69% software house’ów zauważyło wzrost zapytań o usługi outsourcingowe w 2020 w porównaniu z poprzednimi latami
Zmiany, które przyniósł rok 2020, wywołały wiele pytań i przemyśleń dla firm i rynku IT w przyszłości. Globalna pandemia i związane z nią modyfikacje znacząco wpłynęły na to, jak biznes postrzega outsourcing, a także jak z niego korzysta. Do skutków COVID-19 należy dołączyć fakt, że firmy coraz chętniej decydują na większą elastyczność w podejściu do zatrudnienia i korzystają z usług outsourcingowych. Zazwyczaj pozwala to na zachowanie większej elastyczności, przy zachowaniu jakości usług. Firma, która przygotowała badanie - Applover jest laureatem 10. edycji konkursu Brief.pl na 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Obserwacje i doświadczenia zdobyte właśnie w ciągu ostatniego roku skłoniły nas do nieco szerszej analizy stanu offshoringu i przeniesienia spostrzeżeń do raportu. Odkryliśmy, że współpracujące z nami firmy potrzebują czegoś więcej niż tylko technologii. Nasi klienci szukali partnerów, którzy pomogliby im zarządzać cyfrową transformacją narzuconą przez COVID-19 i wrócić do pracy w szybki, bezproblemowy i skuteczny sposób.
Piotr Sędzik, CEO Applover, firmy, która przygotowała badanie wśród software house’ów
Raport z badania
Patrząc na wyniki badania można stwierdzić, że branża IT radzi sobie naprawdę dobrze pomimo globalnej pandemii. W ankiecie wzięło udział 102 software house’y z Polski. Wszystkie zostały poproszone o odpowiedzi na kilka pytań zamkniętych i 2 otwarte. Applover przeanalizował wyniki i na ich podstawie przygotował raport dotyczący usług outsourcingowych w 2021 roku. Wśród ankietowanych były głównie osoby decyzjne – C-level, Delivery Directors, a także Project i Account Managerowie.
Z raportu wynika, że 69% firm (70 odpowiedzi) zauważyło wzrost zapytań od klientów dotyczących outsourcingu. 20 ankietowanych stwierdziło, że ta liczba się nie zmieniła w porównaniu do 2019 roku, a jedynie 12 podało, że widzi mniej zapytań o ofertę outsourcingu usług IT. Ponadto, w raporcie znajdziemy informację, że aż 84% (86 ze 102) respondentów zauważyło zmianę w podejściu klientów do usług outsourcingowych. Wśród odpowiedzi znalazło się między innymi – zauważenie większej elastyczności w usługach outsourcingowych, większa na nie otwartość, a także potrzeba pilnej digitalizacji oferowanych usług jako podstawa do rozpoczęcia korzystania z tego rodzaju usług w IT.
Poza samym badaniem i wnioskami z niego znajdują się tam też porady i artykuły ekspertów z branży dotyczące outsourcingu w IT. Poza samymi założycielami Applovera, swoją wiedzą dzielą się też zarządzający takimi firmami jak 4soft, Da Vinci Studio czy Boring Owl. Raport jest do pobrania na stronie https://applover.com/ za darmo.
Z raportu można się dowiedzieć:
- jakie wyzwania w outsourcingu zgłaszają software house’om ich klienci
- jak kształtują się koszty outsourcingu IT w Polsce i na świecie
- na co należy zwrócić uwagę tworząc specyfikację produktową przy outsourcingu
- jak wygląda outsourcing w modelu white label
- co zrobić, by osiągnąć wysoką zwinność projektową podczas outsourcingu usług
- czy outsourcing AI (sztucznej inteligencji) jest wyzwaniem podwykonawcy
- jak Machine Learning może uefektywnić outsourcing IT
- dlaczego każda firma powinna mieć w swoim zespole eksperta IT
- i wiele, wiele więcej.
Outsourcing rośnie w siłe pomimo, ale i dzięki pandemii koronawirusa
W 2020 roku outsourcing usług IT był idealnym rozwiązaniem dla wielu firm pilnie potrzebujących cyfrowej transformacji. Obecnie wraz z postępującymi trendami, outsourcing ma kluczowe znaczenie dla firm, aby poradzić sobie z falą zmian i wyjść na przeciw potrzebom konsumentów.
Dlatego wierzę, że dzięki naszemu raportowi zarówno właściciele mniejszych firm, jak i prezesi większych, zagłębią się w temat outsourcingu i odniosą przytaczane zagadnienia do swoich biznesów i branż.
Jan Kamiński, Co-Founder & Head of Sales Applover
Raport „Jak globalna pandemia zmieniła usługi outsourcingowe” jest dostępny w języku angielskim, można go bezpłatnie pobrać pod poniższym linkiem: https://applover.com/how-global-pandemic-changed-outsourcing-services-report/
Źródło: Applover