...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zgłoś swój biznes do 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Ruszyły zgłoszenia do 9. edycji rankingu “50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”. Jest to coroczne zestawienie przedstawicieli firm i startupów, których działania charakteryzuje innowacja oraz kreatywność – nie tylko jeśli chodzi o produkt bądź usługę, ale również sposób ich promocji. Partnerami są między innymi PKN ORLEN, Millennium Leasing, Lotte Wedel, EY Polska, Oknoplast, Bolt.

Zgłoszenia przyjmowane są do końca maja na stronie kreatywni.brief.pl. Ich weryfikacją i oceną zajmie się kapituła składająca się z doświadczonych managerów, specjalistów od reklamy oraz komunikacji. W jej skład wchodzą również zwycięzcy poprzednich edycji rankingu.

Wyniki zostaną ogłoszone 13 czerwca podczas Gali Finałowej, która odbędzie się w Warszawie.

– Duża część kreatywnych pomysłów powstaje nie w wielkich korporacjach, ale w małych firmach, prowadzonych przez pionierów nowych technologii i modeli biznesowych – Marcin Balicki, Prezes Millennium Leasing. Inicjatywy takie jak „Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” pozwalają skojarzyć tych „kreatywnych” z firmami o ugruntowanej pozycji na rynku, które potrzebują nowych, świeżych pomysłów, a to  w konsekwencji przekłada się na korzyści dla obu stron. Dla korporacji – to szansa na szybsze budowanie innowacyjnego biznesu. Dla mniejszego partnera z kolei – szybsze wdrożenie, z wykorzystaniem zaplecza kapitałowego, organizacyjnego i skali działania korporacji. Innowacje kojarzą nam się z technologią, bliskie jednak jest mi stwierdzenie, że kreatywność w biznesie opiera się na obserwowaniu, a następnie rozwiązywaniu starych problemów w zupełnie nowy sposób. Umiejętność wyszukiwania odpowiednich partnerów staje się w korporacjach równie ważnym procesem jak wewnętrzne badania i rozwój, o czym powinny pamiętać wszystkie przedsiębiorstwa, nawet te, które mają przekonanie o swojej kreatywności.

Laureatami poprzednich edycji byli między innymi Michał Sadowski (Brand24), Michał Borkowski (Brainly), Barbara Sołtysińska (indaHash), Stefan Batory (Itaxi, Booksy) i wielu innych.

– Zostanie laureatem „Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” rozszerzyło też bardzo mocno moją sieć kontaktów – Michał Sadowski, Brand24. Poznałem masę bardzo inspirujących ludzi, którzy mają podobne wyzwania, podobne problemy. Ludzi, z którymi mogę wymieniać się bezcenną wiedzą na temat prowadzenia biznesu, która jest bardzo trudno dostępna.

Cała wypowiedź Michała Sadowskiego dostępna na kanale Youtube.

W skład tegorocznej kapituły wchodzą: Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Maciej Herman (Lotte Wedel), Agnieszka Szlaska (Clear Channel), Aleks Kartsel (Bolt), Krzysztof Witkowski (EY Polska), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Maksymilian Marcinkowski (Workin’ Senatorska), Andrzej Matuszyński (Grupa Eurozet), Kamil Kozłowski (dFusion), Paweł Patkowski (Orange), Jakub Domalik-Plakwicz (DLA PIPER), Piotr Kempa (De Lord), Dariusz Żuk (Business Link Poland), Piotr Bartecki (Safe Idea), Katarzyna Wierzbowska (Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet), Sebastian Hejnowski (MSL), Maciej Lendzion (Endorfina Events), Robert Bednarski (Facebook), Mikołaj Placek (Oknoplast), Eliza Kruczkowska (Polski Fundusz Rozwoju) oraz laureaci pierwszych miejsc poprzednich edycji rankingu.

– Ostatnie edycje programu 50 Kreatywnych w Biznesie dowodzą, że dziś efektem kreatywności jest przede wszystkim innowacyjność, a kluczem do sukcesu umiejętność znalezienia niszy rynkowej czy odpowiadania na potrzeby klientów lepiej, niż dotychczas istniejące rozwiązania – Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel. Dane pokazują, że polskie firmy nie należą dzisiaj do najbardziej innowacyjnych i kreatywnych, raczej odtwarzając niż kreując. Na liście OECD zajmujemy dopiero 21. miejsce pod względem wydatków na badania i rozwój. Między innymi dlatego inicjatywy promujące najbardziej innowacyjnych i kreatywnych są potrzebne, by podnosić pozycję polskich przedsiębiorstw w tym rankingu. Bardzo bym sobie życzył, aby konkurencyjność naszej gospodarki na tym właśnie się opierała, a nie na przykład na niskich kosztach i taniej sile roboczej.

Ideą rankingu jest wyłonienie najbardziej kreatywnych osób, które rozwijają swoje własne projekty i przedstawienie ich szerszej publiczności. Liczymy na to, że w ten sposób przyspieszymy ich rozwój, pomożemy znaleźć nowych partnerów biznesowych. Warto zaznaczyć, że ranking nie jest przeznaczony wyłącznie dla osób, które prowadzą biznesy i projekty cyfrowe – komentuje Grzegorz Kiszluk, właściciel marki BRIEF oraz inicjator rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”

Zwycięzcy 8. edycji rankingu (2018)

Zwycięzcy 7. edycji rankingu (2017)

 

Specjalista social media z ponad 10 letnim doświadczeniem. Autor bloga whysosocial.pl oraz książki "Zrozumieć social media". Doświadczenie zbierał zarówno w agencjach kreatywnych jak również czołowych polskich mediach cyfrowych.

Artur Roguski