...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Zależy mi” na Polsce.

20 lutego 2023 W ramach kampanii 1,5% Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca powstał spot „Zależy mi” z udziałem m.in. prof. Adama Bodnara, prof. Ewy Łętowskiej, dr Hanny Machińskiej i Stanisława Soyki.

Treść przekazów kampanii nawiązuje do troski o kraj, społeczeństwo, o to, co dla Polek i Polaków jest ważne. Wszyscy bohaterowie wypowiadają do kamery krótkie zdanie określające, na czym im zależy. W spocie obok znanych osobistości biorą udział także obywatele i obywatelki, w tym przedstawiciele Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca. Film ilustruje muzycznie fragment utworu Stanisława Soyki „Zależy mi”.

Kampanią chcieliśmy zmierzyć się z dość powszechną apatią, rezygnacją i ucieczką w sprawy wyłącznie prywatne. Tyle niegodnych rzeczy dzieje się w życiu publicznym w Polsce, że już nas to „nie rusza”. W odpowiedzi na nie, zdarza się, że coraz częściej myślimy: „nie zależy mi”… i przestajemy być gotowi na choćby minimalny wysiłek dotyczący spraw, na których powinno nam zależeć. Dlatego tak ważnym było, aby pokazać, że są ludzie, obywatelki i obywatele, którym wciąż zależy” – mówi Jakub Wygnański, współzałożyciel Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca. „Fundusz Obywatelski na co dzień wspiera aktywistki i aktywistów i wartościowe inicjatywy obywatelskie, które dowodzą, jak wielu osobom w tym kraju zależy na rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, w którym to zaangażowani obywatele i obywatelki wyznaczają władzy granice i choćby kontrolują jej działania. – dodaje Jakub Wygnański.

Faormuła kampanii jest otwarta według założenia: każda z osób wypowiada zdanie zgodne ze swoimi przekonaniami. Prof. Adam Bodnar i prof. Ewa Łętowska – członek
i członkini Kapituły Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca – powiedzieli o prawach człowieka i rzetelnie przeprowadzonych wyborach. „Zależy mi, aby każdy był traktowany z szacunkiem i czuł się bezpiecznie” – mówi w filmie dr Hanna Machińska, laureatka Nagrody Obywatelskiej im. Henryka Wujca. „Zależy mi, aby uchodźcy mogli otrzymać pomoc, której potrzebują” – dodaje. W filmie kampanijnym wystąpił także Stanisław Soyka, którego piosenka „Zależy mi” ilustruje muzycznie spot. Artysta zdecydował się powiedzieć, że zależy mu na tolerancji. „Było dla mnie ważne nawiązanie do mojej pierwszej znanej piosenki pt. „Tolerancja”, która zaczyna się słowami: <<Dlaczego nie mówimy o tym co nas boli otwarcie, Budować ściany wokół siebie marna sztuka>>. Tolerancja nie jest w moim utworze tylko postawą akceptacji, wiąże się z otwartością, przyjęciem innego człowieka z szacunkiem, miłością i gotowością do rozmowy. „Bardzo szanuję postać Henryka Wujca, patrona Funduszu Obywatelskiego. Był wspaniałą osobą i bez wątpienia był człowiekiem dialogu, otwartym na innych ludzi” – mówi Stanisław Soyka.

W różnych wersjach spotu pojawili się m.in. także uczennica oraz uczeń mówiący o przyszłości
planety czy obywatelka, która wskazała na potrzebę ochrony lasów przed wycinką oraz reprezentanci Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca.

Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca jest jedynym funduszem w Polsce, który przyznaje wsparcie osobom i organizacjom na działania obywatelskie ze środków zebranych wyłącznie od obywateli i obywatelek. W ciągu 5 lat działalności grantodawczej przekazał ponad 2,5 mln zł na ok. 200 inicjatyw obywatelskich.Bardzo różnorodnych: pokazujących, jak aktywni obywatele i obywatelki potrafią się angażować i reagować na kryzysy: praworządności, praw mniejszości, uchodźczych i jak są zdolni samoorganizować się i brać sprawy w swoje ręce, gdy zawodzą instytucje. Wśród projektów znalazły się m.in. akcja Tour de Konstytucja, inicjatywaWolne Sądy, działania Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka czy wsparcie organizacji i wolontariuszy ratujących ludzi na granicy polsko-białoruskiej oraz niosących pomoc uchodźcom z Ukrainy (projekt „Stewardessy Pokoju” – m.in. walcząca z chaosem na przejściu granicznym w Medyce grupa wolontariacka).

Fundusz Obywatelski wspiera także projekty służące zmniejszaniu podziałów w społeczeństwie (takie jak projekt Spięcie – przebijająca bańki społecznościowe współpraca pięciu redakcji o różnych poglądach), a takżeinicjatywy przeciwdziałające mowie nienawiści i radykalizacji (m.in. powstanie Brunatnej Księgi) oraz na rzecz ochrony przyrody – w szczególności przeciwko wycince lasów (m.in. Lasy i Obywatele).

Co roku działalność Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca przekonuje kolejnych darczyńców do wspierania działań obywatelskich. Więcej informacji o kampanii i inicjatywach finansowanych przez Fundusz Obywatelski na stronie: funduszobywatelski.pl
Pomysłodawcą kampanii „Zależy mi” i autorami koncepcji kreatywnej jest agencja Clos Brothers. Zdjęcia do spotu zrealizował Mateusz Wajda. Za montaż filmu jest odpowiedzialna Dorota Migas-Mazur. Spot będzie emitowany online i w telewizji. Podstawową wersją jest spot 30’’. Powstała też wersja przeznaczona do radia – będzie ją można usłyszeć w stacjach Grupy Radiowej Agory. Zaplanowano także reklamę w wybranych tytułach prasowych i działania reklamowe w modelu programmatic.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF