...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Facebook nadal rośnie

Serwis z Menlo Park pokazał wyniki, zarówno jeśli chodzi o użytkowników jak i przychody, za pierwszy kwartał 2014. Na długi czas przy okazji zamknął usta wszystkim, którzy wróżyli Facebookowi rychły upadek.

Jeśli porównamy liczbę dziennie aktywnych użytkowników (DAU, daily active users) z ostatnich dwóch lat to zobaczymy, że co kwartał ta liczba rośnie na każdym kontynencie. Nawet w USA i Kanadzie, które wydawałoby się są już maksymalnie nasycone. Obecnie 802 mln osób na świecie korzysta każdego dnia z Facebooka.

Również w przypadku liczby miesięcznej użytkowników, która obecnie wynosi 1,276 mld, widać ciągłą tendencję rosnącą.

Warto też zauważyć 63 proc. użytkowników miesięcznych to użytkownicy korzystający z serwisu na codzień.

Facebook DAU Q1 2014

::

Dynamicznie rośnie też liczba użytkowników mobilnych, których liczba miesięczna po raz pierwszy przekroczyła miliard. Aż 341 mln użytkowników korzysta z Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Jak widać serwis świetnie sobie poradził z obecnością na telefonach i tabletach.

Facebook mobile MAU Q1 2014

::

Facebook: Top 6 wpisów

::

Wzrost użytkowników pociąga za sobą również wzrost przychodów. W porównaniu do Q1 2013 roku przychody Facebooka wzrosły o ponad miliard dolarów i wyniosły 2,502 mld dolarów. Z tej kwoty aż 1,179 mld wygenerowali użytkownicy z Ameryki Północnej, a tylko 698 mln użytkownicy z Europy. Na trzecim miejscu plasuje się Azja z zaledwie 354 mln. Zarówno Europa jak i Azja mają więcej DAU i MAU od Ameryki Północnej co bezpośrednio przekłada się na wartość jednego użytkownika serwisu w zależności od miejsca, w którym żyje.

Facebook ARPU Q1 2014

::

Pełny raport finansowy dostępny jest pod poniższym linkiem. Znajdziecie w nim również informacje o wydatkach serwisu czy zyskach.

Raport Facebook Q1 2014

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF