i S4 oraz Galaxy Note’ami II i 3. Oba urządzenia łączą się ze sobą poprzez Bluetooth.

Smartwatch Koreańczyków ma ekran SuperAMOLED o przekątnej 1,36 cala i rozdzielczości 320 na 320 pikseli. Powoduje to, że interfejs Geara jest bardzo oszczędny. I bardzo dobrze – bo czegóż więcej trzeba w tego typu zegarku?

Galaxy Gear, co widać na filmiku, który publikujemy, ma wbudowany aparat, którym w bardzo prosty sposób można robić zdjęcia. Nie są one najwyższej jakości, ale Gear nie ma służyć przecież jako zastępstwo dla lustrzanki. Smartwatch Samsunga ma być „przedłużeniem” smartfona i podręczną pamięcią jego użytkownika. Dlatego na zegarku Gear wyświetlają się powiadomienia ze sparowanego telefonu, za jego pomocą można odbierać i wykonywać połączenia oraz robić notatki głosowe.

Gear, dzięki wbudowanemu akcelerometrowi, żyroskopowi i pedometrowi pozwala na bardzo podstawowym poziomie kontrolować nasze zdrowie.

Samsung zapowiada, że na Galaxy Gear będzie dostępnych około 70 aplikacji. Na razie jest ich 12, w tym RunKeeper, Evernote, Path czy Pocket.

Moim zdaniem, Gear bardzo dobrze leży na nadgarstku, jest ładny i precyzyjnie wykonany. Niektórzy pewnie uznają, że to zbędny gadżet, ale uważam, że taki zegarek jak Galaxy Gear może ułatwić korzystanie ze smartfona – po prostu nie trzeba będzie za każdym razem wyciągać telefonu z kieszeni jak dostaniemy powiadomienie i dużo szybciej będziemy mogli robić zdjęcia, co przydaje się jeśli lubi na fotografiach uwieczniać ważne momenty w naszym życiu, które bywają ulotne.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF