Żabka wspiera dzieci i młodzież w rozwijaniu talentów – 22 stypendystów programu „Żabka z pasją” otrzyma po 10 000 zł

Kort, boisko, parkiet czy mata – tam laureaci 14. edycji Programu Stypendialnego „Żabka z pasją” zamieniają marzenia w rzeczywistość. Żabka wsparła najbardziej utalentowane dzieci franczyzobiorców, pracowników i współpracowników rocznymi stypendiami w wysokości 10 000 zł, które wręczono podczas uroczystej gali w Poznaniu.
Krzysztof Kuźnik, syn franczyzobiorczyni Alicji Kuźnik ze Swarzędza, to wojownik od pierwszych chwil życia – pokonał zdrowotne przeszkody, a dziś na macie pokazuje, że zapasy to nie tylko sport, ale i pasja, która kształtuje charakter. Pola Płowiak, córka franczyzobiorczyni Justyny Płowiak z Zielonej Góry, śpiewa od zawsze i wszędzie. Dzięki swojej pracy i niesamowitemu talentowi dotarła aż do finału „The Voice Kids”, a teraz koncertuje z zespołem Erato. Antoni Czolka, syn franczyzobiorcy Bartosza Czolki, marzy o grze w reprezentacji Polski jako bramkarz. Żeby to osiągnąć, przeprowadził się z rodzinnego Zabrza do Łodzi, gdzie mieszka w bursie i uczy się w szkole sportowej. Wyróżniają go błyskawiczny refleks i wola walki, której mógłby mu pozazdrościć niejeden zawodowy bramkarz.
– Nasi stypendyści to wyjątkowi młodzi ludzie, których wyróżnia ogromna pasja, ciężka praca i niesamowita determinacja. Dzięki tym cechom osiągają sukcesy w nauce, sztuce czy sporcie. Ich pasje są inspirujące, a ambicje sięgają wysoko – niezależnie od tego, czy chodzi o zdobywanie wiedzy, tworzenie muzyki, czy walkę na boisku. Jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć ich w tej drodze, oferując stypendia, które przez kolejny rok pomogą im rozwijać zainteresowania i podążać za tym, co kochają. Żabka stawia na rozwój młodych ludzi, którzy pokazują, że warto marzyć i działać – mówi Katarzyna Przewęzikowska, menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR.
Program „Żabka z pasją” skierowany jest do uczniów szkół podstawowych, techników i liceów, którzy wyróżniają się na tle swoich rówieśników. Wśród nich są zarówno sportowcy, naukowcy, artyści, wolontariusze, jak również osoby, dla których jedna pasja to zdecydowanie za mało. W tym roku spośród 56 zgłoszeń wybrano 22 laureatów. Komisja pod uwagę brała wyjątkowość ich pasji, poziom zaangażowania i systematyczność w dążeniu do celu. Istotne były również wyzwania, z którymi musieli się zmierzyć oraz działalność charytatywna. Oceniano, czy pasja i sukcesy kandydatów mogą inspirować innych, a także przyglądano się ich planom rozwoju.
– Stypendium to dla mnie coś więcej niż tylko wsparcie finansowe – to możliwość rozwoju i realizacji moich sportowych marzeń. W tym roku moim celem jest stanąć na podium Mistrzostw Polski w pływaniu. Aby to osiągnąć, potrzebuję dodatkowych treningów, regularnych startów w zawodach oraz wsparcia fizjoterapeutów, którzy pomagają mi dbać o formę i unikać kontuzji. Dzięki temu stypendium mogę w pełni skupić się na swojej pasji i z determinacją dążyć do wyznaczonych celów – mówi Anika Łuczak, stypendystka programu „Żabka z pasją”.
Podczas spotkania, które odbyło się 28 lutego br. w centrali Żabki, stypendyści wzięli też udział w warsztatach z samoobrony z elementami budowania asertywności i pewności siebie. Najmłodsi spróbowali swoich sił w grze tanecznej i rywalizowali w wyścigach na tzw. energorowerach, czyli rowerach generujących elektryczność. Ich rodzice uczestniczyli natomiast w zajęciach o bezpieczeństwie dzieci w cyberprzestrzeni.
____________________________
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na bardzo atrakcyjnym rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.
Prężną działalność Spółki w Polsce umożliwia należycie doinwestowana infrastruktura logistyczna, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów typu cross-dock oraz sieć magazynów dark store i lokali dark kitchen, stanowiących zaplecze operacyjne oferty cyfrowej Grupy Żabka.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.