Wedlowska palma czekoladowa – case study
4 września to Międzynarodowy Dzień Czekolady. Marka Wedel, jako najstarsza polska marka czekoladowa, postanowiła podarować warszawiakom niecodzienny prezent: na rondzie De Gaulle’a stanęła replika palmy autorstwa Joanny Rajkowskiej, ale tym razem w całości wykonana z wedlowskiej czekolady.
Cele komunikacyjne:
- Budowanie wizerunku marki jako dostarczającej konsumentom prawdziwej przyjemności i pozytywnych emocji.
- Zawłaszczenie dnia 4 września, aby kojarzył się jednoznacznie z najstarszą polską marką czekoladową – E.Wedel.
- Budowanie wiarygodności marki jako producenta oryginalnej czekolady.
Strategia:
Misją marki Wedel (Lotte Group) jest dostarczanie konsumentom prawdziwej przyjemności płynącej z najlepszej jakości czekolady i kakao. Warszawa odgrywa szczególne miejsce w historii marki, jako że czekolada powstaje tu od ponad 160 lat w wedlowskiej Fabryce Przyjemności. Tu zlokalizowanych jest też najwięcej mediów o zasięgu ogólnopolskim. Dlatego chcąc budować relacje i zaangażowanie swoich konsumentów, Wedel właśnie w stolicy postanowił przygotować coś specjalnego, co zaskoczy jej mieszkańców. Marka wykorzystała w tym celu jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli nowoczesnej Warszawy – palmę na rondzie De Guelle’a – i wykonała jej kopię, do produkcji używając mlecznej i gorzkiej wedlowskiej czekolady. Dodatkową atrakcją tego dnia był sampling gorącej czekolady wśród przechodniów podziwiających palmę.
Realizacja:
Projekt został zrealizowany w ciągu jednego dnia. Nad budową czekoladowej rzeźby pracował zespół cukierników z Pracowni Rarytasów przy Fabryce Czekolady E.Wedel, na którego czele stał Janusz Profus – maestro czekolady Wedel. Razem ze swoimi pracownikami poświęcił on przeszło 300 godzin na stworzenie palmy. Do jej produkcji wykorzystano 500 kilogramów czekolady, z czego sam pień stanowił 120 kilogramów czekolady. Donica, w której stanęła palma, ważyła 160 kilogramów, a korona składająca się z 35 liści – 220 kilogramów. Dodatkową atrakcją był wbudowany w rzeźbę mechanizm umożliwiający dystrybucję płynnej czekolady z liści rzeźby.
Aktywności dodatkowe:
Marka zorganizowała także warsztaty dla blogerów. Najbardziej rozpoznawalni polscy blogerzy lifestyle’owi oraz kulinarni otrzymali Torciki Wedlowskie ze spersonalizowanymi zaproszeniami do Pracowni Rarytasów w Fabryce Czekolady E.Wedel, gdzie następnie wzięli udział w czekoladowych warsztatach. Warsztaty poprowadził Janusz Profos, który zdradzał tajniki produkcji czekolady. Goście mieli także okazję wyprodukować swoją autorską tabliczkę czekolady oraz praliny z indywidualnie dobranymi dodatkami oraz nadzieniami.
Wyniki:
Wedlowska rzeźba wzbudziła zainteresowanie nie tylko wśród warszawiaków, ale i ogólnopolskich mediów, które obszernie relacjonowały to wydarzenie w centrum miasta. W efekcie w wygenerowano kilkadziesiąt materiałów w prasie, radiu, telewizji i internecie. Wydarzenie było też szeroko komentowane w social mediach, na forach internetowych oraz w blogosferze:
- 82 publikacje w prasie, Internecie, radiu i telewizji
- 15 publikacji na blogach
- AVE: ponad 200 tys. zł.