InPost najlepszą firmą kurierską 2019
Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA) [1], kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym. Rafał Brzoska jest laureatem 1. i 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie
Badanie PIBJA odbyło się na reprezentatywnej grupie osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystały z usług przynamniej jednej firmy kurierskiej. Ocenie podlegały m.in.: czas oczekiwania, komunikacja z kurierem, brak uszkodzeń opakowania oraz zawartości przesyłki, koszty czy innowacyjność rozwiązań. Respondenci ustosunkowywali się do badanych aspektów działania firm za pomocą 10-cio stopniowej skali Likerta. Każdemu pytaniu przypisana była waga, a ich suma składała się na 100%. Wynik uzyskany przez każdą z badanych marek to średnia ważona wyników. InPost uzyskał wynik 85% i wyprzedził w rankingu firmy: DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, Pocztex oraz UPS. Firma zdeklasowała konkurencję także w stosunku jakości do ceny usługi, osiągając wynik 100%.
„Czujemy ogromną odpowiedzialność za powierzane nam przesyłki, dlatego wynik badania są dla nas wielkim sukcesem. Spośród badanych firm, to właśnie przywiązanie do marki InPost jest najsilniejsze. Jako cały zespół wykonujemy ogromną pracę, aby dostarczać satysfakcjonujące usługi naszym klientom – łączymy możliwość śledzenia przesyłki z opcją ustalenia godziny odbioru przesyłki oraz atrakcyjnymi cenami usług. Wciąż obserwujemy trend wzrostowy na rynku e-commerce – wiemy jak istotną częścią procesu zakupów internetowych jest otrzymanie zamówionych towarów szybko i bez uszkodzeń, a w razie problemów szybkie ich rozwiązanie dzięki pomocy profesjonalnej i łatwo dostępnej obsługi klienta” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.
InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.
We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.
Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
- Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
- Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.
W 2018 roku InPost zrealizował:
- ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
-
- 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
- 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
- w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
- InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
- Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
Więcej informacji na: www.inpost.pl
[1] http://www.badaniajakosci.pl/tests/najlepsze-firmy-kurierskie-2019/