Red Dev Studio i MedFood Group stworzą „zdrowe gry”. Obie spółki planują debiut na NewConnect

Polski producent gier, Red Dev Studio SA zawarł joint venture z polską spółką z rynku health&wellness, MedFood Group SA. Wspólnie chcą stworzyć unikalny w branży gamingowej produkt: serię gier przygodowych promujących zdrowy styl życia. Obie spółki planują debiut na NewConnect, w tym Red Dev Studio już w najbliższych tygodniach. MedFood Group obecnie prowadzi zbiórkę crowdfundingową na Crowdway.pl, a na GPW chce wejść do końca 2019 r.

Porozumienie o współpracy między Red Dev Studio i MedFood Group obejmuje stworzenie serii gier na platformy stacjonarne i mobilne. W jej ramach powstanie jedno większe przedsięwzięcie oraz cykl mniejszych, których wspólnym mianownikiem będzie zdrowy styl życia.

Chcemy wspólnie wykorzystać modę na zdrowy styl życia oraz dynamikę branży health & wellness w kraju i na świecie. Efektem połączenia kompetencji technologicznych Red Dev Studio i wiedzy oraz doświadczenia zespołu ekspertów MedFood Group jest unikalna na rynku synergia, dzięki której mogą powstać angażujące i ciekawe dla odbiorców gry, które jednocześnie będą spełniać cele edukacyjne, jak nauka zdrowego stylu życia, kształcenie właściwych nawyków żywieniowych czy motywowanie do aktywności fizycznej – mówi Marcin Marcinkiewicz, prezes i akcjonariusz MedFood Group SA. 

Wszechobecność żywności przetworzonej czy chemii, znajdującej się w prawie wszystkich produktach w sklepach przyczynia się do chorób cywilizacyjnych. Wyniki raportu „Health & Wellness Progress Report” z kwietnia 2017 roku pokazują, że w 2016 r. na świecie zmieniono skład prawie 180 tys. produktów na bardziej zdrowy, a ponad 30 tys. firm uczestniczyło w programach promujących zdrowe diety i zdrowy styl życia.

Głównym produktem współpracy między Red Dev Studio i MedFood Group będzie gra przygodowo-detektywistyczna, zaprojektowana w sposób umożliwiający rozszerzanie zawartości i dodawanie nowych wątków do przedstawionego futurystycznego świata. Fabuła będzie krążyć wokół afery z udziałem chciwej, a jednocześnie potężnej korporacji produkującej żywność. Bohater rozwiązując kolejne zagadki będzie poszukiwał dowodów na wprowadzanie przez korporację na rynek produktów spożywczych, które mogą zaszkodzić milionom ludzi na całym świecie.

Gracz otrzyma wciągającą i rozgałęzioną fabułę, a jednocześnie niejako w tle będzie poznawał zasady zdrowego odżywiania się i zdrowego życia – zapowiada Wojciech Sypko, prezes i akcjonariusz Red Dev Studio SA. – Szacujemy, że koszt produkcji i promocji gry wyniesie około miliona złotych, a produkcja zajmie około roku intensywnych prac.

Gra będzie dystrybuowana przez krajowe i zagraniczne kanały MedFood Group, a także platformy online na całym świecie. Zysk spółek ma pochodzić z jej sprzedaży, content marketingu oraz lokowania produktów MedFood i producentów zdrowej żywności na lokalnych rynkach. – Zakładamy sprzedaż około dwudziestu tysięcy kopii ‘zdrowej gry’ w ciągu roku od jej premiery – mówi Marcin Marcinkiewicz, prezes i akcjonariusz MedFood Group SA.

Uczestnicy joint venture zamierzają pracować również nad cyklem mniejszych gier, przeznaczonych na urządzenia mobilne i skierowane do ściśle określonych grup odbiorców. Spółki połączył pomysł na biznes, a także plany rozwoju na rynku kapitałowym.

Red Dev Studio złożyło wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect. – Oczekujemy, że debiut nastąpi już w najbliższych tygodniach. Obecnie, po premierze Down to Hell w wersji EA na Steam, rozwijamy jej dalsze etapy i przygotowujemy wersję na platformę Nintendo Switch. Pracujemy też nad implementacją gry Zone: Anomaly – dodaje prezes Red Dev Studio SA, Wojciech Sypko.

Z kolei MedFood Group SA zamierza zadebiutować na NewConnect do końca 2019 r. Wejściu na giełdę będzie towarzyszyć emisja akcji o wartości do 3 mln zł. – Debiut na NewConnect, a docelowo na rynku głównym GPW, był od początku celem strategicznym naszego projektu inwestycyjnego. Obecnie na NewConnect i głównym parkiecie nie ma spółki o tak innowacyjnym i kompleksowym profilu działalności w branży health & wellness. Nasze nowatorskie i unikalne podejście obecności na tym rynku pokazuje właśnie kooperacja z Red Dev Studio, mająca na celu wykorzystanie nowych technologii do promowania zdrowego trybu życia. – mówi prezes spółki, Marcin Marcinkiewicz.

Przed planowanym debiutem MedFood Group prowadzi kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Cel zbiórki to 800 000 zł, przy aktualnej wycenie spółki na poziomie 8 mln zł. Inwestorzy oprócz akcji, otrzymują pakiety benefitów – od zniżek na konsultacje dietetyczne, po indywidualne jadłospisy i pakiety coachingowe przygotowane przez dietetyków MedFood.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF