Welcome Festival 2013 nabiera tempa – relacja na żywo (godz. 14.15)
Welcome Festival nabiera tempa. Za sobą mamy już debatę "Po produktach ich poznacie" oraz prezentację "Warszawa i Berlin - kulturowe miejsca mocy". Ta ostatnia przedstawiona została przez dr Marię Schicht, zastępcę dyrektora Biura Promocji, z Urzędu m.st. Warszawy. Dotyczyła ciekawej inicjatywy związanej z przygotowaniem spersonalizowanego produktu turystycznego skierowanego do Japonek w wieku 25-45 lat.
Obecnie miasta zaczynają tworzyć produkty regionalne jak najlepiej dopasowane do potrzeb potencjalnych turystów. Przedstawiona została inicjatywa BaltMet Promo realizowana pod hasłem „Live like local” (żyj jak miejscowy). Polegała ona na zaproszeniu do Warszawy i Berlina japońskiej blogerki, której zadaniem było doświadczanie atrakcji miasta „na własnej skórze”. Kolejne zadanie polegało na podaniu najciekawszych skojarzeń z danymi miastami, co w efekcie pozwoliło stworzyć atrakcyjną i spersonalizowaną ofertę turystyczną.
Okazało się, że – w przypadku Warszawy – dla Japończyków ciekawe były nie tylko Łazienki czy Muzeum Chopina. Interesująca była wizyta w kościele oraz… dzika rzeka w środku miasta, czyli Wisła ze swoim nieuregulowanym brzegiem. Do atrakcji zaliczono również możliwość jazdy rowerem bez maski ze względu na brak smogu. Podobała się też optymalna wielkość miasta oraz rozmach i rozbudowa.