Zmiana w zarządzie WP Media
Jacek Świderski, jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski, od 1 sierpnia obejmie stanowisko Executive Chairman w WP Media, spółce zależnej holdingu. Ze stanowiska prezesa spółki odchodzi Joanna Pawlak.
Prezesem WP Media Joanna Pawlak była od ponad 6 lat. Wcześniej pełniła funkcję wiceprezesa, odpowiadała za sprzedaż i marketing. Do Wirtualnej Polski dołączyła w 2004 roku.
– Jestem dumna z drogi, którą wspólnie przeszliśmy w WP. Z portalu horyzontalnego, któremu groziła upadłość, w ciągu dwudziestu lat razem stworzyliśmy największego polskiego wydawcę internetowego. Chciałabym serdecznie podziękować za te lata przede wszystkim pracownikom WP, właścicielom oraz zespołowi zarządzającemu. Tworzycie fantastyczny team, wiem, że kolejne sukcesy to tylko kwestia czasu, będę trzymać za Was kciuki – mówi Joanna Pawlak.
– Joanna trzymała stery w WP Media od 2018 roku. W momentach świętowania spektakularnych rynkowych sukcesów, ale też wtedy, kiedy wybuchła pandemia czy wojna w Ukrainie. Jej stanowczość i umiejętność osiągania celów finansowych była przez nas podziwiana. Wspólnie jednak doszliśmy do wniosku, że spółka potrzebuje teraz nowego otwarcia. Serdecznie dziękuję Joannie za jej profesjonalizm i wieloletnie poświęcenie we wspólnym budowaniu mediowej części naszego holdingu – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding.
Pracami zespołu zarządzającego WP Media od 1 sierpnia będzie kierował Jacek Świderski, w roli Executive Chairman. Jednocześnie pozostaje prezesem zarządu WP Holding.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl
i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w czerwcu 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało 20,5 milionów Polaków.