Xantus i Locomotive dołączają do Stowarzyszenia Producentów Reklamowych.

W maju do Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR) dołączyły dwie nowe firmy specjalizujące się w postprodukcji: Xantus oraz Locomotive, powiększając grono zrzeszonych studiów do 29. Nowi członkowie wzmocnią sekcję postprodukcji oraz grupy robocze zajmujące się szkoleniami i zagadnieniami AI.

„Bardzo się cieszę, że mogliśmy dołączyć do SPR. Od jakiegoś czasu obserwowałam stowarzyszenie, rozmawiałam z producentami i uważam, że aby dobrze współpracować, mówić jednym głosem w branży, trzeba działać wspólnie. Mam nadzieję, że w niedługiej przyszłości dołączą do nas kolejne studia produkcyjne i postprodukcyjne.” – powiedziała Magda Garska, CEO Xantus.

 

„SPR daje możliwości wzmacniania współpracy firm produkcyjnych i postprodukcyjnych i umożliwia kształtowanie dobrych praktyk w reklamie. To dla nas bardzo ważne. Duże nadzieje pokładamy też w pogłębieniu współpracy międzynarodowej z innymi stowarzyszeniami branżowymi, co w dzisiejszym zglobalizowanym środowisku jest niezmiernie ważne.” – dodała Anna Dragun, manager Locomotive.

SPR zapowiada kontynuowanie zapraszania firm produkcyjnych i postprodukcyjnych, które działają profesjonalnie i etycznie, wnosząc istotny wkład do produkcji reklamowej. Celem jest budowanie egalitarnej organizacji tworzącej dobre standardy branżowe.

„Chcemy, aby SPR rosło, obejmując coraz więcej firm z całego łańcucha procesu produkcyjnego. Cieszymy się z dołączenia Xantus i Locomotive i wierzę, że sekcja postprodukcji będzie się dalej rozwijać” – powiedziała Arleta Robinson, prezeska SPR.

 

W ramach SPR działa obecnie 5 stałych grup roboczych, pracujących nad istotnymi dla organizacji sprawami.

  1. Grupa Zrównoważona Produkcja i ESG (działania z obszaru ESG, w szczególności tworzenie zrównoważonych rozwiązań produkcyjnych, kalkulatory CO2, szkolenia wewnętrzne).
  2. Grupa AI (monitorowanie rozwoju AI i jej wpływu na branżę, debaty i szkolenia wewnętrzne).
  3. Grupa Zagranica (wymiana doświadczeń z organizacjami i podmiotami zagranicznymi. Promocja SPR na innych rynkach).
  4. Grupa Komunikacja i PR (kontakt z mediami i organizacjami branżowymi, działania wizerunkowe).
  5. Grupa Produkcja (opracowywanie wytycznych, standardów produkcyjnych i rekomendacji, kontakt z przedstawicielami ekip filmowych, wdrażanie dobrych praktyk).

W skład grup roboczych wchodzą zarówno członkowie Stowarzyszenia, jak i zewnętrzni eksperci, wnoszący potrzebne kompetencje. Nadzór nad pracami sprawują członkowie Zarządu.

 

Xantus TV oferuje kompleksowe usługi postprodukcji, w tym montaż, kolor korekcję, efekty specjalne, animację 2D i grafikę komputerową. Do głównych klientów Xantus należą Samsung, Mirinda, Pepsi, Tymbark, Ranigast, Kubuś i OBI.

Locomotive to kreatywny dom postprodukcyjny z 15-letnim doświadczeniem, realizujący projekty dla takich klientów jak Nike, Bacardi, Meta, Twitter, BMW, Google, Vogue, The Weeknd, Ed Sheeran, Sza, Big Sean, Post Malone, Dua Lipa, Little Simz i Jungkook.

Stowarzyszenie Producentów Reklamowych jest najliczniejszą organizacją w Polsce skupiającą firmy z obszaru produkcji i postprodukcji filmów do komunikacji marketingowej.  Do Stowarzyszenia mogą przystąpić profesjonalne firmy, które otrzymają rekomendację co najmniej dwóch aktualnych członków oraz podpiszą zobowiązanie do przestrzegania statutu. Celem SPR jest reprezentowanie interesów szerokiego środowiska producentów filmów reklamowych oraz działanie w kierunku rozwiązywania problemów i wyzwań stojących przed branżą. SPR współpracuje blisko z innymi organizacjami branżowymi w Polsce i za granicą, m.in. z SAR, POR, IAA, PSML, KIPA oraz europejską federacją CFPE (Commercial Film Producers of Europe), co umożliwia budowanie synergii i wypracowywanie wspólnych standardów. W skład obecnego zarządu wchodzą: Arleta Robinson (Lucky Luciano Pictures), Tomek Dławichowski (Timecode Film Production), Jakub Laskus (Bites Studio), Maciej Maciantowicz (Dynamo) i Magda Olak (Tank Production).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF