...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Xbox one do lamusa, a produkcja PS4 pełną parą

ps5 vs xbox

Mimo iż od premiery konsol najnowszej generacji minął już ponad rok, nadal są one prawie niespotykane na sklepowych półkach. Co więc dalej? Jakie plany mają producenci?

Okres przejściowy między generacjami produktów często niesie za sobą zawirowania na rynku. Nie inaczej jest w przypadku nowych konsol, które oznaczają poza zmianą samej konsoli ogromne zmiany dla deweloperów. Muszą oni wykorzystać potencjał nowej technologi, równocześnie przez pierwsze lata nie zapominając o starszej generacji. Dotychczas cykl wsparcia dla konsol był znany i producenci gier wiedzieli o nim zawczasu, aby przygotować się na ewentualne zmiany. Problem pojawia się przy tak nietypowej sytuacji, jak dziś.

Nowe konsole po roku od premiery nadal są ciężko dostępne, a Sony i Microsoft mają odmienne podejście do starszych produktów. Producent Xbox w oświadczeniu potwierdził, iż od końca 2020 roku zaprzestano produkcji konsoli poprzedniej generacji, aby skupić się na nowej propozycji dla graczy. Wydaje się to w pełni zrozumiałe i logiczne, odmiennego zdania jednak jest Sony. Jak ustalił Bloomberg, producent planował zakończyć produkcje PlayStation 4 na rzecz piątej generacji wraz z końcem 2021 roku. Jednak w związku z problemami logistycznymi dotyczącymi nowej konsoli zapadła decyzja o kontynuacji produkcji w 2022 roku. W efekcie mimo braków towarowych najnowszego produktu Sony planuje wyprodukowanie około miliona PlayStation 4. Warto zauważyć, że mimo braków dostępności zdecydowanie łatwiej zakupić nowego Xboxa aniżeli konkurencyjną konsolę.
W efekcie deweloperzy prawdopodobnie będą musieli wydłużyć okres wsparcia dla poprzedniej generacji co przełożyć się może na jakości nowych produkcji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF