Timecode Film Production obchodzi 20-lecie działalności. Nowe logo i komunikacja wizualna.
Dom produkcyjny Timecode Film Production świętuje w tym roku 20-lecie swojej działalności. Z okazji jubileuszu Timecode zaprezentował nowe logo i komunikację wizualną.
Timecode Film Production został założony w 2004 roku przez Tomka Dławichowskiego i Filipa Tomanna, którzy od początku kierują studiem. Przez dwie dekady firma zrealizowała ponad 1000 projektów, pracując dla największych marek lokalnych i międzynarodowych.
„Od samego początku postawiliśmy na jakość naszych produkcji oraz innowacje. To pozwoliło nam utrzymać się w branży nieprzerwanie od 2004 roku. Jesteśmy
z tego naprawdę dumni. Jubileusz postanowiliśmy podkreślić nowym logotypem, który traktujemy jako symbol ewolucji Timecode, pozytywnej energii jaką czujemy oraz patrzenia w przyszłość. Jednocześnie nowe logo oddaje szacunek naszym korzeniom i dwudziestoletniej tradycji.” – powiedział Tomek Dławichowski, współwłaściciel i partner zarządzający.
W logotypie całkowicie wymieniono godło marki oraz zdefiniowano nową, wibrującą paletę kolorystyczną, utrzymaną w energetycznych barwach czerwieni, karmazynu i pomarańczu. Zachowana została typografia logotypu „timecode”. Nowy znak graficzny to połączenie współczesnej estetyki z nawiązaniem do historii firmy, która zaczynała się w czasach, gdy filmy reklamowe były realizowane na taśmie filmowej. Składa się on z trzech obiektów geometrycznych, symbolizujących nowoczesną komunikację oraz nawiązujących do symboliki internetowego odtwarzacza filmów, a jednocześnie do tradycyjnej kamery filmowej, która podkreśla DNA firmy. Całość uzupełnia okolicznościowy dodatek w postaci wpisanego w pół okrąg napisu „20-LECIE TIMECODE * 20TH ANNIVERSARY”.
W ramach zmian w komunikacji wizualnej, został też odświeżony graficznie showreel studia: https://vimeo.com/710741115
„Obchodzenie rocznicy dwudziestolecia to doskonały moment na odświeżenie wizerunku marki, zwłaszcza jeśli ostatnie działania brandingowe miały miejsce 10 lat temu. Nawet jeśli marka ma bardzo przyzwoicie zaprojektowaną identyfikację, to żeby podkreślić jej witalność warto przeprowadzić lifting” – powiedział Pablo Biardzki z Brandwell, agencji brandingowej, która przygotowała nową identyfikację Timecode Film Production.
Doświadczenie Timecode obejmuje produkcję filmów reklamowych i sesji fotograficznych, ich lokalizację na inne rynki (w szczególności CEE), produkcję assetów digitalowych, animacji, a także kompleksową obsługę projektów branded content – od koncepcji po realizację. Timecode jako jeden z pierwszych domów produkcyjnych na polskim rynku, już w 2007 roku uruchomił własny dział postprodukcji i animacji 2d/3d, co pozwoliło firmie na poszerzenie profilu działalności i znaczne optymalizacje budżetowe.
„Jesteśmy dumni z naszej historii i osiągnięć, ale również z niezmienności struktury właścicielskiej, która gwarantuje stabilność i ciągłość w realizacji projektów. Nasz sukces opiera się na zaufaniu klientów i niezmiennej od 20 lat wysokiej jakości produkcji. Przez te wszystkie lata mieliśmy okazję pracować i współpracować ze wspaniałymi ludźmi, którzy razem z nami tworzyli wizerunek firmy. Cieszymy się bardzo, że wiele z tych osób pracuje z nami nadal” – powiedział Filip Tomann, współwłaściciel i partner zarządzający.
Realizacje domu produkcyjnego Timecode były wielokrotnie nagradzane
w prestiżowych konkursach branżowych, takich jak EFFIE, Kreatura, Media Trendy, Złote Orły, Złote Spinacze, PIKE, Promax BDA. Firma współpracuje z czołowymi markami z różnych branż, zarówno polskimi, jak i międzynarodowymi. Timecode pracował między innymi dla: Allegro, Asseco, BMW, Blik, Carlsberg, Good Mills, IKEA, Jeronimo Martins, Kruszwica, Lubella, Maspex, Nestle, PKO BP, Pilsner Urquell, Polpharma, Procter & Gamble, Sanofi, Sephora, Volkswagen, Wedel, Żywiec.
Timecode Film Production od 2010 roku angażuje się także w działania z zakresu CSR i ESG, tworząc min. kampanie społeczne – w tym słynną „Mafię dla Psa” (link: https://youtu.be/1quiKLMy0ng?si=2m1-sJoaZUXrVO6j ). Jest również pomysłodawcą i organizatorem konkursu dla początkujących twórców animacji reklamowej Timecode Akcja Animacja (w tym roku odbędzie się 6 edycja). Konkurs stał się platformą dla młodych talentów, którym Timecode pomaga zaistnieć w środowisku reklamowym. W 2022 roku firma włączyła się aktywnie w tworzenie organizacji branżowej Stowarzyszenie Producentów Reklamowych (SPR). W ramach wolontariatu, pracownicy Timecode wpierają działania stowarzyszenia tj. konferencje, warsztaty, szkolenia i inicjatywy związane z promocją zrównoważonej produkcji reklamowej.