IAA kończy 75 lat

International Advertising Association (IAA) obchodzi 75-lecie istnienia. Obecnie stowarzyszenie zrzesza ponad 4 tys. członków działających w 76 krajach w ramach 58 oddziałów.
Pomysłodawcą organizacji był nowojorski wydawca Thomas Ashwell, który postanowił założyć niezależne stowarzyszenie działające na rzecz lepszej efektywności komunikacji marketingowej dzięki współpracy trzech środowisk: reklamodawców, mediów i agencji reklamowych.
Motto IAA to „Inspiring Excellence in Communications Worldwide” czyli wspólny wysiłek na rzecz jak najlepszej jakości działań marketingowych na świecie.
20 lat IAA w Polsce
Bieżący rok to również okrągła rocznica dla polskiego oddziału IAA, które zostało założone w 1993 roku. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska skupia ponad 50 członków reprezentujących m.in. takie marki, jak: Coca-Cola, Unilever, Grupa Żywiec, Tetra Pak, TVP, Radio Zet, Agora, Atmedia czy GfK Polonia.
Stowarzyszenie jest m.in. jednym z inicjatorów powołania Komisji Etyki Reklamy oraz pomysłodawcą projektu „Pij Mleko, Będziesz Wielki”.
Obecnym prezesem IAA Polska jest Jacek Olechowski, zaś Paweł Kowalewski jest wiceprezesem światowego zarządu IAA Global.