BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Trzeci rok z rzędu sukces McCANN Poland i Mastercard na festiwalu Cannes Lions

Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCANN Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Na ich konto trafiło także osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”.

Kampania „Public Money ATM”, zrealizowana przez McCANN Poland i Mastercard, rewolucjonizuje sposób uczestnictwa obywateli w demokracji lokalnej. Projekt przekształca znane wszystkim bankomaty w intuicyjne narzędzia do głosowania na projekty z budżetu obywatelskiego. W 2024 roku Mastercard wdrożył to rozwiązanie w Ełku, umożliwiając mieszkańcom oddawanie głosów równie łatwo, jak wypłacanie gotówki – za pomocą karty i kilku kliknięć. Efekt? Prawie co trzeci głos został oddany właśnie przez bankomat. Pozytywny odbiór społeczny i sukces projektu przyczyniły się do decyzji o jego ekspansji na kolejne miasta w Polsce.

To już trzeci rok z rzędu, gdy Mastercard Polska zostaje doceniona na najbardziej prestiżowym i konkurencyjnym festiwalu kreatywności na świecie – to dla nas ogromny powód do dumy. To prawdziwy przywilej pracować nad pomysłami, które niosą realny wpływ, z zespołem, który na każdym etapie wnosi pasję i najwyższą jakość. Ogromne podziękowania kieruję do naszych nieocenionych partnerów z McCANN Poland i McCANN Worldgroup – ten sukces nie byłby możliwy bez ich kreatywności i zaangażowania.powiedział Jerzy Hołub, Vice President, Area Marketing, Mastercard.

Poza dwoma Srebrnymi Lwami, McCANN Poland i Mastercard zdobyli w tegorocznej edycji festiwalu łącznie osiem nominacji, w tym pięć dla kampanii „Public Money ATM” oraz trzy dla platformy „Inclusive by Design”, globalną platformę Mastercard promującą inkluzywne podejście do projektowania usług i produktów finansowych.

W rekordowym roku Cannes Lions 2025 zgłoszono aż 26 900 kampanii z całego świata. Tylko 10% z nich trafiło na shortlisty, a mniej niż 2% zdobyło statuetkę Lwa. Na tym tle tegoroczne wyniki McCANN Poland i Mastercard podkreślają jakość i skuteczność projektów realizowanych przez zespół z Polski i regionu CEE.

Cannes Lions to dla nas nie tylko potwierdzenie jakości kreatywnej, ale i skuteczności – rozwiązań, które działają zarówno lokalnie, jak i na arenie globalnej. Fakt, że już trzeci rok z rzędu nasze projekty zdobywają głosy jurorów Cannes Lions, pokazuje, że w Polsce i regionie CEE potrafimy tworzyć kampanie, które wyznaczają kierunki w światowej branży. Bardzo ważne dla nas jest także, że te sukcesy promują nasz rynek i wzmacniają pozycję regionu na międzynarodowej scenie, gdzie globalni marketerzy zastanawiają się gdzie ulokować swoje regionalne HUBy. powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.

 

Pełn lista nagród i nominacji:

„Public Money ATM”:

  • Engagement > Direct > Large-Scale Media > Nagroda: Srebrny Lew
  • Experience > Brand Experience & Activation > Digital Installations > Nagroda: Srebrny Lew
  • Classic > Outdoor > Interactive/Dynamic Digital Screens
  • Classic > Outdoor > Technology
  • Classic > Outdoor > Cultural Engagement

„Inclusive by Design”:

  • Good > Glass: The Lion for Change
  • Strategy > Creative Effectiveness
  • Good > Sustainable Development Goals

::

O McCANN Poland

W 2024 roku zdobyliśmy 5 Cannes Lions, w tym Grand Prix oraz znaleźliśmy się na 14 shortlistach, w tym Titanium. Na konkursie D&AD zdobyliśmy 1x Graphite Pencil i 3x Wood Pencil oraz jako pierwsza agencja w historii polskiej reklamy, zdobyliśmy Black Pencil. W prestiżowym konkursie The One Show 2024 zdobyliśmy aż 12 nagród, w tym główną nagrodę Sustainable Development Goals, 2x Merit, 4x Gold Pencil, 4x Silver Pencil, 1x Bronze Pencil.

W 2023 roku McCANN Poland został agencją roku Cannes Lions for Good. Wygraliśmy 9 Lwów: Titanium, Grand Prix, 2 złota, 2 srebra i 3 brązy. Na Golden Drum International Festiwal of Creativity 2023 jako McCANN CEE zostaliśmy agencją sieciową roku. Podczas WARC Creative 100, nasza kampania została nr. 3 globalnie w 2023 roku. W rankingu The Drum nasza kampania została nagrodzona nr. 1 na świecie w kategorii Finanse.

W roku 2021 zyskaliśmy miano najlepszej agencji kreatywnej na festiwalu EFFIE Awards Poland. W tym samym roku, McCANN Poland był również najczęściej nagradzaną i wyróżnianą agencją z Polski na międzynarodowych festiwalach kreatywnych, takich jak: Cannes, Webby Awards, One Show, New York Festivals, Golden Drum czy Luum Awards. Udowodniliśmy tym samym, że najlepszą drogą do skuteczności jest kreatywność.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF