Wartość polskiego eksportu rośnie. USA jednym z bardziej atrakcyjnych kierunków

Zdaniem Krzysztofa Stańczyka, Business Unit Director w firmie Selena, w USA panuje zupełnie inne podejście do biznesu. Amerykanie potrafią zauważyć szansę i wartość, którą niosą innowacyjne produkty. Między innymi dlatego doświadczeni przedsiębiorcy z Polski decydują się na eksport.
Jak się okazuje, polskie firmy skutecznie zaznaczają swoją obecność w Stanach Zjednoczonych. Mimo że liczba przedsiębiorstw wybierających się za ocean spada, sama wartość naszego eksportu stopniowo rośnie. Ekspansji sprzyjają zachodzące zmiany w handlu globalnym. Okazuje się, że polska innowacyjność i elastyczność działania otwierają nam drzwi do największej gospodarki świata – wynika z badań ICAN Research.
Wyniki raportu dowodzą, że za oceanem operują najczęściej doświadczeni polscy eksporterzy. Są to z reguły średnie firmy działające przede wszystkim w sektorze produkcji oraz nieco rzadziej w handlu i usługach. Stany Zjednoczone należą do jednego z najbardziej atrakcyjnych kierunków ekspansji ze względu na wielkość popytu, stabilność gospodarczą oraz – jak twierdzą działające tam polskie firmy – możliwość osiągania wyższch marż.
Budowanie przewagi na rynku Stanów Zjednoczonych wymaga jednak uwzględnienia zarówno lokalnej, jak i międzynarodowej konkurencji. Polskie firmy, które notują sukcesy na tym rynku, koncentrują działania wokół rozwijania innowacji; część przedsiębiorstw stawia również na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb odbiorców. W ten sposób polskie firmy z jednej strony odpowiadają na wysokie wymagania klienta amerykańskiego, z drugiej – konkurują z azjatyckimi dostawcami w tym obszarze.
.
::
Fot. Fotolia