Zmiany w reklamach Meta
Ilości danych, jakie zbiera Facebook o użytkownikach okryły go złą sławą. Meta robi porządki z tym, w jaki sposób można je wykorzystać.
W ostatnim wpisie na blogu gigant napisał o decyzji usunięcia “delikatnych” tematów jako kategorii targetowania. Jako przykład przedstawiane są takie filtry jak zdrowie, religie, poglądy polityczne i orientacja seksualna.
„Słyszymy obawy od ekspertów, że opcje targetowania, takie jak te, mogą być wykorzystywane w sposób, który prowadzi do negatywnych doświadczeń dla osób z grup niedoreprezentowanych”
Graham Mudd, wiceprezes ds. marketingu produktów dla reklam
Zmiany te na pewno będą widoczne i dotknął dużą część organizacji korzystających z płatnego marketingu na Facebooku i Instagramie. Zmiany obejmą też reklamy polityczne. Wielokrotnie krytykowane za ingerowanie w głosy wyborców, stracą na swojej mocy z racji ograniczonego dostosowania odbiorców. Podobne zmiany ostatni raz miały miejsce w 2018 roku, kiedy usuniętych zostało pięć tysięcy kategorii targetowania. Wtedy zmiana podyktowana była wytworzeniem przez algorytm kategorii m.in. antysemickich i faszystowskich.
Usunięcie kategorii nastąpi dziewiętnastego stycznia 2022 roku i dotyczyć będzie wszystkich aplikacji z ekosystemu Meta.