„Travel Stories: Croatia” – dentsu Creative (Isobar Polska) z nową kampanią Mastercard
Aby w innowacyjny sposób zaprezentować to, co czyni Chorwację atrakcyjnym kierunkiem turystycznym, agencja dentsu Creative (Isobar Polska) stworzyła aplikację bazującą na AR (Augmented Reality), która umożliwia ludziom z całego świata podróżowanie po kraju z dowolnego miejsca na ziemi. Projekt ten przyczynia się do odrodzenia turystyki jako branży, na której pandemia wywarła najsilniejszy wpływ, narzucając nowe trendy w zwyczajach konsumenckich.
Zespół dentsu Creative (Isobar Polska) postanowił wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość do promowania podróży w formacie 360°. Dzięki temu widz może się w pełni cieszyć krajobrazami kraju, będąc w dowolnym miejscu na świecie. Wystarczy być posiadaczem smartfona, dzięki któremu możemy zeskanować kod QR dostępny na platformie Priceless.com.
Wirtualna podróż rozpoczyna się od prezentacji różnych regionów Chorwacji – dzięki temu widz ma wgląd w to, co oferuje każdy obszar kraju. Podczas tworzenia projektu jego reżyser, Domagoj Mrkonjić zainspirował się znanym przysłowiem – „No matter what happens, travel gives you a story to tell”. Łącząc elementy wizualne z historiami, stworzył inspirującą cyfrową wycieczkę po swoim rodzinnym kraju.
Kontekstowe wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej nadal pozwala na zbudowanie zaskakującej i przyciągającej narracji. Wg raportu BCG marki wykorzystujące rozwiązania AR-owe odnotowały dwucyfrowy wzrost świadomości i preferencji marki. Zgodnie z danymi Nielsena, działania AR wykazują średni wzrost świadomości o 19 punktów procentowych.
Anna Nowak, Creative Technology Manager, dentsu Creative (Isobar Polska)
Wirtualna podróż koncentruje się na trzech obszarach – podróży przez Szybenik i Slawonię, Górę Učka na Istrii oraz Zatokę Kvarner. Pierwsza z nich, „The Croatian Journey”, prezentuje piękno chorwackiej stolicy Zagrzebia, historyczne miasto Szybenik oraz Slawonię – rejon ukryty wśród zieleni. Opowieść „The Istrian Mountain” przedstawia materiał filmowy z Učka Nature Park, który rozbudzi w użytkownikach alpinistycznego ducha. Ostatni film – „The Kvarner Gulf”, to prezentacja perły Adriatyku – miasta Opatija, które jest kombinacją morza, bujnej roślinności i górzystego lądu.
Po premierze, która odbyła się podczas tegorocznego EXPO w Dubaju, gdzie odwiedzający mogli osobiście doświadczyć jednych z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Chorwacji, za pomocą rozszerzonej rzeczywistości promują się teraz kolejne kraje – Izrael (we współpracy z FlyCard), Wielka Brytania oraz Holandia (jako część kampanii Mastercard we współpracy z Chorwacką Narodową Organizacją Turystyczną).
Więcej informacji o Travel Stories na platformie Priceless.com.
źródło: Mastercard