What’s Next’s Report Najważniejsze trendy kształtujące kulturę na TikToku w 2022 roku [Raport]

trendy tiktok

Już ponad miliard użytkowników na całym świecie poszukuje na TikToku rozrywki, dzieli się codziennymi radościami, uczy nowych rzeczy i dyskutuje na ważne społecznie tematy. Platforma przeanalizowała, które kategorie treści cieszą się największą popularnością i jakie trendy będą kształtowały kulturę na TikToku w 2022 roku. Raport TikTok What's Next zawiera także pakiet case studies i szereg wskazówek, które ułatwią reklamodawcom prowadzenie kampanii i osiąganie imponujących wyników.

Raport TikTok What’s Next 2022 to pogłębiona analiza trendów, które będą napędzały TikToka w 2022 roku, wpływając na świat marek. Globalnemu opracowaniu towarzyszy 20 lokalnych raportów dotyczących poszczególnych rynków i regionów świata. Opracowanie obejmuje przegląd najpopularniejszych kategorii treści, studia przypadków pomocne w zidentyfikowaniu sposobów na osiągnięcie reklamowego sukcesu na TikToku oraz wskazówki dla marek poszukujących inspiracji.

Raport „TikTok What’s Next 2022” to szerokie spojrzenie na trendy, które napędzają światowy sukces naszej platformy i obecnych na niej marek. Od ewolucji dźwięku, poprzez hashtag #TikTokMadeMeBuyIt po partnerstwa z twórcami – firmy różnej wielkości mają wiele sposobów, aby twórczo angażować naszą społeczność i osiągać wyniki dzięki kreatywnym i autentycznym treściom wpisującym się w kulturę platformy. Zapowiada się kolejny ekscytujący rok na TikToku i chcemy uchylić rąbka tajemnicy na temat tego, co nas czeka

Sofia Hernandez, Global Head of Business Marketing for TikTok

Najważniejsze trendy kształtujące kulturę TikTok w 2022 roku

Community commerce
Autorzy raportu podkreślają, że świat rozrywki i handlu ściśle się ze sobą splotły, a trend community commerce, związany z handlem społecznościowym – przebojem zdobył świat. Dzięki temu TikTok już dziś jest platformą służącą konsumentom do odkrywania produktów i marek, kształtującą nowe trendy zakupowe i inicjującą dyskusję na temat nowych, a także tych nieco zapomnianych produktów.
Z badania „TikTok Marketing Science Global Community and Self-Expression Study 2021” wynika, że użytkownicy TikToka 73 proc. częściej odczuwają głębszy związek z markami, z którymi wchodzą w interakcję na TikToku niż ma to miejsce na innych platformach. Co więcej wyniki badania „Holiday Shopping Behavior Custom Research” wskazują, że aż 67 proc. użytkowników platformy twierdzi, że TikTok zainspirował ich do zakupów, nawet jeśli początkowo nie mieli ich w planach.
Autorzy raportu podkreślają, że trend community commerce będzie dalej ewoluował i dopóki komunikacja sprzedażowa marek będzie wiązała się z rozrywką, TikTok nadal będzie tworzył rozwiązania, które pomogą marketerom przekształcić zainteresowanie użytkowników w działania prowadzące do zakupu w świecie rzeczywistym.
Ewolucja dźwięku
Dźwięk to integralna część TikToka, który zmienił sposób opowiadania historii. Piosenki, które zyskują popularność na platformie to zarówno utwory utytułowanych artystów, jak i wschodzących gwiazd prezentujących style i gatunki tak różnorodne jak społeczność platformy.
Autorzy raportu zwracają uwagę, że muzyka popularna na TikToku zyskuje fanów także poza nim. Z badania „TikTok Marketing Science Power of Sound”, wynika, że aż 88 proc. użytkowników platformy podkreśla, że dźwięk ma kluczowe znaczenie w doświadczaniu TikToka. Silny związek TikToka i obecnej na platformie muzyki sprawia, że średni czas oglądania video wzrasta, a użytkownicy są mniej skłonni do przewijania treści. Muzyka wpływa także pozytywnie na doświadczenie korzystania z aplikacji.
Wyniki badania „TikTokMarketing Science European Music in Ads Research” pokazują, że muzyka instrumentalna pozytywnie wpływa na rozpoznawalność marki, podczas gdy R&B, pop i rap budują jej bardziej pozytywny odbiór. Muzyka tworzona specjalnie na potrzeby platformy TikTok generuje większe zaangażowanie i przekłada się na większą liczbę udostępnień. W 2022 r. marki, które będą budowały swoją komunikację na przyciągających uwagę i unikatowych wrażeniach dźwiękowych mają większą szansę, by podbić serca społeczności TikToka.
Siła kreatywności twórców
Wśród twórców obecnych na TikToku są odważne osobowości, eksperci od kultury, twórcy trendów i pionierzy, którzy umożliwią markom prowadzenie kampanii i osiąganie imponujących wyników. Badanie „TikTok Marketing Science European proprietary creative analysis 2021” wykazuje, że współpraca z twórcami TikToka podnosi wskaźniki oglądalności reklam na platformie aż o 193 proc., a treści marek powstałe dzięki współpracy z twórcami zwiększają o 27 proc. wskaźnik zapamiętywania reklamy. Te dane potwierdzają sami użytkownicy. Jak wynika z badania „TikTok Marketing Science Native vs Creative Advertiser Content Research” – 62 proc. społeczności TikToka twierdzi, że twórcy znacząco pomagają markom w nawiązaniu kontaktu z konsumentami.
Dlaczego angażowanie twórców jest tak skuteczne? Autorzy raportu podkreślają, że to właśnie twórcy, którzy funkcjonują na co dzień na platformie, mają najlepsze wyczucie aktualnych trendów. Najlepiej rozumieją także potrzeby i oczekiwania swojej unikalnej społeczności, co pozwala im tworzyć angażujące treści.

Jako TikTok, aktywnie wspieramy marki w planowaniu drogi do realizacji celów biznesowych na naszej platformie. W 2022 będziemy rozwijać kolejne sposoby włączenia różnorodnego ekosystemu twórców TikToka i ich niesamowitej kreatywności w działania marek. Prognozy dalszego wzmacniania trendów opisanych w TikTok What’s Next 2022 report – od rozwoju community commerce, po zwiększenie roli twórców w autentycznej komunikacji marek na TikTok – sprawiają, że reklamodawcy nigdy nie mieli lepszej okazji na rozpoczęcie działań na platformie TikTok

Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, Central Europe, TikTok

Metodologia raportu TikTok What’s Next 2022
Do przygotowania raportu posłużyły dane dotyczące wydajności platformy TikTok w okresie od października 2020 r. do października 2021 r. Autorzy przeanalizowali własne dane ilościowe dotyczące poszczególnych kategorii treści, wskazując najpopularniejsze z nich, a także te, których popularność w omawianym okresie najbardziej wzrosła. Analiza objęła także kategorie, zdaniem TikToka zasługują na szczególne wyróżnienie. TikTok przyjrzał się także popularnym hashtagom, jako wiarygodnym wskaźnikom wydajności. Przeanalizowane dane dotyczące kategorii treści pozwoliły na podsumowanie tego, co wydarzyło się na TikTok w 2021 roku oraz dały podstawę do prognozy dalszego rozwoju opisanych trendów w 2022 r.
Treść globalnego raportu oraz jego lokalnych wersji dostępna jest tutaj.


Źródło: Grayling

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF