...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

UP w Lublinie wprowadza System Identyfikacji Wizualnej

Nowe logo, uporządkowana kolorystyka i wzory dokumentów firmowych – to główne elementy Systemu Identyfikacji Wizualnej wprowadzone przez Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. Ma on na celu tworzenie spójnego wizerunku uczelni.

System Identyfikacji Wizualnej został wprowadzony w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie 16 września br. zarządzeniem Rektora. Celem systemu jest budowa spójnego i rozpoznawalnego wizerunku Uczelni poprzez wprowadzenie jednolitych zasad dotyczących komunikacji wizualnej. Nowe logo ma podkreślać przemiany zachodzące w uczelni, nastawionej na praktykę i otwartej na współpracę.

– Jednym z głównych założeń prac nad uporządkowaniem stosowanej wizualizacji Uczelni było wprowadzenie rozróżnienia między godłem uczelni, czyli elementem symboliki związanej z wieloletnią tradycją i prestiżem uniwersyteckim, a nowym znakiem (logo) wykorzystywanym do celów promocyjnych – wyjaśnia prorektor ds. organizacji i kadr, prof. dr hab. Andrzej Borowy. – Zgodnie z tą koncepcją, od tej pory, na broszurach rekrutacyjnych, ulotkach i gadżetach, takich jak kubki, będziemy używać właśnie nowego logo – tłumaczy prorektor prof. dr hab. Andrzej Borowy.

Tym samym Godło zostało zarezerwowane dla oficjalnych dokumentów władz Uczelni. Ujednolicone zostały znaki siedmiu wydziałów Uczelni, a także wzory pism firmowych i typografia. System Identyfikacji Wizualnej opiera się na nowym logotypie, odwołującym się bezpośrednio do nazwy uczelni i elementów godła: barw i fragmentu kłosów. Kolorystyka znaku jest odzwierciedleniem barw polskiej przyrody: złotych łanów zbóż i głębokiej zieleni dębów.

Za opracowanie logo i SIW uczelni odpowiada lubelska Agencja Reklamowa Cumulus. Prace nad Systemem Identyfikacji Wizualnej trwały od lutego 2013 r., kiedy to Senat Uczelni podjął uchwałę o potrzebie jego wprowadzenia. W ich toku odbyły się szerokie konsultacje ze środowiskiem akademickim. Wykonawca logo i SIW został wyłoniony w ramach konkursu, do którego przystąpiło 7 oferentów. Prace graficzne oceniane były w połowie br. na wspólnych posiedzeniach władz rektorskich z dziekanami, samorządem
studenckim, doktoranckim oraz jednostkami związanymi z promocją uczelni.

Nowe logo i system będzie wdrażany stopniowo. Aktualnie stosowane druki i materiały promocyjne będą używane do czasu wyczerpania nakładu. Terminem ostatecznego dostosowania wszystkich elementów wizerunku do zasad określonych w Systemie jest dzień 1 września 2014 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF