IKEA uruchomiła chatbota drugiej generacji

Chatbot

W przeciwieństwie do chatbotów pierwszej generacji, robotyczny konsultant IKEA odpowiada prawidłowo na większość pytań klientów, zadanych naturalnym językiem. Po zamknięciu sklepów stacjonarnych, w czasie zwiększonego zainteresowania zakupami online, znacząco odciążył biuro obsługi klienta.

Chatbot drugiej generacji dostępny na stronie IKEA.pl prowadzi rozmowy z klientami aż w 400 zakresach tematycznych. Dotyczą one zamówień, dostaw, płatności, reklamacji, zwrotów czy sklepów. Bazuje na sztucznej inteligencji od Google, rozumie język naturalny i nigdy nie śpi.

Obecnie podejmuje już ponad 5000 rozmów dziennie i na większość pytań odpowiada poprawnie. W szczycie rozmawia nawet z 60 osobami na raz. Już teraz wykonuje pracę kilkudziesięciu konsultantów.

Chatbot pomógł zmniejszyć obciążenie Domolinii IKEA, które znacznie wzrosło po zamknięciu stacjonarnych sklepów IKEA z powodu epidemii. Dzięki temu jesteśmy w stanie odpowiadać klientom na dużą część pytań natychmiast, w trybie 24/7.

Marcin Liszewski, Business Leader w IKEA

Chatbot IKEA został uruchomiony przez zespół K2Bots.AI, który dba również o jego ciągły trening. Dzięki temu automatyczny konsultant rozwija umiejętność odpowiadania na problemy klientów w sposób bardzo zbliżony do ludzkiego.

Chatbot IKEA nie wymaga wybierania odpowiedzi z listy, ale odpowiada na pytania otwarte z szerokiego zakresu tematów. Robi to w sposób naturalny i wygodny dla pytającego. Wyniki pokazują, że tak działająca konwersacyjna sztuczna inteligencja, realnie odciąża konsultantów i pomaga klientom.

Mikołaj Machowczyk, CTO K2Bots.AI

Aby stworzyć prawdziwie konwersacyjną sztuczną inteligencję dla IKEA, zespół K2Bots.AI zintegrował dwie globalne technologie – silnik rozumienia języka naturalnego Google Dialogflow oraz rozwiązanie contact center Genesys PureCloud.

Jest to pierwsza tego typu integracja na świecie. Konsultanci IKEA obsługują w konsoli Genesys PureCloud rozmowy wyeskalowane przez chatbota tylko kilku przypadkach – kiedy za drugim razem nie zrozumie pytania, na życzenie klienta lub po wykryciu sprawy wymagającej pomocy człowieka, na przykład anulowania zamówienia.

Demo z działania chatbota IKEA: https://youtu.be/mLOZ-n6dOd8


Źródło: Informacje prasowe K2Bots.AI

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF