Allegro z problemami na giełdzie
Polska platforma e-commerce przez wiele lat rosła budując swoją pozycję na rynku. Czy amerykański gigant jest w stanie to zniwelować w kilka miesięcy?
Konto na Allegro ma prawie połowa polaków, a zasięg na rynku e-commerce to blisko 65%. Mimo tak imponujących liczb ceny akcji właśnie zaliczyły historyczne minimum. Ponad rok temu spółka zadebiutowała na Warszawskiej giełdzie papierów wartościowych i od początku była jedną z największych Polskich firm. Od tego czasu jednak ceny akcji spadły o ponad 50%, a inwestorzy nie przewidują szybkiego odbicia.
Główny powód spadków upatrywany jest w wejściu Amazon do Polski. Pierwszymi krokami amerykańskiego giganta było uruchomienie polskiej wersję platformy. Od tego czasu tylko zwiększa swoją obecność na rynku, a pod koniec października dostępny jest również abonament prime dla polskich konsumentów.
Pomimo nadal dużej dysproporcji między liczbą użytkowników obu platform, Allegro zwyczajnie nie jest przyzwyczajone do dużej konkurencji. Dotychczas ciężko było szukać na naszym rynku firmy gotowej konkurować z gigantem. Amazon ma zarówno środki, jak i chęci, aby zająć miejsce Polskiego lidera.