Red Dev Studio i MedFood Group stworzą „zdrowe gry”. Obie spółki planują debiut na NewConnect
Polski producent gier, Red Dev Studio SA zawarł joint venture z polską spółką z rynku health&wellness, MedFood Group SA. Wspólnie chcą stworzyć unikalny w branży gamingowej produkt: serię gier przygodowych promujących zdrowy styl życia. Obie spółki planują debiut na NewConnect, w tym Red Dev Studio już w najbliższych tygodniach. MedFood Group obecnie prowadzi zbiórkę crowdfundingową na Crowdway.pl, a na GPW chce wejść do końca 2019 r.
Porozumienie o współpracy między Red Dev Studio i MedFood Group obejmuje stworzenie serii gier na platformy stacjonarne i mobilne. W jej ramach powstanie jedno większe przedsięwzięcie oraz cykl mniejszych, których wspólnym mianownikiem będzie zdrowy styl życia.
– Chcemy wspólnie wykorzystać modę na zdrowy styl życia oraz dynamikę branży health & wellness w kraju i na świecie. Efektem połączenia kompetencji technologicznych Red Dev Studio i wiedzy oraz doświadczenia zespołu ekspertów MedFood Group jest unikalna na rynku synergia, dzięki której mogą powstać angażujące i ciekawe dla odbiorców gry, które jednocześnie będą spełniać cele edukacyjne, jak nauka zdrowego stylu życia, kształcenie właściwych nawyków żywieniowych czy motywowanie do aktywności fizycznej – mówi Marcin Marcinkiewicz, prezes i akcjonariusz MedFood Group SA.
Wszechobecność żywności przetworzonej czy chemii, znajdującej się w prawie wszystkich produktach w sklepach przyczynia się do chorób cywilizacyjnych. Wyniki raportu „Health & Wellness Progress Report” z kwietnia 2017 roku pokazują, że w 2016 r. na świecie zmieniono skład prawie 180 tys. produktów na bardziej zdrowy, a ponad 30 tys. firm uczestniczyło w programach promujących zdrowe diety i zdrowy styl życia.
Głównym produktem współpracy między Red Dev Studio i MedFood Group będzie gra przygodowo-detektywistyczna, zaprojektowana w sposób umożliwiający rozszerzanie zawartości i dodawanie nowych wątków do przedstawionego futurystycznego świata. Fabuła będzie krążyć wokół afery z udziałem chciwej, a jednocześnie potężnej korporacji produkującej żywność. Bohater rozwiązując kolejne zagadki będzie poszukiwał dowodów na wprowadzanie przez korporację na rynek produktów spożywczych, które mogą zaszkodzić milionom ludzi na całym świecie.
– Gracz otrzyma wciągającą i rozgałęzioną fabułę, a jednocześnie niejako w tle będzie poznawał zasady zdrowego odżywiania się i zdrowego życia – zapowiada Wojciech Sypko, prezes i akcjonariusz Red Dev Studio SA. – Szacujemy, że koszt produkcji i promocji gry wyniesie około miliona złotych, a produkcja zajmie około roku intensywnych prac.
Gra będzie dystrybuowana przez krajowe i zagraniczne kanały MedFood Group, a także platformy online na całym świecie. Zysk spółek ma pochodzić z jej sprzedaży, content marketingu oraz lokowania produktów MedFood i producentów zdrowej żywności na lokalnych rynkach. – Zakładamy sprzedaż około dwudziestu tysięcy kopii ‘zdrowej gry’ w ciągu roku od jej premiery – mówi Marcin Marcinkiewicz, prezes i akcjonariusz MedFood Group SA.
Uczestnicy joint venture zamierzają pracować również nad cyklem mniejszych gier, przeznaczonych na urządzenia mobilne i skierowane do ściśle określonych grup odbiorców. Spółki połączył pomysł na biznes, a także plany rozwoju na rynku kapitałowym.
Red Dev Studio złożyło wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect. – Oczekujemy, że debiut nastąpi już w najbliższych tygodniach. Obecnie, po premierze Down to Hell w wersji EA na Steam, rozwijamy jej dalsze etapy i przygotowujemy wersję na platformę Nintendo Switch. Pracujemy też nad implementacją gry Zone: Anomaly – dodaje prezes Red Dev Studio SA, Wojciech Sypko.
Z kolei MedFood Group SA zamierza zadebiutować na NewConnect do końca 2019 r. Wejściu na giełdę będzie towarzyszyć emisja akcji o wartości do 3 mln zł. – Debiut na NewConnect, a docelowo na rynku głównym GPW, był od początku celem strategicznym naszego projektu inwestycyjnego. Obecnie na NewConnect i głównym parkiecie nie ma spółki o tak innowacyjnym i kompleksowym profilu działalności w branży health & wellness. Nasze nowatorskie i unikalne podejście obecności na tym rynku pokazuje właśnie kooperacja z Red Dev Studio, mająca na celu wykorzystanie nowych technologii do promowania zdrowego trybu życia. – mówi prezes spółki, Marcin Marcinkiewicz.
Przed planowanym debiutem MedFood Group prowadzi kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Cel zbiórki to 800 000 zł, przy aktualnej wycenie spółki na poziomie 8 mln zł. Inwestorzy oprócz akcji, otrzymują pakiety benefitów – od zniżek na konsultacje dietetyczne, po indywidualne jadłospisy i pakiety coachingowe przygotowane przez dietetyków MedFood.