Warszawa ma plan na pieniądze z UE

Warszawa społeczna, innowacyjna i zrównoważona – te trzy hasła opisują pakiet przedsięwzięć, które miasto chciałoby zrealizować dzięki funduszom europejskim w latach 2014-2020. Propozycje projektów są wynikiem trzech debat z mieszkańcami stolicy.

W latach 2014-2020 do Polski z unijnego budżetu trafi ponad 300 mld zł. Jak te pieniądze wpłyną na rozwój stolicy? Wiceprezydent Michał Olszewski wraz z przedstawicielami warszawskiego samorządu, organizacji społecznych i biznesu przedstawił dokument, który oprócz wskazania konkretnych inwestycji, zawiera również szereg postulatów skierowanych do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, dotyczących wdrożenia mechanizmów, które umożliwią realizację tych projektów.

Postulaty zostały zebrane w trzech blokach:

Warszawa społeczna – postulaty w tym obszarze dotyczą m.in. większej elastyczności w wydatkowaniu środków unijnych na poziomie lokalnym czy też większej integracji środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) i Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS);

Warszawa innowacyjna – w tym obszarze podkreślono znaczenie klastrów oraz przedstawiono propozycje funkcjonowania tego mechanizmu, np. cykliczne nabory, zwiększona rola koordynatora klastra;

Warszawa zrównoważona – postulaty dotyczą przede wszystkim działania Funduszu Spójności, m.in. jak najszerszy zakres możliwości finansowania transportu miejskiego czy przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

::

Pod koniec stycznia odbyło się pierwsze z serii spotkań na temat najważniejszych, z punktu widzenia warszawiaków, kierunków dalszego rozwoju miasta. W praskim Centrum Promocji Kultury dyskutowano na temat ram społecznych, jakie muszą być uwzględnione przy planowaniu kolejnych miejskich przedsięwzięć. W lutym, w Centrum Przedsiębiorczości Smolna, omawiano problematykę wspierania nowoczesnego biznesu w stolicy. Tematem trzeciej, kwietniowej debaty był rozwój infrastruktury miejskiej przyjaznej warszawiakom: budowanie zrównoważonej strategii transportu publicznego oraz efektywności energetycznej.

 

Źródło: MRR, UM Warszawa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF