...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Fanpage Trends Lipiec 2014

Jak co miesiąc Sotrender opublikował raport Fanpage Trends, podsumowujący najważniejsze wydarzenia na Facebooku w Polsce. Dla użytkowników serwisu lipiec stał pod znakiem urlopów i relaksu.

Mimo zmiennej pogody za oknami, na Facebooku w lipcu dało się odczuć wakacyjną atmosferę. Wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w postach aż 25,7 tys. razy. Z równie wysoką częstotliwością, administratorzy zachęcali użytkowników do angażowania się w aktywności, w tym brania udziału w konkursach. Słowa “zapraszamy” użyto w 19,5 tys. postów, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich.

 

Coraz więcej obrazu

 Na Facebooku w lipcu zdecydowanie rządziła komunikacja wizualna. Aż 65proc. wszystkich wpisów opublikowanych przez niemal 8 tys. stron zawierało zdjęcia. Na drugim miejscu uplasowały się posty z linkami, stanowiące 19proc. aktualizacji. Z kolei statusy tekstowe oraz posty z wideo cieszyły się podobną popularnością, stanowiąc po 8proc. wszystkich wpisów. Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w czerwcu. Wówczas zdjęcia również były najpopularniejsze, jednak stanowiły “tylko“ 50,4proc. wszystkich aktualizacji, podczas gdy linki znajdowały się w 34proc. z nich. Popularność statusów tekstowych oraz zawierających wideo nie zmieniła się znacząco, ponieważ typy te stanowiły odpowiednio 7proc. oraz 8proc. wszystkich postów opublikowanych w czerwcu.

 

Na Facebooku w lipcu ranczo, steki i cuda na kiju

 Które profile poradziły sobie w lipcu najlepiej? Gdańska agencja Jamel Interactive podbiła kategorię „Agencje interaktywne i e-PR”, awansując w zestawieniu pod względem „liczby osób, które o tym mówią” o 124 pozycje. W tym samym zestawieniu, ale w kategorii “E-commerce” wyróżnił się natomiast fanpage inVIPTUS, który po skoku o 122 pozycje, wylądował na piątym miejscu. W lipcu dużo mówiło się również o multitap barze Cuda na Kiju, który w zestawieniu „liczby osób, które o tym mówią”, w kategorii „Kluby” znalazł się na 2. miejscu po awansie o 73 pozycje. Skutecznością w angażowaniu użytkowników wykazał się w lipcu także profil Jeff’s, który zajął 7. miejsce wśród najbardziej angażujących restauracji, przesuwając się o 83 miejsca. Podobnie spektakularny awans odnotował profil serialu Ranczo, który po skoku o 62 miejsca dotarł na 4. pozycję w zestawieniu najbardziej angażujących programów telewizyjnych.

 

Zmiany w kategoriach Fanpage Trends

 W lipcowym wydaniu Fanpage Trends kategoria “Centra handlowe i supermarkety” podzielona została na dwie mniejsze kategorie o analogicznych nazwach. Dodatkowo z raportu usunięta została kategoria “Zakupy grupowe”. Z kolei kategoria “Żywność” została podzielona na: “Nabiał”, “Słodycze” oraz “Żywność – inne”.

 Z całym lipcowym wydaniem raportu można zapoznać się tutaj.

 ::

© dragonstock– Zobacz portfolio

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF