...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TOMEK ROŻEK I ANIA LEWANDOWSKA NAUCZĄ DZIECI LUBIĆ SPORT – NAJNOWSZA AKCJA SPOŁECZNA

Fundacja Nauka. To Lubię wraz z inicjatorami, Tomaszem Rożkiem i Anną Lewandowską, uruchamiają akcję społeczną „Sport. To Lubię”, mającą na celu zwiększenie aktywności fizycznej wśród dzieci w wieku 6-10 lat oraz ich rodziców. W obliczu alarmujących danych dotyczących kondycji fizycznej najmłodszych Polaków, projekt zachęca rodziców i ich dzieci do odkrywania radości płynącej ze wspólnego uprawiania sportu.

Synergia nauki i sportu na rzecz zdrowia dzieci

Niedostateczna aktywność fizyczna wśród dzieci to problem, który wymaga natychmiastowego działania. Statystyki są nieubłagane: z najnowszych badań wynika, że 32% polskich dzieci w wieku 7-9 lat zmaga się z nadwagą lub otyłością (raport Światowej Organizacji Zdrowia, pacjent.gov.pl), a 88% nie jest w stanie wykonać podstawowych ćwiczeń gimnastycznych (raport „Aktywny powrót do szkół” Ministerstwo Edukacji i Nauki/AWF w Warszawie). Projekt „Sport. To Lubię” jest odpowiedzią na te niepokojące trendy. Akcja społeczna dostarcza wiedzę o działaniu ludzkiego organizmu i wpływie aktywności fizycznej na zdrowie w atrakcyjnej, zrozumiałej formie zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

Praktyczne narzędzia i wskazówki dla rodziców

„Sport. To Lubię” ma pokazać, że aktywność fizyczna dzieci w przedziale 6-10 lat to nie tylko zdrowie, ale także doskonała forma zabawy i integracji rodzinnej. Każde dziecko powinno mieć możliwość odkrycia radości płynącej z ruchu, a każdy rodzic – narzędzia, by tę radość wspierać i rozwijać.

Misją projektu jest przekonanie, że sport może być przyjemnością i wartościowym elementem codziennego życia rodzinnego. Akcja oferuje rodzicom i ich pociechom szereg materiałów edukacyjnych, w tym serię książek, content audio i video, aplikację mobilną oraz poradniki, które w przystępny sposób prezentują wiedzę o działaniu organizmu ludzkiego i wpływie aktywności fizycznej na zdrowie. Inicjatorzy – Anna Lewandowska i Tomasz Rożek – dzielą się wiedzą, bo wierzą, że w ten sposób, poprzez odpowiednie poznanie tematu, można skutecznie zmienić swoje nawyki i tym samym obrócić codzienność o 180 stopni. To jednak nie wszystko.

Projekt ma na celu nie tylko informowanie, ale przede wszystkim aktywizowanie dzieci i rodziców do wspólnych treningów, ucząc, jak łatwo i przyjemnie wprowadzić ruch do codziennej rutyny. Zależy nam na realnej zmianie, dlatego Ania i Tomek, poza dostarczeniem wiedzy i wskazówek, zaproszą dzieci do wspólnych ćwiczeń i szukania wraz z bliskimi idealnej dla siebie aktywności fizycznej.

Cel: 300 000 aktywnych dzieci w ciągu 2 lat

Akcja “Sport. To Lubię” ma dosłownie poderwać najmłodszych z kanapy. Projekt ma ambitny cel – dotrzeć do 300 000 dzieci w ciągu dwóch lat, promując regularną aktywność fizyczną jako źródło radości i zabawy. Zależy nam na sprawczości, dlatego łączymy siły świata sportu i nauki. Wierzymy, że dzięki temu jesteśmy w stanie realnie wpłynąć na nawyki polskich rodzin, czyli doprowadzić do sytuacji, w której codzienna dawka ćwiczeń stanie się wyczekiwaną przyjemnością, a nie niechcianą koniecznością.

Cel, który postawiliśmy sobie wraz z Anią Lewandowską, jest ambitny. Wierzymy, że dzięki naszym wspólnym działaniom, aktywność fizyczna stanie się dla rodzin, które skorzystają z naszych materiałów, źródłem radości i zabawy. Pamiętajmy, że zaledwie 15 minut sportu dziennie może przynieść znaczące korzyści dla zdrowia i samopoczucia. – mówi Tomek Rożek.

Ania Lewandowska dodaje: Ruch to doskonały prezent, jaki możemy dać naszym dzieciom.  Sport można lubić. Trzeba go tylko poznać. Wszystko zaczyna się od zabawy – razem nauczymy nasze dzieci lubić aktywność fizyczną i stworzymy okazję do wspólnego spędzania czasu takim przesłaniem Ania Lewandowska i Tomek Rożek zapraszają do wspólnego odkrywania radości płynącej z aktywności fizycznej.

Każdy dzień to okazja do ruchu

Organizatorzy zachęcają do regularnego odwiedzania strony www.sporttolubie.pl, gdzie znajdą się wszystkie niezbędne dla rodziców informacje, materiały edukacyjne oraz inspiracje do aktywnego spędzania czasu.

Kampanię przygotowała Fundacja Nauka. To Lubię, a patronat merytoryczny objęła Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach.

::

O Fundacji „Nauka. To Lubię”

Fundacja „Nauka. To Lubię”, którą założył i kieruje dr Tomasz Rożek (dziennikarz i popularyzator nauki)  zajmuje się edukacją i wszechstronnymi działaniami na rzecz promowania nauki oraz technologii. Tłumaczy dorosłym i dzieciom, jak działa świat. Regularnie organizuje wydarzenia edukacyjne i publikuje popularnonaukowe materiały wideo, mające na celu przybliżenie różnych dziedzin nauki szerokiej publiczności. W ramach swojej misji, przyznaje granty dla zdolnych, młodych naukowców. www.naukatolubie.pl

O Ani Lewandowskiej

Promotorka zdrowia, trenerka i bizneswoman, która inspiruje miliony Polek i Polaków. Sport był obecny w jej życiu od dzieciństwa. Zaczęła trenować karate w wieku 11 lat i zdobyła kilkadziesiąt medali – na mistrzostwach Polski, Europy i świata. Zdrowy styl życia zgłębia także naukowo. Z wykształcenia jest menadżerką sportu oraz specjalistką ds. żywienia, a do tego systematycznie poszerza swoją wiedzę. Aktualnie koncentruje się na 5 własnych firmach, które działają w obszarze wellbeingu i udostępniają Polkom i Polakom rozwiązania ułatwiające budowanie dobrych nawyków. Wykorzystuje pełnione przez siebie role i medialność, by inspirować do dbania o zdrowie, ale także wspierać społeczne inicjatywy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF