Weź mnie w obroty

"Weź mnie w obroty" to kampania zachęcająca do oddawania szklanych butelek zwrotnych do sklepów. Ambasadorem jest Piotr Rogucki, wokalista zespołu Coma. Organizatorem akcji jest Carlsberg Polska.

W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogły by zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem  obecnie jedna butelka trafia do obiegu – między sklepem a jej ponownym napełnieniem – średnio 8–12 razy.

Celem kampanii „Weź mnie w obroty” jest zwiększenie świadomości ekologicznej konsumentów, zwrócenie ich uwagi na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej. Akcja ma motywować do tego, aby nie  wyrzucać takich butelek, popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie świadomości wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten drobny wysiłek opłaca się ze względów ekologicznych i ekonomicznych.

Do najważniejszych elementów kampanii należą: spot z udziałem Piotra Roguckiego – ambasadora kampanii, ekologiczny komiks – którego autorką jest znana rysowniczka Marta Zabłocka, aplikacja facebookowa – gra rankingowa „Weź mnie w obroty„. W drugim etapie kampanii powstanie interaktywna (tworzona wraz z odbiorcami kampanii), pierwsza w Polsce mapa sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym – czyli przyjmujących butelki bez konieczności okazania paragonu.

Źródło: www.wezmniewobroty.pl

::

Jak Wam się podoba spot i jego klimat?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF