...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wedlowska palma czekoladowa – case study

4 września to Międzynarodowy Dzień Czekolady. Marka Wedel, jako najstarsza polska marka czekoladowa, postanowiła podarować warszawiakom niecodzienny prezent: na rondzie De Gaulle’a stanęła replika palmy autorstwa Joanny Rajkowskiej, ale tym razem w całości wykonana z wedlowskiej czekolady.

Cele komunikacyjne:

  • Budowanie wizerunku marki jako dostarczającej konsumentom prawdziwej przyjemności i pozytywnych emocji.
  • Zawłaszczenie dnia 4 września, aby kojarzył się jednoznacznie z najstarszą polską marką czekoladową – E.Wedel.
  • Budowanie wiarygodności marki jako producenta oryginalnej czekolady.

Strategia:

Misją marki Wedel (Lotte Group) jest dostarczanie konsumentom prawdziwej przyjemności płynącej z najlepszej jakości czekolady i kakao. Warszawa odgrywa szczególne miejsce w historii marki, jako że czekolada powstaje tu od ponad 160 lat w wedlowskiej Fabryce Przyjemności. Tu zlokalizowanych jest też najwięcej mediów o zasięgu ogólnopolskim. Dlatego chcąc budować relacje i zaangażowanie swoich konsumentów, Wedel właśnie w stolicy postanowił przygotować coś specjalnego, co zaskoczy jej mieszkańców. Marka wykorzystała w tym celu jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli nowoczesnej Warszawy – palmę na rondzie De Guelle’a – i wykonała jej kopię, do produkcji używając mlecznej i gorzkiej wedlowskiej czekolady. Dodatkową atrakcją tego dnia był sampling gorącej czekolady wśród przechodniów podziwiających palmę.

Realizacja:

Projekt został zrealizowany w ciągu jednego dnia. Nad budową czekoladowej rzeźby pracował zespół cukierników z Pracowni Rarytasów przy Fabryce Czekolady E.Wedel, na którego czele stał Janusz Profus – maestro czekolady Wedel. Razem ze swoimi pracownikami poświęcił on przeszło 300 godzin na stworzenie palmy. Do jej produkcji wykorzystano 500 kilogramów czekolady, z czego sam pień stanowił 120 kilogramów czekolady. Donica, w której stanęła palma, ważyła 160 kilogramów, a korona składająca się z 35 liści – 220 kilogramów. Dodatkową atrakcją był wbudowany w rzeźbę mechanizm umożliwiający dystrybucję płynnej czekolady z liści rzeźby.

Aktywności dodatkowe:

Marka zorganizowała także warsztaty dla blogerów. Najbardziej rozpoznawalni polscy blogerzy lifestyle’owi oraz kulinarni otrzymali Torciki Wedlowskie ze spersonalizowanymi zaproszeniami do Pracowni Rarytasów w Fabryce Czekolady E.Wedel, gdzie następnie wzięli udział w czekoladowych warsztatach. Warsztaty poprowadził Janusz Profos, który zdradzał tajniki produkcji czekolady. Goście mieli także okazję wyprodukować swoją autorską tabliczkę czekolady oraz praliny z indywidualnie dobranymi dodatkami oraz nadzieniami.

Wyniki:

Wedlowska rzeźba wzbudziła zainteresowanie nie tylko wśród warszawiaków, ale i ogólnopolskich mediów, które obszernie relacjonowały to wydarzenie w centrum miasta. W efekcie w wygenerowano kilkadziesiąt materiałów w prasie, radiu, telewizji i internecie. Wydarzenie było też szeroko komentowane w social mediach, na forach internetowych oraz w blogosferze:

  • 82 publikacje w prasie, Internecie, radiu i telewizji
  • 15 publikacji na blogach
  • AVE: ponad 200 tys. zł.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF