...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Tweetnij, a będzie Ci dane!

Na ulicach Nowego Jorku, Los Angeles i San Francisco stanęły automaty prosto od Twittera. Mechanizm jest prosty - tweetujesz, a kiosk społeczny daje Ci fanta. To nowa taktyka marketingowa, dzięki której konsumenci za wpis otrzymują od marki bezpłatny gadżet.

Czy kioski społecznościowe są strzałem w dziesiątkę? Według takich marek jak Old Navy, Westin czy Nike tak – te firmy już dały szanse automatom z gadżetami. Westin, po tym marketingowym kroku, zauważył na swoim kanale wzrost zaangażowania do 15 tys., oraz 183 tysięcy wyświetleń  – to dowodzi, że korzystanie tych maszyn zwiększa obecność społeczną marki.

Jak to działa?

Każdy kiosk społeczny Twittera wyposażony jest w ekran dotykowy, na którym konsument będzie mógł odczytać instrukcję. Zostanie on poproszony o zatweetowanie konkretnego #hashtaga dedykowanego @marce ze swojego urządzenia mobilnego. Po wysłaniu tweeta maszyna niemal natychmiast odwdzięcza się nam gadżetem. Należy podkreślić, że automat podpowiada nam unikalne hashtagi podporządkowane do konkretnej maszyny, dlatego aby zdobyć fanta należy stać naprzeciwko urządzenia.

 

Jak marki mogą wykorzystać kioski społecznościowe Twittera?

Oczywiście, jak już zostało dowiedzione, dzięki automatom marki mogą znacznie zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców, a także łatwiej do nich trafiać, dzięki taktyce out-of-home. Maszyny te mogą również doskonale się sprawdzić w zapowiedzi większych wydarzeń danej firmy, dzięki czemu konsument będzie miał w świadomości zbliżający się event – takiego zabiegu użyła firma Old Navy przed ich coroczną wyprzedażą. To także sposób na utrzymanie świeżego i młodzieżowego postrzegania marki czy produktu. A na koniec, jeśli kampania marketingowa zadziała, konsument poprowadzi swoje kroku do sklepu, po więcej gadżetów.

Kioski społeczne Twittera mają potencjał, szczególnie jeżeli chodzi o promocję. Potrzeba jednak czasu na to, aby sprawdzić czy ich wykorzystanie faktycznie zwiększa zyski.

::

 A czy Wy drodzy czytelnicy skusilibyście się na gadżet za tweeta?

 

 

źródło: wayvs.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF